Autor Thema: massa  (Gelesen 10140 mal)

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #15 am: 22. April 2008, 22:49:53 »
Kees,

wat snap jij niet aan mijn antwoord, massakabeltje eraan en klaar, boosters of geen boosters, de S88 gaat toch naar de aansluiting op je CS of niet.

ik nodig je anders graag uit voor deze vraag op het 3rail forum, dit forum is bij jou bekend, ik zit namelijk echt geen dingen uit mijn duim te zuigen.

met vriendelijke groet,

Walter


  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: massa
« Antwort #16 am: 22. April 2008, 23:04:15 »
Walter,

ik snap je antwoord wel en ik weet ook zeker dat je niks uit je duim zuigt.
ik begrijp en wist ook al ook dat je het zo moet aansluiten.
Maar ik heb je een hopenlijk nu opgelost probleem geschetst en daaraan gekoppeld de vraag of ik nu hetzelfde probleem
kan verwachten als ik de tm aansluit en om die vraag gaat het.

ik schreef ook net, als niemand mij dit zou kunnen vertellen voordat ik de boel aansluit dan merk ik het vanzelf wel als ik wel zover ben om te testen. Gaat het dan goed prima. krijg ik weer hetzelfde probleem zien we dan wel weer.
Kees.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #17 am: 22. April 2008, 23:10:44 »
Hallo Kees,

Voor het noodstop probleem ben ik niet zo bang, anders weet ik nog 2 vormen van alternatieven.

heb jij tevens nog een oude Central Unit met interface, met Windigipet kan je hierop je terugmeldingen binnen laten komen, ook hier geldt dat de bruine draad van de Central Unit wel aan de rails moet aansluiten, in principe vorm je dan een geheel apart circuit wat geen invloed meer kan hebben op de boosters en het Central Station.

Een Littfinkski High Speed interface voor de terugmeldingen is natuurlijk ook een goede optie,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: massa
« Antwort #18 am: 22. April 2008, 23:27:30 »
Hoi Walter,

Ik heb alleen maar het geupdate cs en de 8x 6017 met de 60 va 60052 trafo's en 2 viesm. trafo,s 150 va
de conrad s88 en de marklin k83.

die liftinski zegt me niet zoveel maar dat highspeed klinkt wel cool. Wellicht is dat een optie als het met de huidige configuratie fout zou gaan.
Maar goed je hebt het probleem wat ik had begrepen en je verwacht dus geen verdere problemen, dan ga ik daar
vanuit en zou ik de pech hebben dat het toch fout gaat dan mag je me bijspijkeren over de altenatieven en dan lossen we dat ook wel weer met elkaar op.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #19 am: 22. April 2008, 23:55:30 »
Hallo Kees,

de LTD High Speed S88 is altijd een optie, zit ook in de mogelijkheden van WDp

Groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: massa
« Antwort #20 am: 23. April 2008, 00:44:26 »
ik zie nu net pas je schemaatje.
Ik heb deze zelf ook. Dit is een standaardkabeltje dat bij het cs geleverd wordt, maar zelfs deze heb ik gekontroleerd.

Beste Kees en Walter,

Dan denk ik dat het mij verstandig lijkt om mij even terug te trekken uit deze discussie. :'(
Reden: ik werkt uiteindelijk met andere componenten en niet met een CS.
Mijn reacties scheppen naar mijn mening alleen maar verwarring. :-[
Een mens dient zijn grenzen te kennen en ik heb sterk het gevoel dat ik die grens nu heb bereikt.
Men mag aangeven wat zijn kunnen is maar men dient ook toe te kunnen geven wat hij niet kent.

Maar ik blijf dit wel volgen want ik vind het zeer interessant.
En wie weet komen er andere dingen waarbij ik mij wel nuttig kan maken. :D

Ik ben van mening dat dit een volwassen beslissing is en heb er verder geen negatief gevoel bij. ;)
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #21 am: 23. April 2008, 09:07:24 »
Hallo Kees,

hierbij een link naar de Nederlandse site van Littfinski, van de Spoorkraam van ons aller Jaap Kramer,

Hier vind je de informatie over de HSI88 en HSI88usb

http://www.ldt-infocenter.com/netherland/home_nl.htm

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: massa
« Antwort #22 am: 23. April 2008, 09:37:09 »
Hoi Kees,

Zelf heb ik 2 Littfinski HSI-88 in gebruik. Mocht je info nodig hebben dan hoor ik het wel.

