Autor Thema: Teller plaatsen  (Gelesen 1814 mal)

Offline Frans v H

  • Mitglied
  • Beiträge: 38
  • Ort: 't Harde Ort bei GoogleMaps suchen nl
Teller plaatsen
« am: 09. Juli 2017, 21:02:01 »
Beste mensen,
Ben maar een beginneling heb een treinrit aangemaakt maar regel 14 verzuimd hij en gaat met regel 2 verder ik moet hier dus een teller ergens zetten. Heb van alles geprobeerd en nagelezen maar het lukt me in het geheel niet. Wie geeft mij een tip waar en hoe ik de bewuste teler moet plaatsen.
Dank en vr grt
Frans

nb zie bijgaand screenshot

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    premium editie 2018.1C
  • Anlagenkonfiguration:
    ho, ecos 2, esu booster, esu mc II, digikeijs , esu loks, liliput, fleschmann, trix, esu lokprogammer, Marion Zeller Max.
  • Rechnerkonfiguration:
    windows 7 en 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Teller plaatsen
« Antwort #1 am: 10. Juli 2017, 10:37:07 »
Goede morgen,

Dat klopt dat hij van regel 14 naar regel 2 springt.
Je maakt gebruik van de ZFA en deze leest de regels altijd van boven naar beneden.
Nadat  hij regel 13 heeft afgewerkt denkt hij dat hij op 11 staat en op regel 2 begint ook op 11 en dus zal de software die weer beginnen.
Wil je dus hebben dat op regel 13 naar regel 14 door gereden gaat worden dan zal je op regel 2 een voorwaarde moeten plaatsen wanneer hij die regel 2 mag doen.
Die voorwaarde kan met een teller of met een virtueel schakel contact gemaakt worden.
De voorwaarde dat regel 1 mag funtioneren is als de teller op 0 staat
Dus als de teller tijdens (in) regel 13 op 1 gezet wordt dan zal hij door lopen naar 14
Tijdens regel 14 zet je dan de teller weer terug naar 0 en dus zal hij na regel 14 naar regel 1 en dan weer 2 gaan.

Overigens kan je wat je gemaakt hebt beter in een treinrit plaatsen (dan ontstaat dit probleem niet) en die dan in de ZFA zetten dan zal de trein altijd dat rondje blijven rijden.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Frans v H

  • Mitglied
  • Beiträge: 38
  • Ort: 't Harde Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Teller plaatsen
« Antwort #2 am: 10. Juli 2017, 21:39:51 »
Hallo Bob
Dank voor je hulp ga er mee aan de gang weer mooi klusje voor op de camping.
vr grt
frans
  • Win-Digipet-Version:
    premium editie 2018.1C
  • Anlagenkonfiguration:
    ho, ecos 2, esu booster, esu mc II, digikeijs , esu loks, liliput, fleschmann, trix, esu lokprogammer, Marion Zeller Max.
  • Rechnerkonfiguration:
    windows 7 en 10