Autor Thema: Op onderzoek  (Gelesen 3479 mal)

Offline desse007

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 3
Op onderzoek
« am: 13. Dezember 2007, 11:19:55 »
Hallo Allemaal,

Ik ben geheel nieuw in de digitale modelwereld. Wat is mijn ideaal: een digitalebaan met PC-besturing. Nu heb ik door gelukkige omstandigheden een CS van Märklin gekocht en deze ook voorzien van de nieuwste updates. Ik heb een klein baantje gemaakt om het een en ander uit te proberen voor wissel- en seinbesturing via de CS. Nu heb ik gelezen dat Windigipet Pro X samen kan werken met de CS maar het hele systeem zegt mij heel weinig. Wie kan mij op een simpele (als deze er is) manier vertellen hoe dit in zijn werk gaat. Volgende maand sta ik zelf op de beurs in Rijswijk misschien dat daar ook wat mogelijk is.

Groet Kees

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Op onderzoek
« Antwort #1 am: 13. Dezember 2007, 12:02:06 »
Hallo Kees,

Welkom bij het Windigipetforum (WDP) Ik kom naar de beurs in Rijswijk en kan je e.a. vertellen.
Het werk relaties simpel.

Je hebt rail de worden aan terugmelders gekoppeld deze terug melders worden aan een besturings eenheid gekoppeld bv de CS deze op zijn beurd is weer aan een PC gekoppeld waar de WDP software op draaid. Door nu in WDP je baan te tekenen met alle terug melders dan weet de software waar en welke trein rijd en kan dan beslissingen nemen. In je lok zit een zgn decoder en elke lok heeft zijn eigen nummer en daardoor weet je precies waar welke lok op de baan is. Nu zijn er nog wissels en seinen ook deze worden aan de besturings eenheid aangesloten en worden dan ook via de WDP software bestuurd. Dit is in het kort hoe het werkt. Als je meer wilt weten schroom niet om het te vragen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group