Autor Thema: OC32 en draaischijf systeem PICommIT  (Gelesen 12620 mal)

jlt

  • Gast
OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« am: 31. Mai 2014, 16:59:02 »
Beste Allen,

Vandaag was ik op bezoek geweest bij de Firma PICommIT.
Moest even mijn elektronica ophalen en gelijk gebruikt gemaakt van de open dag.

Ik moet zeggen, echt leuk!.
Welles waar geen WDP te bekennen, maar daar wordt eraan gewerkt.
Ik heb ook kennis mogen maken met de OC32 waar wij op de Demobaan van De Meern hebben staan.

Laat ik door hun geïnformeerd te zijn, dat dit dus met WDP te besturen zijn.
Ik ben van plan om ook deze elektronica te gaan gebruiken.

Tevens heb ik de nieuwe draaischijf elektronica gezien en zien werken.
Daar is nog even een punt waar nog getest moet worden, en ben van plan deze elektronica te gaan gebruiken, om te testen. Gezien hun ontwikkelingen is het naar mijn inziens een goede ontwikkeling.
Het ziet er gelikt uit, en met in de toekomst uitbreiding mogelijkheden.
Langzaam de draaibrug aankomen, met geluid (ja,ja) geheel instelbaar, met een voorprogrammeer programma waarbij je de instelling van de draaibrug kunt instellen en de snelheid, geluid, aankomende snelheid, en vertreksnelheid naar de volgende spoor. Als je daar tevreden mee bent, dan sla je die instelling op in de voorprogrammeer programma, vervolgens neemt WDP het over.

Ben van plan deze draaischijf elektronica te gaan gebruiken.
Wordt vervolgt.

   
   

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #1 am: 31. Mai 2014, 23:11:36 »
Hallo Jan,

Ik test deze elctronica van de draaischijf al een jaar!
We zijn er bijna.
Recentelijk heeft PICommit de draad weer opgepakt en nu heb ik even geen tijd maar vanaf as dinsdag gaat dat weer veranderen en ga ik beginnen met de bouw van mijn BW en dan komt daar de 2e draaischijf in.
Dan kan ik weer testen en verwacht ik dat het met enkele weken goed functioneert met WDP.
Momenteel werkt de communicatie niet maar daar wordt aan gewerkt

Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #2 am: 01. Juni 2014, 02:10:44 »
Hallo Bob, hallo Jan,

Kan iemand misschien ook iets over de prijzen zeggen van deze draaischijf besturing ?
zoals jullie weten heb ik meerdere decoders, dan wel stuureenheden aangeschaft om te testen.

Als laatste een Fleischmann Turncontrol, deze kan ook DCC opdrachten aan. Maar echt tevreden ben ik nog steeds niet.

Inmiddels ben ik aan het kijken om te gaan testen met de decoder van SVEN Brandt, maar de decoder plus ombouw liggen per draaischijf op ongeveer 350 euro. Ik heb er twee .. dus het is nogal een forse investering.

http://www.digital-moba.de/umbaudreh.html

wel vind ik geluid en echte seinpalen toch wel een minimale vereiste voor de komende 20 jaar.

en deze OC32 ?  is dat niet een schakel decoder ?

kortom, ik hoor graag meer ...

grtz

eric
« Letzte Änderung: 01. Juni 2014, 02:14:54 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #3 am: 01. Juni 2014, 10:33:56 »
Eric,

De kosten zijn €175 en je hoeft helemaal niets aan je draaischijf te verbouwen of te veranderen.
Draaischijf inbouwen, electronica er onder met 4 schroefjes en het is gereed.
Kijken op hun web site daar staat alle informatie.
Communicatie met pc via usb
Nog de 5 volt en de bruine en rode draad van je dcc

(ik koop vandaag mijn 2e overigens voor mijn nieuw te bouwen BW)

Gereed

Mvrg bob
« Letzte Änderung: 01. Juni 2014, 10:54:36 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #4 am: 01. Juni 2014, 11:17:34 »
Hallo bob,

Ik heb al eens op hun site gekeken maar daar stond zoveel. De prijs van 175 zag ik ook maar kon niet ontdekken wat je dan precies krijgt.

Over de sound kan ik ook niet veel vinden.

Hoe gaat het inbinden in WDP eigenlijk ? Of werkt dat ook weer met magneet adressen ?

Ik sta voor de keuze. Binnen TC7 had ik het prima lopen met twee Ldt ds decoders. Weinig gepiel. Gewoon adres 225 invoeren en opgeven welke opritten je geinstalleerd had dit is de enige teleurstelling die ik momenteel heb met WDP. De ondersteuning binnen het programma is simpelweg ver onder de maat  tov wat er in de markt gangbaar is.

Grtz

Eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #5 am: 01. Juni 2014, 20:16:08 »
Hallo Eric,

Die twee LDT van jou kan je ook met WDP aanbinden.

De nieuwigheid van PIComIT draaischijf komt in de latere tijdstip.
Zoals de Sound, snelheid aankomende brug e.d.

Met WDP is in de meeste gevallen altijd met MA adressen.
Hoe dat met de PICommIT draaischijf gaat, moet ik even de vraag schuldig blijven.
Daar ik zelf met de H0 draaischijf ga proberen te testen.


Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #6 am: 01. Juni 2014, 20:41:13 »
Heren

Plaatje van de schijf
Bob is bezig met de implementatie in Windigipet
Mijn schijf is klaar

Groetjes Peter R


Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #7 am: 01. Juni 2014, 20:59:16 »
Hallo Eric,

Die twee LDT van jou kan je ook met WDP aanbinden.

De nieuwigheid van PIComIT draaischijf komt in de latere tijdstip.
Zoals de Sound, snelheid aankomende brug e.d.

Met WDP is in de meeste gevallen altijd met MA adressen.
Hoe dat met de PICommIT draaischijf gaat, moet ik even de vraag schuldig blijven.
Daar ik zelf met de H0 draaischijf ga proberen te testen.


Hallo jan,

Wat ik eigenlijk bedoel met ma adressen .....

Bij de ldt hoefde je maar een adres in te geven (225) en dan kon je binnen TC7 via de draaischijf configurator alles instellen en klaar...

Tot nu toe heb ik binnen WDP elke afrit apart een ms adres moeten geven. En steeds tellen ...
Kortom niet echt handig ...

Bij zo een draaischijf hoop ik op een adres invoeren en dan binnen de software de schijf te kunnen instellen.
Bijna alle schijven en ook de ldt ds decoders hebben deze marklin decoder compatibele decoder mode ...

momenteel zie ik even niet het voordeel van deze oplossing a 175 euro ...  ?

Grtz

Eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #8 am: 01. Juni 2014, 21:25:44 »
Hallo Eric,

Zitat
momenteel zie ik even niet het voordeel van deze oplossing a 175 euro ...  ?

klopt denk ik want ze doen beide een draaischijf besturen. En als je die besturing al hebt dan zie ik ook niet in wat een 2e er aan toe voegt. Neemt niet weg dat als je nog geen draaischijf elektronica heb dan is deze vorm van opzet erg simpel te monteren. Er komen een aantal zeer leuke opties bij de besturing waardoor de draaischijf bijzonder natuurlijk gaat draaien en bovenal is het een enorm verschil kwa geluid. want deze elektronica kan je de frequentie van de motor beïnvloeden en dan is het draai geluid heel erg mooi.

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #9 am: 01. Juni 2014, 21:33:26 »
Hallo Eric,

Dat was met mijn Rautenhaus Drehscheibe module ook heel makkelijk in WDP te programmeren.
Neemt automatisch alle posities over.!

Maar zoals ik het al formuleerde wacht ik even af wat PICommIT draaischijf te bieden heeft.
Ik weet dat er hele leuke speeltjes inzitten en ze timmeren aardig aan de weg.
Dat is mijn eerste indruk en daar gezien.
Ook hier ga ik verder wat deze draaischijf binnen WDP kan doen, en ook wat er in de toekomst kan.
Kortom, ben effe lekker bezig aan het uitzoeken.

Ik zeg al, wordt vervolgt.
« Letzte Änderung: 01. Juni 2014, 21:35:03 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #10 am: 01. Juni 2014, 22:16:25 »
Hallo Jan , Hallo Bob,

Dan is de keuze dus vrij makkelijk. Afwachten dus ...

Voor jullie beeld,

de twee LDT DS decoders heb ik destijds bij de overstap van TC7 Gold naar WDP verkocht. Omdat ik dacht dat binnen WDP het beter geregeld zou zijn :-).

als laatste heb ik geexperimenteerd met de Turncontroll van Fleischmann. Dat werkt , maar ook weer zeer omslachtig.

Vandaar dat ik mijn pijlen ben gaan richten op de Sven Brandt decoder. Deze moet echter ingebouwd worden en vraagt behoorlijke ingreep in de schijf zelf, maar dan heb je ook wat.
Soepel lopen, geen klakker de klak, sound en verlichting in het Huisje en ook nog 2 signalen aan het begin de schijf ...

Ik wacht nog eens even af ... maar in het duitse forum lees je dat zeer veel mensen deze SVEN Brandt decoder hebben.

