Autor Thema: USB en COM-poort  (Gelesen 2553 mal)

Offline janmeesters

  • Mitglied
  • Beiträge: 35
  • Ort: Chaam Ort bei GoogleMaps suchen
USB en COM-poort
« am: 15. Juli 2013, 10:34:48 »
Goede morgen allen,

Mijn laptop met een COM-poort heeft het begeven. Op deze COM-poort (serieel) heb ik de HSI-88 van LDT aangesloten.

Ik heb geen laptops meer kunnen vinden met een COM-poort. Nu zijn er adapters in de handel om van serieel naar USB te gaan, maar gaan die ook werken met de HSI-88?
Weet iemand van jullie dat?
Ik hou me ook aanbevolen voor tips van laptops met een seriele aansluiting.

Bij voorbaat dank
Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

jlt

  • Gast
Re:USB en COM-poort
« Antwort #1 am: 15. Juli 2013, 20:06:15 »
Hallo Jan,

Ik gebruik ook een adapter van Sitecom.
Daar gezien nog veel digitale systemen nog een Compoort aansluiting heeft en de huidige PC's met USB zijn voorzien.

COM versus USB heeft alleen van doen om de data verkeer over en weer wordt geregeld.
Dus naar mijn inziens kun je dit adapter ook gebruiken.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline janmeesters

  • Mitglied
  • Beiträge: 35
  • Ort: Chaam Ort bei GoogleMaps suchen
Re:USB en COM-poort
« Antwort #2 am: 16. Juli 2013, 13:06:31 »
Jan, met dank. Ook van Rob Bogers heb ik een berichtje ontvangen, waarvoor dank. Ik heb besloten om mijn "good old" (nou ja ... oud) desktop PC naar mijn zolder en mijn baan te verhuizen.
Zijn alle aansluitproblemen opgelost.
Ik heb van Peter Littfinski (LDT) ook nog een advies gekregen. Misschien interessant voor een van ons met een dergelijk probleem.

grundsätzlich ist es möglich, das HSI-88 für die serielle COM-Schnittstelle über einen USB to serial Adapter zu betreiben. Es sind jedoch nicht alle Adapter geeignet.

Gute Erfahrungen haben wir mit dem Adapter DA-70156 der Firma Digitus gemacht (http://www.reichelt.de/USB-Konverter/DIGITUS-DA-70156/3/index.html?;ACTION=3;LA=446;ARTICLE=99617;GROUPID=5253;artnr=DIGITUS+DA-70156).


Viele Grüße

Peter Littfinski


Groeten,
Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

jlt

  • Gast
Re:USB en COM-poort
« Antwort #3 am: 16. Juli 2013, 18:42:21 »
Hallo Jan,

Dat klopt wat LDT zegt.
Alleen moet je even nagaan of je de genoemde USB/COM convertor in Nederland verkrijgbaar is.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra