Beste Bob,
Goed idee, maar nogal bewerkelijk. Mooier zou zijn als "Projekte" in staat was om de projecten die op andere PC's staan in een netwerk ook zou kunnen lezen. Misschien iets voor een volgende versie??
Bram,
Dat is helemaal waar EN dat staan ze ook, maar daarmee kan WDP er nog niet mee overweg.
Iemand nog een idee??
Groeten en dank voor de reacties
Jan Meesters
Beste Jan,
Je schreef:
"maar daarmee kan WDP er nog niet mee overweg".
Dat kan ook geen andere programma, die daar overweg kan.
Immers zoekt een programma de "roots" waar het vandaan komt.
Dus, als WDP het vindt dat jouw projekt in je PC staat, dan moet je het projekt ook naar de PC toewijzen.!
En aan de andere kant, WDP heeft een copieer bescherming en zal niet willekeurig zoals bij Windows besturing een "server" vinden.
Je kunt naar mijn mening wel anders doen door het volgende te doen.
Als je in jouw netwerk een centrale opslag systeem hebt, dan kun je die projekten daar opslaan.
Het enige wat je dan moet doen is, dat je elke keer als je van Laptop naar PC moet verwisselen, de WDP CD ook meenemen naar de betreffende PC of Laptop.
Ik heb in mijn situatie zo opgelost.
- Centrale opslag die tevens als externe backup dient.
- In Laptop, daar gebruik ik uitsluitend voor WDP Buroversie (hoef je ook
geen WDP CD in de laptop te stoppen)
- Trein PC (zit de
orginele WDP CD) en haalt de projekt van de centrale opslag. Tevens op de PC opgeslagen!.
- Derde PC tevens voor Buro versie.
Met "Dataplege" haal ik iedere keer vanuit de centrale opslag de projekten, en die kan ik met de alle drie de computers ophalen. En tevens met dezelfde "Dataplege" weer de nieuwe versie Projekt met een andere mapnaam opslaan. De Dataflege is dus de Server voor wat betreft voor WDP. Normaal zijn we gewend met de Window besturing. Dat is verplaatst naar WDP Dataflege!.
Persoonlijk vind ik dat de beste manier is van bescherming.
In de centrale opslag blijft altijd een copie en een backup achter zodat je altijd terug kan halen.
WDP backup geeft keurig aan op welke datum de laatste backup is opgeslagen.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Met vriendelijke groeten,
Jan Leendert