Autor Thema: Marklin K of C rails????  (Gelesen 12288 mal)

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #15 am: 09. Mai 2008, 22:55:03 »
Bedankt voor de geometrie uitleg van de K-rails. Top hoor , hoe jij van alles op de hoogte bent !!!!

Beste Wim,

Ook komt voor jou de tijd dat je andere kan laten delen in je kennis.
Daar komt bij dat ik jammer genoeg weekenden heb van 7 dagen en ja, dan kun je veel research doen.
Dat is voor de meeste gelukkig niet van toepassing en dan duurt het ietjes langer eer je een bepaalde hoeveelheid informatie bezit.

Kennis vind ik een groot woord want ook ik leer nog iedere dag bij.

Maar we wachten je verdere informatie af om je bij te staan in het opbouwen van een modelspoorweg welke naar jouw persoonlijke tevredenheid is.

Welterusten.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #16 am: 10. Mai 2008, 23:06:30 »
Hoi Wim,

De wisselaandrijvingen voor de K-rail wissels (7549) willen sporadisch weleens weigeren. Daarom heb ik bijvoorbeeld al mijn schaduwstations (met WDP) extra beveiligd. Dus als je nu nog begint hiermee zou ik je aandrijvingen aanraden op basis van servo's. Ik heb ze zelf niet en dus geen ervaring mee, maar wellicht iets om even over na te denken. Even "googlen" en er is veel info over welke enz. Ik geloof dat Conrad ze heeft oa.

Hallo Gerard, die extra beveiliging in WDP die je hebt ingebouwd is die alleen toepasbaar met K-Rails of kan zoiets ook met C-Rail.

m.v.g.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #17 am: 10. Mai 2008, 23:10:23 »
Eindelijk je verstand gekregen en dit is beslist geen zonnesteek.
Je hebt gewoon het licht gezien.  ;D

Dus Wim...............................er is nog hoop voor je.  :D :D

Hoe moeten de C-Rails gebruikers dit opvatten  ;D

m.v.g.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #18 am: 10. Mai 2008, 23:15:10 »
Hoi Wim,

De wisselaandrijvingen voor de K-rail wissels (7549) willen sporadisch weleens weigeren. Daarom heb ik bijvoorbeeld al mijn schaduwstations (met WDP) extra beveiligd. Dus als je nu nog begint hiermee zou ik je aandrijvingen aanraden op basis van servo's. Ik heb ze zelf niet en dus geen ervaring mee, maar wellicht iets om even over na te denken. Even "googlen" en er is veel info over welke enz. Ik geloof dat Conrad ze heeft oa.

Hallo Gerard, die extra beveiliging in WDP die je hebt ingebouwd is die alleen toepasbaar met K-Rails of kan zoiets ook met C-Rail.

Beste Willy,

Wat met K-rails mogelijk is, ook met C-rails mogelijk.
Alleen de ene bewerking is iets anders dan de ander maar het komt allemaal op het zelfde neer.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #19 am: 10. Mai 2008, 23:17:27 »
Eindelijk je verstand gekregen en dit is beslist geen zonnesteek.
Je hebt gewoon het licht gezien.  ;D

Dus Wim...............................er is nog hoop voor je.  :D :D

Hoe moeten de C-Rails gebruikers dit opvatten  ;D

m.v.g.

Och gut, gaan wij zielig lopen doen?? :D :D
Er is niets mis met C-rails het is dus gewoon een kwestie van voorkeur.
Zijn we nu weer vriendjes?? :'(
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #20 am: 11. Mai 2008, 00:01:58 »
Hoi Willy,

Deze beveiliging kan met ALLE rails, alleen de C-rail wisselaandrijvingen zijn betrouwbaarder. In 6 jaar tijd 0 weigeringen gehad, daarentegen met de K-rail wisselaandrijvingen wel sporadisch een weigering.

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #21 am: 11. Mai 2008, 09:16:17 »
Goedemorgen Willy:


In eerste instantie gekozen om C-rails te gebruiken. Het eerste gedeelte van mijn baan in orde gemaakt en alles werk naar tevredenheid. Het is een zeer betrouwbaar railsysteem. Ik zelf heb ook geen enkele storing met mijn wissels gehad tot nu toe. 


Omdat ik alles in gereedheid breng om het met WDP te gaan besturen, moet ik nog een keer alles uit elkaar halen en van terugmeldingen voorzien. Dit was tevens voor mij het moment om toch nog eens te heroverwegen om K-rails toe te passen. Zeker omdat alle C-rails die ik nu in gebruik heb (en dat ia aanzienlijk) , weer kan hergebruiken in de uitbreiding van mijn baan.


Dan blijft er de persoonlijke menig over dat ik de K-rails toch mooier vind om te zien en nu nog makkelijk naar over te stappen. Had ik alles met C-rails liggen dan had ik dit ook prima gevonden.


Afijn welke treinbaan is wel af. Voor mij was de fundamentele wijziging nog makkelijk uit te voeren.

M.v. gr Wim
« Letzte Änderung: 11. Mai 2008, 09:19:05 von Woesch »
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Marklin K of C rails????
« Antwort #22 am: 11. Mai 2008, 15:55:01 »
Beste Wim,

Aangaande de Conrad wisselaandrijving heb ik je een PB  (persoonlijk bericht) toegezonden.

Voor de nieuwsgierige onder ons, het betreft een klein verslag welke mij is toegezonden door iemand.
Het is vrij beperkt omschreven en om die reden wil ik het herschrijven om vervolgens ook op het forum te plaatsen in de vorm van een pdf bestand.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"