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #23 am: 24. April 2008, 11:55:11 »
Hallo Kees,

dit antwoord uit de Märklin Faq bevestigd mijn antwoord, betreft de massadraad,

http://www.maerklin.de/faq/showthreaded.php?Cat=&Board=AktuellesNeu&Number=203&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: massa
« Antwort #24 am: 24. April 2008, 15:19:42 »
Hoi Walter,

Bedankt voor het meedenken.
 
Ik weet hoe je de tm via de s88 moet aansluiten. maar even los daarvan.

Ik had dus onverklaarbare noodstops maar sinds ik de massa van het cs van de massa van de boosters heb gescheiden
heb ik dat niet meer maar alleen met de afschakelinstelling van het cs op 1500ms.
Daar ik dat nogal hoog vind in vergelijking met wat ik her en der lees, ben ik verder gaan zoeken.
een duitser met soortgelijke problemen voert een dummylok in op adres 80 met het licht op aan,
dus ik probeer dat ook en nu funktioneert alles op 100ms.
ik enthousiast sluit het cs weer aan op de baan dus met gemeenschappelijke massa en alles blijft normaal funktioneren
ook op 100ms.

Dus nogmaals los van mijn s88 vraag. Snap jij dit nu nog ik nl. helemaal niet meer.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #25 am: 24. April 2008, 15:40:28 »
Hallo Kees,

hm. dat lijkt dus opgelost, ik las ook als je wissels via het keyboard 6040 wilde schakelen je ook eerst een willekeurig locnummer moest selecteren op je 6021, anders blijken je wissels echt niet om te gaan, lijkt dus een zelfde soort vreemd probleem, misschien kunnen ze dat nog met een firmware update op je CS oplossen. Op welke versie draait jouw CS? 2.03 of 2.04

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: massa
« Antwort #26 am: 24. April 2008, 15:57:55 »
Walter,

het cs draait op 2.04, die update heb ik nog van jou over de mail gehad,omdat ik toendertijd geen verbinding kon krijgen met marklin.

weet je het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik wat verkeerd aansluit ik heb nou ook niet echt een klein baantje en ben pas een mnd of 6 bezig met digitaal maar het probleem deed zich bij mij ook voor als ik een kale booster en een kaal cs op elkaar aansloot. wist ik veel van een potentiaal verschil van 2 massa's. Gek vind ik wel dat het op elkaar afgestemde Marklin produkten zijn en er toch blijkbaar veel mensen zijn die problemen hebben met deze spullen en nog gekker vind ik dat de een het wel heeft en de ander niet.
maar ik ben ondertussen wel met m'n 3e CS bezig omdat de andere 2 weer allerlei andere problemen hadden.

Kijk vandaar ook mijn vraag of ik problemen kon verwachten met de tm over het cs omdat je dan weer die 2 massa's met elkaar in kontakt brengt. Ik weet wel dat je dat zo moet aansluiten maar nu ben ik nog in een stadium dat ik makkelijk dingen kan aanpassen indien nodig.
Maar goed zoals het nu funktioneerd, zijn er ook met een gecombineerde massa over de s88 geen problemen te verwachten en zo hoort het natuurlijk ook te zijn ook al staat er dan nu een dummie in de loklijst.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: massa
« Antwort #27 am: 24. April 2008, 17:42:45 »
Hallo Kees,

ik weet wel dat ontstoringscircuits voor de aansluitrails die bij de analoge beginsets absoluut verwijderd dienen te worden, deze mogen niet gebruikt worden bij digitale banen. Dit zijn grote storingsbronnen en zorgen voor een grote lekstroom en verlies in capaciteit waarbij je digitale signalen verloren kunnen gaan. En de eindtrap van je Cs en of boosters in het ergste geval zelfs opgeblazen zou kunnen worden,

Ik zou je daarom toch willen adviseren om te letten op lekstroom en condensatoren die in of onder je rails verborgen kunnen zitten,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: massa
« Antwort #28 am: 24. April 2008, 18:13:02 »
hoi walter,

Dit is voor, mij een nieuw begrip, lekstroom zegt me wel wat dat probeer ik te voorkomen door alles te solderen dikke bekabeling, alles zoveel mogelijk gescheiden houden enz. (Tips zijn  welkom) maar verborgen condensatoren ? Ik neem aan dat die alleen in C-rails kunnen zitten ?
Overigens heb ik geen originele aansluitrails nog K noch C ik heb ze allemaal zelf gesoldeerd.

Gr. Kees.

Ps. was net bij de dealer en die vertelde dat er na de 1e udate 2.03 van het cs div. klanten waren met rare problemen dus het cs weer terug naar Keuterman en daarna was het probleem opgelost.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88