Bedankt beiden weer voor de info !

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #11 am: 01. Juni 2014, 22:33:35 »
Hallo Eric,

Ik heb in mijn draaischijf van FM onder de draaiburg twee functie decoder ingebouwd voor de Sperrsignale.
Rondom de draaischijf kuil (grubben) heb ik met LED verlichting de Grubben verlichting gemaakt, twee kleuren, geel en wit.

De draaischijf bedieningshuisje ook met een functie decoder voorzien voor verlichting.
De alle drie de functiedecoders zijn aan de stroom nippel die vanuit de brugrail afgetakt.
De brugrail is aangesloten aan een bezetmelder!. (Rautenhaus trukkie).
Dus die draaibrug rail is van bezetmelder voorzien. De stroom verbruik is marginaal klein.
Door een weerstand in te bouwen, ziet Rautenhaus de bezetmelder als echt bezet als niet bezet.
Ondanks dat de drie functiedecoder stroom verbruiken wordt die bezetmelder niet gedetecteerd!.

Het enige is de motor.
Naar begrepen te hebben is de PICommIT draaischijf met Faulhaber variant motor uitgerust (echt geruisloos zonder klak geluiden).


Ik zag zonet dat die PICommIT schijf ook via SX (SLX815 of van Muet) module kan communiceren!!.
En dat is nou mijn interesse, ga twee varianten proberen, als DCC of als SX.

En dan het leuke de OC32 schakeldecoder.
Die kun je voor seinen, servo besturing, en schakel eenheden in combinatie van meerdere aansluitingen in die OC32.

Een voorbeeld:
Bij een spoorweg overgang gaan de spoorbomen bij het neerdalen zo echt, dat bij het neergaan op de sokkel de spoorboom nog even nadendert.
Eveneens bij het open gaan van die spoorboom wordt die aan het eind, op de verticale stand de spoorboom nog aan het zwiepen. Helemaal natuurgetrouw nageprogrammerd als in het echt.
Ook heel geschikt voor deuren open en dicht met servo's voor de treinloodsen.
« Letzte Änderung: 01. Juni 2014, 22:39:47 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #12 am: 01. Juni 2014, 23:02:25 »
Jan,

als je eens tijd hebt, maak eens een filmpje van je draaischijf ... dit is een van de laatste testen die op mijn lijstje staan ... ben de laatste maanden zeer opgeschoten met testen.

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #13 am: 02. Juni 2014, 12:58:22 »
Hoi Eric,

Van een filmpje maken denk ik niet dat ik daar tijd voor vrij kan maken, al zou ik dat al te graag willen doen.
Mijn draaischijf project ligt even plat.
Daar heb ik met het originele motortje van FM problemen mee gehad, ging telkens kapot en was de derde motor ook alweer stuk.
Daar heb ik een vervangende motortje ingebouwd en nu blijkt de synchronisatie van het oorspronkelijke analoge motortje anders blijken te zijn dat het digitale vervangende motortje. :( (was een bekende verschijnsel)

Dus, dat is even op holt gezet, en ben nu even iets anders aan het doen, o.a. de nieuwe draaischijf van PICommIT.

Daarnaast ben ik met 3 WDP projecten bezig en daar ben ik even zoet mee.

Wat mij erg verheugt is, dat je heel aardig op weg bent met jouw WDP project.
Je bent 1 van de WDP gebruikers die de materie heel snel hebt begrepen.
Fijn dat het zo goed gaat.

En ja, die draaischijf ben jij niet de enige, ook ikzelf zit er even mee.
Maar, het wordt aan gewerkt. ;)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: OC32 en draaischijf systeem PICommIT
« Antwort #14 am: 02. Juni 2014, 13:12:06 »
hallo Jan,

haha ... ik zie het al ... Druk,Druk,Druk....  ik ken het probleem.

Ja, ik weet dat je een speciaal motortje nodig hebt, althans je kon hem niet zomaar bestellen. Iemand die heel veel weet van draaischijven is Klaus. je kunt hem altijd een mail sturen als je vragen hebt.

http://www.moba-digital.de/shop/

Ik heb gelukkig nog wel wat tijd voor dat ik zover ben dat het draaischijf verhaal belangrijk wordt, dus dat zal vast wel goed komen.

Ik ga jullie beiden volgen om te kijken of het Piccomit verhaal ook voor mij een oplossing kan zijn.
Vooralsnog voel ik het meest voor de Sven Brandt oplossing omdat hier al eigenlijk alles draaiende is...

175 euro voor de besturing en daarna een sound module .. dan schiet je toch ook al snel door naar de 300 euro per draaischijf :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10