Autor Thema: De Bouw van de Demobaan  (Gelesen 33322 mal)

Offline Ruben Derks

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 112
  • Ort: Groesbeek Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #75 am: 13. April 2014, 12:55:06 »
Mensen,

Even weer een update m.b.t de zaken over onze demo-baan.
Helaas gisteren (12-4-14) Niet naar de meern kunnen komen, omdat wij onvoorzien een dag later daar Dortmund zouden gaan. Daar heb ik weer een aantal zaken proberen te regelen voor onze Baan.

Demo-loc V100
Allereerst heb ik verhaal gehaald bij de handelaar die voor de garantie van onze V100 moet zorgen. Deze melden mij dat de loc in Köln ligt bij het Märklin service depot voor noord-duitsland. Deze waren aan de loc bezig. Een prognose hoe lang dit nog zou duren kon hij me niet vertellen. Had op dit moment ook geen Referentie-nummer.

Vervolgens ben ik bij Märklin verhaal gaan halen. Hier na een aantal keer doorgestuurd te zijn naar "De juiste persoon" te horen gekregen dat deze niets van het probleem af wist, terwijl alleen al bij onze handelaar 2 Locs tegelijk naar Köln zijn vertrokken. Ik vind toch raar voor het iemand die het hoofd reparatie dienst schijnt te zijn.

Wordt vervolgt dus....

MFX op onze Tams Master Control
Omdat we er allemaal van overtuigd waren dat de Tams MFX aan moet kunnen, en ik er na de handleiding doorgenomen te hebben nog niet uit kwam, ben ik eens even bij Tams verhaal gaan halen. Hier werd mij verteld dat de MC (Master-control) een beperkte variant van MFX kent, het zogeheten M3 protocol. Dit moest speciaal via een achterdeurtje ingeschakeld worden, en moeten de locs M3 toegekend krijgen. Ook de code voor vrijschakelen kreeg ik mee, namelijk de postcode van de Tams thuishaven, Hannover. Tevens moest software-versie 1.4.6 aanwezig zijn.

Vanmorgen ben ik begonnen met het proberen vrij de krijgen van het M3 protocol. De juiste versie is aanwezig, maar het menu item waar de Tams meneer over sprak, is nergens terug te vinden. Daarom heb ik op de bekende forums een topic geopend met de vraag om tips.

Ook dit verhaal wordt dit vervolgt.

Groeten Ruben.
NS en DB jaren 50/60/70 |
Lid van Win-Digipet op de rails
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

jlt

  • Gast
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #76 am: 13. April 2014, 13:57:35 »
Hallo Beste Ruben,

In de eerste instantie wil ik namens De Meern groep je complimenten uitbrengen voor je inzet.
Mede het feit jullie situatie .

Het is soms dat de klant het moet voor vechten om de stand van de reparatie volging op te vragen.
En ik kan in die modelbouw wereld niet begrijpen dat je voor een product, dat voor een gemiddelde hobbyist een rib uit zijn lijf is, zo lang moet wachten. Ik weet het, en ken die aparte wereldje ook. Zelf twee jaar moeten wachten op een onderdeeltje van een loc die €750,= heeft gekost, die staat dan werkloos toe te kijken.
Als mijn auto naar de garage gaat, dan zit ik toch ook niet 2 jaar te wachten tot die klaar is!. :-X
En er zijn miljoenen auto's op de wereld, en miljoenen modeltreintjes op onze aarde. Dan begrijp ik die verhoudingen ook niet meer.

Tams,
Wel allemaal ingewikkeld.
Ben benieuwd of dat op te lossen valt.



Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #77 am: 13. April 2014, 14:58:00 »
Even weer een update

Hallo Ruben,

Dank voor je inzet en terugkoppeling!!

Sterkte en groeten,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #78 am: 13. April 2014, 15:49:55 »
Hallo Ruben,

Keurig en uitstekend gehandeld.

Mijn dank, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #79 am: 14. April 2014, 09:59:00 »
Hoi Ruben,

bedankt voor de update en de energie die je er in steekt.

Service is niet altijd zo vanzelfsprekend. Soms moet je dat helaas afdwingen.
Die aftersales jongens begrijpen dat vaak niet. ik sluit me dan ook bij Jan aan. Die ervaring heb ik helaas ook.

Nog een vraagje.
Heb jij kans gezien om ook het probleem van de drivers van de Tams voor W8.1 te onderzoeken?

Doe je vader de groeten en veel sterkte daar aan het thuisfront!!

gr. Jacques.



Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Ruben Derks

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 112
  • Ort: Groesbeek Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #80 am: 08. Juni 2014, 14:24:22 »
Beste WDP'ers,

Het is vandaag eindelijk gelukt MFX aan te zetten op onze Tams Master-control.

Na lang zoeken op internet ben ik een website tegen gekomen, waar in stappen uitgelegd wordt hoe je dit aan moet pakken. Dit heb ik geprobeerd, en nu werkt MFX op de centrale. Dit is echter niet het volwaardige MFX zoals we het kennen van de ESU en Marklin. Het is alleen mogelijk Funkie 5 tot 8 te gebruiken, en 128 rijstappen te gebruiken. Daarom heet het M3.

Ik weet niet of ik de volgende bijeenkomst aanwezig kan zijn. Misschien kan ik hem bij Jan of Bob afgeven.

Groeten Ruben.
NS en DB jaren 50/60/70 |
Lid van Win-Digipet op de rails
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #81 am: 08. Juni 2014, 15:06:42 »
Hallo Ruben,

Fijn dat je toch een eind op weg bent gekomen met de TAMS-centrale. M'n complimenten en dank voor je inzet! Als je er zaterdag niet bij kan zijn: jammer maar alle begrip daarvoor natuurlijk. Ik zal in elk geval een mfx lok meenemen. We zien wel hoe het loopt. Geen zorgen daarover.

Hartelijke groet, ook aan je vader uiteraard!

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #82 am: 08. Juni 2014, 23:13:49 »
Hallo Rubben,

Afgeven kan altijd.
Kan hem ook ophalen als je wilt.

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ruben Derks

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 112
  • Ort: Groesbeek Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #83 am: 05. Juli 2014, 18:44:40 »
Goedendag iedereen,

Vandaag heb ik in houten onverwachts onze demoloc terug gekregen.

Hij was enkelen weken geleden terug gekomen van het service Center in Köln. Volgens de handelaar heeft hij een nieuwe chassis gekregen.

Ik heb hem nog niet laten rijden, ik beschik namelijk niet over Märklin K-rails. Maar ik vermoed dat het nu goed moet zijn.

Ik zal de loc de eerstvolgende bijeenkomst meebrengen.

Groeten Ruben
NS en DB jaren 50/60/70 |
Lid van Win-Digipet op de rails
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #84 am: 29. Oktober 2015, 00:07:56 »
Hallo Allen:

 Lange tijd is het voor mij niet meer mogelijk geweest om iets aan mijn treinhobby te kunnen doen.
De kennis is ook redelijk weggezakt om de treinbaan digitaal te besturen. Ik hoop dat ik daar verandering in kan brengen. Want mijn gezondheid is de grootste spelbreker.

Om nu niet meteen mijn definitieve baan te bouwen wil ik eerst even oefenen met het maken van een oefenbaan.
De bouw van de demobaan die jullie organiseren is die geschikt om dat te volgen als voorbeeld ? Want dan bouw ik dit voorbeeld na om het e.a. uit te proberen.  Of hebben jullie een andere tip voor mij om een goede start te maken.
In iedergeval zie ik heel veel informatie op het forum dat ik weer met plezier ga bestuderen.

Staat er in het nieuwe 2015 Handboek soms ook een soort oefenbaan genoemd?

In iedergeval kijk ik uit om te gaan oefenen met  nieuwe besturingsysteem 2015 en het leerzame en leuke forum om  de bouw perikelen te delen.

Met vriendelijke groet Wim Immink
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

jlt

  • Gast
Re: De Bouw van de Demobaan
« Antwort #85 am: 29. Oktober 2015, 07:50:37 »
Beste Wim,

Dat is een tijd geleden.

Om jou vraag te beantwoorden is een oefenbaantje altijjd een must.
Daar hebben wij als gebruikersgroep heel veel profijt van gehad en begrijpen we ook hoe gedigitaliseerde baan eruit ziet.

Je kunt onze voorbeeld baan gebruiken als oefenbaan, en als je dan met WDP hebt geoefend e.d. dan kan je die baan afbreken en een nieuwe baan opbouwen.

Daarnaast is in de nieuwe versie 2015 een demobaan die je via buro versie kunt volgen hoe dat werkt.
En op YouTube zijn talloze WDP filmpjes waar je alvast kunt zien hoe het nu werkt.

En een ander mogelijkheid is, als jou gezondheid het toelaat een bezoek in Culemborg de WDP bijeenkomst.