Autor Thema: spoorsecties voor WDP  (Gelesen 2971 mal)

Offline G.Strobbe

  • Mitglied
  • Beiträge: 44
  • Ort: Belgiën , Oostkamp Ort bei GoogleMaps suchen
  • Gleichstrom DCC Intellibox Windows 98SE
spoorsecties voor WDP
« am: 08. November 2007, 15:24:18 »
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig op het Duitse forum maar worstel og steeds met een demo.
Het is mij nog niet duidelijk welke onderbrekingen men precies moet aan brengen.
Voor gewone secties is het nodig om slechts een onderbreking  op 1 spoor aan te brengen.
Bij een wissel moet men uiteraard het hartstuk volledig isoleren. = 2 onderbrekingen
Men hoeft eigenlijk het tweede spoor nooit te isoleren ?
Ik zie op verschillend spoorplanne dat men de wissel volledig isoleert zowel op links als rechts spoor. Voor een kruiswissel begrijp ik het.
Als men op het spoor in de tegengestelde richting wil rijden moet het ander spoor dan ook in secties verdeeld worden.
Graag jullie mening hierover.
Met dank Geert Strobbe
Geert Strobbe

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: spoorsecties voor WDP
« Antwort #1 am: 08. November 2007, 15:57:15 »
Geerd goede middag,

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden is het van belang dat we weten hoe je baan in elkaar zit, daarom adviseer ik je om je profiel in te vullen, zodat we weten met welk materiaal je rijd. Zo is het van belang om te weten of je 2 of 3 rail rijd (gelijk of wissel spanning). Ook voor vele andere vragen die je misschien in de toekomst wilt stellen is het makkelijk voor de mensen op het forum om dit soort gegevens te weten.

Zelf heb ik N spoor en isoleer ik gewoon elke sectie twee maal, alle rijsporen zijn dan onderbroken en kan ik schakelen wat ik wil. Ook als wil ik later wat verander dan nog heb ik aan elke sectie zowel op de linker- als rechterrail een draad die ik kan gebruiken. Ten aan zien van wissels is het van belang dat je ze altijd kunt schijden van de secties maar dan moet je in sommige gevallen wel weer aan de J en K verbinden, deze dan niet via een RM! Dat bekijk ik van geval tot geval. Ook het gebruik van z.g.n. zelfdenkende wissels wil soms veel goeds doen, omdat je dan weet waar  en hoe de rails zijn verbonden.

Als je Marklin rijd dan weet ik het niet misschien dat je eerst kunt aan geven wat je materiaal is en als het 3 rail is dan zal op dit forum het antwoord ook wel komen.

 Veel succes

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: spoorsecties voor WDP
« Antwort #2 am: 09. November 2007, 22:38:08 »
Als je Marklin rijd dan weet ik het niet misschien dat je eerst kunt aan geven wat je materiaal is en als het 3 rail is dan zal op dit forum het antwoord ook wel komen.

Goed gezien Bob. :D
Als het Märklin is hebben wij met, op dit moment, nog steeds met drie type rails te maken, M, K en C rails.
En alle drie dienen ze anders te worden bewerkt. :'(

@ beste Geert,

Kijk even op mijn site daar staat het bewerken van C-rails beschreven mocht het hier om gaan.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline G.Strobbe

  • Mitglied
  • Beiträge: 44
  • Ort: Belgiën , Oostkamp Ort bei GoogleMaps suchen
  • Gleichstrom DCC Intellibox Windows 98SE
Re: spoorsecties voor WDP
« Antwort #3 am: 21. November 2007, 23:58:52 »
Hallo,
Hierbij dan mijn gegevens,
-- 2 rail gelijkstroom HO

Op een rail drie secties andere rail niet onderbroken. Hartstuk wissel volledig geisoleerd.
Voor uitrijwissel ligt wissel in een terugmeld sectie van het blok dat volgt op de wissel.
Voor een inrijwissel is het ook zo. Ligt in de sectie volgend op de wissel.
Mischien is het niet duidelijk dan maak ik wel een tekning.
Enkel kruiswissel is volledig geisoleerd aan alle rails.
Geert Strobbe

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: spoorsecties voor WDP
« Antwort #4 am: 22. November 2007, 00:12:10 »
Hallo Geert,
Het is mij niet duidelijk wat je bedoeld, zou je een tekening kunnen maken?
Zoals ik het begrijp laat ik een wissel vaak behoren bij het "blok" er voor (bij inrijden) en het blok er na bij uitrijden.
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |