Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

ZFA stopt

(1/6) > >>

Antoon kG:
Beste WDP'ers.

Mijn automatiek stopte telkens om voor mij onverklaarbare reden op ZFA regel nr 18. Als volgrit is regel 20 aangegeven. Om het risico van vervuiling uit te sluiten ben ik opnieuw begonnen met het tekenen van het baanplan etc. Ook nu stopt de ZFA bij regel 18 de vervolgstap naar regel 20 wordt niet gemaakt. Mijn baanplan heb ik aangehecht. Volgen mij is de opbouw van regel 18 en/of 20 niet anders dan ander regels die wel goed werken.

Antoon

jlt:
Beste Antoon,

Wat bedoel je met vervuiling.

Mvg,

Jan

Antoon kG:
Beste Jan,

Het baanplan waarmee dit verschijnsel zich voordeed was een aantal keren gewijzigd. Omdat bij een eerder sterk gelijkend baanplan de ZFA zelfs voortreffelijk liep (en in de bureau versie nog steeds) en deze niet was er de mogelijkheid van vervuiling als gevolg van mutaties. Ik wilde dus zeker zijn dat verwijderde records niet stil zwijgend nog enige invloed op de werking uitoefende.

Met vriendelijke groet

Antoon

jlt:
Hallo Antoon,

Aha, dat is verduidelijkt.

Ik zal eens naar jou project kijken en eens zien waarom regel 18 niet werkt.

Je hoort het van me.

Met vriendelijke groeten,

Jan

jlt:
Beste Antoon,

In de eerste screenshot zie je in de rijweg ID 28, onder Freigaben dat een Teilstrecken-Freigabe 1 en dat K1 21 Frei is. Die rijweg heb je in ZFA in regel 18 ingevoerd. Wat is nu het geval het Start contact = 21.
Als deze rijweg zo wordt uitgevoerd, dan wacht deze rijweg dat K1 21 bezet moet zijn (daarom stopt die, en wacht)
Ik weet niet of deze rijweg met Teilstrecke hebt aangemaakt, maar als ik deze Teilstrecken-Freigabe 1 op bezet zet, dus, vakje aanvinken dat bezet aangeeft, dan voert de ZFA volledig zijn traject.

Jouw ZFA programma mankeert niets, je hebt het keurig netjes gerangschikt, het is alleen een klein foutje in de Rijweg ID 28 waarvan de Teilstrecken-Freigabe 1 op bezet moet zetten.

In de tweede screenshot geldt ook voor de rijweg ID 37 idem dito hetzelfde als de vorige rijweg op bezet te zetten.

Jou ZFA programma loopt prachtig zijn gehele traject af van begin tot het eind.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln