Autor Thema: Op onderzoek  (Gelesen 3479 mal)

Offline desse007

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 3
Op onderzoek
« am: 13. Dezember 2007, 11:19:55 »
Hallo Allemaal,

Ik ben geheel nieuw in de digitale modelwereld. Wat is mijn ideaal: een digitalebaan met PC-besturing. Nu heb ik door gelukkige omstandigheden een CS van Märklin gekocht en deze ook voorzien van de nieuwste updates. Ik heb een klein baantje gemaakt om het een en ander uit te proberen voor wissel- en seinbesturing via de CS. Nu heb ik gelezen dat Windigipet Pro X samen kan werken met de CS maar het hele systeem zegt mij heel weinig. Wie kan mij op een simpele (als deze er is) manier vertellen hoe dit in zijn werk gaat. Volgende maand sta ik zelf op de beurs in Rijswijk misschien dat daar ook wat mogelijk is.

Groet Kees

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Op onderzoek
« Antwort #1 am: 13. Dezember 2007, 12:02:06 »
Hallo Kees,

Welkom bij het Windigipetforum (WDP) Ik kom naar de beurs in Rijswijk en kan je e.a. vertellen.
Het werk relaties simpel.

Je hebt rail de worden aan terugmelders gekoppeld deze terug melders worden aan een besturings eenheid gekoppeld bv de CS deze op zijn beurd is weer aan een PC gekoppeld waar de WDP software op draaid. Door nu in WDP je baan te tekenen met alle terug melders dan weet de software waar en welke trein rijd en kan dan beslissingen nemen. In je lok zit een zgn decoder en elke lok heeft zijn eigen nummer en daardoor weet je precies waar welke lok op de baan is. Nu zijn er nog wissels en seinen ook deze worden aan de besturings eenheid aangesloten en worden dan ook via de WDP software bestuurd. Dit is in het kort hoe het werkt. Als je meer wilt weten schroom niet om het te vragen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline desse007

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 3
Re: Op onderzoek
« Antwort #2 am: 13. Dezember 2007, 12:34:28 »
Hallo Bob, hoe worden die terugmelders aan je rails gekoppeld, kan dmv. je aansluitingen van de C-rails of moet dat dmv. bedrading onder je baan? De decoder in je loc moet je die inbouwen of is dat de bestaande decoder? Dit roept alleen nog meer vragen op waar kan ik een beschrijving vinden dan kan ik het op mijn gemak lezen.
En sta jij met dit besturingssysteem op de beurs?

Groet Kees

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Op onderzoek
« Antwort #3 am: 13. Dezember 2007, 13:29:09 »
Hallo Bob, hoe worden die terugmelders aan je rails gekoppeld, kan dmv. je aansluitingen van de C-rails of moet dat dmv. bedrading onder je baan? De decoder in je loc moet je die inbouwen of is dat de bestaande decoder? Dit roept alleen nog meer vragen op waar kan ik een beschrijving vinden dan kan ik het op mijn gemak lezen.
En sta jij met dit besturingssysteem op de beurs?

Groet Kees

Hallo Kees, welkom op dit forum.

Je bent net als ik pas begonnen met de bouw van een digitale baan met het Märklin System (SC). In het kort WDP werkt vanaf nu als een van de eerste software pakketen samen met het CS, ik ben dit op dit moment aan het uit testen.
Je kunt op de site van WDP een demo versie downloaden, deze heeft wel enkele beperkingen maar je krijgt daar mee wel een goede indruk van de mogelijkheden van WDP. Hoe je b.v. terugmeld decoders moet aansluiten, de c-rails hiervoor moet aanpassen en overige zaken die te maken hebben met het Märklin drie rail systeem kun je beter het 3Rail forum (waar ik ook actief ben) eens bekijken deze vind je hier: http://forum.3rail.nl/index.php, verder heb en krijg ik zelf hier veel hulp voor wat betreft WDP. O ja, WDP wordt hier gebruik als afkorting van Win-Digipet. Verder wens ik je nog veel rij plezier toe.

m.v.g. Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Op onderzoek
« Antwort #4 am: 13. Dezember 2007, 14:07:39 »
Goede middag Kees en Willy,

Bij de WDP workshops #11 staat ook een verhaal dat jullie wel zal interreseren.

Sommige mensen denken dat als je digitaal gaat er minder bedrading nodig is nou dat is niet zo.
Bijgaande foto van een deel van mijn besturing welke ik momenteel bouw.
Aan de rechterkant (het nette deel) zie je mijn modules die de wissels en seinen schakelen en aan de rechterkant alle draden om 32 RM's te voorzien van stroom. Ik gebruik alle materialen van LDT, zeer betrouwbaar en alles wordt geschroefd waardoor je minder storingen hebt.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline desse007

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 3
Re: Op onderzoek
« Antwort #5 am: 13. Dezember 2007, 17:02:33 »
Hoi Bob, dat was in het begin inderdaad mijn mening maar ben beter gaan weten. Sta jij met windigipet op de beurs?

Groet Kees

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Op onderzoek
« Antwort #6 am: 13. Dezember 2007, 19:07:14 »
Kees goede avond,

Nee ik ben geen handelaar, maar ik was van plan om naar die beurs toe te gaan en dan kan ik helpen en uitleggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Op onderzoek
« Antwort #7 am: 13. Dezember 2007, 21:07:08 »
Beste Kees,

Ook namens mij van harte welkom op het forum. Je kunt hier rekenen op alle mogelijke hulp op het gebied van WinDigipet!

jlt

  • Gast
Re: Op onderzoek
« Antwort #8 am: 13. Dezember 2007, 21:30:01 »
Beste Kees,

Ook van hieruit, Welkom in de WDP Forum.
Ik hoeft hier niets aan toe te voegen, want mijn voorgangers hebben het antwoord al gegeven. :D

Als je wat informatie wilt hebben over WDP dan moet je even via Home toegaan en aan de rechter kolom vind je alle gegevens over WDP. Mocht je eventueel de Duitse betekenis niet weten, dan kun je die hier op het forum seponeren. Helpen zullen we altijd doen. ;), zolang ons dat mogelijk maakt binnen ons vermogen.
Dat laatste zin doe ik eigenlijk expres, ik ben nog niet op uitgekeken met de WDP, en de mogelijkheden zijn .........  ontelbaar eigenlijk. Dus we proberen het iedergeval uitleg vatbaar te maken.
1 ding is verzekerd, het speelgenot, zoals Willy al formuleerde, "Ik ben daar toch wel trots op .....".
Kijk, dat willen we met jullie bereiken. ;D

p.s We zijn geen handelaren, maar ras-echte WDP gebruikers. :D

Succes.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Op onderzoek
« Antwort #9 am: 13. Dezember 2007, 23:01:44 »
Beste Kees,

Ook namens mij, van harte welkom op dit forum vol met goede en behulpzame mensen.
Dat wij elkaar maar goed kunnen helpen waar dit nodig is.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"