Autor Thema: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP  (Gelesen 4203 mal)

jlt

  • Gast
Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« am: 02. Dezember 2007, 12:24:01 »
nvt
« Letzte Änderung: 29. Mai 2008, 13:20:26 von jan leendert »

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #1 am: 02. Dezember 2007, 12:38:42 »
Hallo Jan,

bij het inplannen, gaat de vaste dienstregeling inderdaad voor, goederentreinen worden als het ware ingelegd op tijden dat er geen personen treinen rijden. Goederentreinen kunnen vertraagd worden als de normale dienstregeling ook vertraagd is. Bovendien wordt er star aan de planning vastgehouden, een sneltrein die vertraagd is, zorgt dan ook vertragingnen bij andere treinen.

Feitelijk is de voorrangsregeleing als volgt

Sneltrein
Stoptrein
Postvervoer (vervallen)
Goederenverkeer

met vriendelijke groet,

Walter

  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #2 am: 02. Dezember 2007, 13:05:39 »
Beste Walter en Jan,

Een goed gestelde vraag en een prachtig antwoord. ;)
Ik vind dit zeer bruikbaar om modelspoortreinen zo realistisch mogelijk het grootbedrijf te laten benaderen.

Ik wist dit niet, maar nu dus wel, maar....................... dan wil ik de volgende vraag hierin stellen. ;D

Geldt deze volgorde voor de DB als ook voor de SBB of zijn deze regels alleen in NL van toepassing?
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #3 am: 02. Dezember 2007, 15:56:03 »
Hallo Jan,

een direkte link heb ik niet, deze info heb ik van een NS reizigers Machinist, die ook een tijdje bij Prorail als treinverkeersdienstleider gewerkt heeft, en nu werkzaam is bij het goederenvervoer. Vooral charter goederen-treinen worden ingelegd, en als deze vertraging hebben bij vertrek moeten ze opnieuw aangemeld worden.

Overigens zie ik in de Matrix van Windigipet geen voorrangsregeling, mag ik vragen hoe jij dit aanpakt?

met vriendelijke groet,

Walter

  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #4 am: 02. Dezember 2007, 23:22:00 »
Hoi Walter en Jan,

Ook ik heb een "voorrangsregeling" in elkaar gezet (in WDP), en dit gebaseerd op de SBB/BLS. Ergens heb ik hier in het verleden iets over gelezen op een internetsite van een SBB/BLS freak, alleen ik weet zo snel niet meer welke site (als ie nog bestaat). Maar de volgorde kwam wel op hetzelfde neer zoals Walter dit omschreef, en ook Jan zoals jij schreef, met oa.allerlei voorwaarden en restricties die gelden bij het vervoer van gevaarlijke stoffen en dgl.. Mijn voorrangsregeling is gebaseerd op een combinatie van treinritten/treintypen/profielen en mbv.oa de Zahlerfunctie (tellerfunctie). Simplistisch omschreven komt het erop neer dat bij bepaalde "Zahlerstanden" weer bepaalde treintypen mogen en/of kunnen gaan rijden in Matrix gevoelige rijwegen/treinritten. Ik kan het helaas niet zo snel hier even omschrijven hoe het werkt op mijn baan, maar het is natuurlijk op basis van ieder zijn persoonlijk instellingen die bij zijn of haar baan passen en functioneren. Het is even "uitdokteren", maar het is in WDP prima te doen.
Nu moet ik toegeven, dat enkele "Zahlerfuncties" bij mij niet allemaal volautomatisch gesteld worden, maar manueel. En dit heeft te maken met het feit dat ik (oa.met name de TEE-treinen stoppen of niet in het station) sommige treinritten zelf wil bepalen en bedienen als ik daar behoefte aan heb.
Anders heb je helemaal niets meer te doen dan alleen maar kijken, toch...........

Met vriendelijke groeten,

Gerard

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #5 am: 03. Dezember 2007, 13:08:44 »
goede middag,
Ik heb zojuist jullie bijdragen aandachtig gelezen, ik kan nog veel leren denk ik, veel gebruik ik nog niet want mijn baan is in opbouw en er zijn nog maar weinig rij mogelijkheden maar ik ben er zeker van dat veel van pas al komen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #6 am: 05. Dezember 2007, 15:40:11 »
Hallo Jan,

Kijk eens op www.bahnetz.ch en op de home page van de SBB, infrastructuur, en dan vervolgens op "Signale auf Fahrt". Daar staat in een PDF tekst het een en ander. Ik zag dat je de vraag ook bij onze Duitse WDP collega's had gesteld. Daar wordt oa.ook een antwoord gegeven, dat ook goederentreinen een bepaalde dienstregeling hebben en een tijdschema. Op deze sites staat hierover het een en ander geschreven en uitgelegd, met name wat er allemaal bij komt kijken als er ergens een vertraging optreedt en hoe men dan hierop inspeelt. Dit betreft alleen de Zwitserse spoorwegen. Misschien heb je er wat aan. Ik vind het best een interessant onderwerp en zeker om dit op je eigen baan in het klein in de praktijk te kunnen brengen (voorzover mogelijk natuurlijk).  ;)

Met vriendelijke groeten,

Gerard

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Personenvervoer cq goederenverkeer met WDP
« Antwort #7 am: 07. Dezember 2007, 04:15:46 »
Hallo Jan,

Ja, om de baan nog meer naar de werkelijkheid te sturen, zou ik met het hoofdstuk "Fahrplan" moeten gaan rijden, alleen dan zou ik meer gegevens moeten hebben van een actueel (Zwitsers) "Fahrplan". En de baan functioneert nu helemaal zonder problemen met de ZFA.....
Enfin....weer een uitdaging erbij.
Bedankt voor je reaktie, en succes as.zaterdag bij Rob.

Met vriendelijke groeten,

Gerard