Autor Thema: Indeling in secties  (Gelesen 9082 mal)

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #30 am: 07. April 2008, 22:03:08 »
Hoi Kees,

Vraag- wordt deze wissel geschakeld als de lok zijn ziel bereikt heeft.

Nee, tenzij je dit zielkontakt in de folgschaltungen (fahrstrassen-editor) hebt staan met de opdracht om deze wissel te schakelen. Net zoals Jan zegt, deze wissel wordt pas weer geschakeld als de rijweg vrij is en dus door een andere trein aangesproken wordt.

Alleen staan de kontaktnr. nu in een geel vlakje is dat altijd als de strasse gerepareerd is ?

Nee, dat is niet atijd zo. Een RMK in een geel vlakje wil zeggen dat dit RMK geen deel uitmaakt van de desbetreffende rijweg. Maw.dit RMK ligt in een andere rijweg dan de geselecteerde, en zul je moeten verwijderen. Overigens kun je wel RMK's in gele vlakjes hebben in een rijweg, maar dat zou nu hier te ver voeren om daar op in te gaan. Dat komt later wel eens aan bod.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #31 am: 07. April 2008, 22:33:04 »
Hoi Jan,

Rijden met WDP ja en nee.
Ja, hard,zacht, vooruit en achteruit(flauw he).
En neen nog geen terugmeldingen aangesloten.ze liggen er wel maar komen samen bij de s88 en daar stopt het even.
Dat komt Jan omdat ik eerst onder het 0 niveau alles in orde aan het maken ben 3 sch. st. =36 wissels bijna 100 terugmeldingen ondertussen 7 boosters etc.Op dit gedeelte kan er t.a.v. WDP niet veel fout gaan met rm's
Ik ben nu wel echt begonnen met WDP in de zin van het duitse handboek lezen, gleisbild tekenen, simulatie in buroversie en vooral jullie aan het werk houden.
Over een week of twee ga ik de eerste rm-en op 0 niveau maken en aansluiten op een klein gedeelte en dan ga ik met de dankzij jullie verkregen kennis alles uitproberen. Dit gedeelte is denk ik veel gecompliceerder dus dat doe ik beetje bij beetje en dan nog laat ik het rangeerged. voorlopig handmatig 2 kranen, draaischijf etc.
Dus Jan, al jullie moeite is goed besteed alles wordt opgeslagen, ik denk er over na lees van alles in de hoop dat ik daar straks m'n voordeel uit haal. zie 2 fotootjes.

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #32 am: 08. April 2008, 10:34:05 »
Beste Kees,

Mijn reactie heeft nu even niets met WDP te maken, maar ik kan het niet laten om een compliment aan jouw adres te geven over de manier waarop je bouwtechnisch met de baan bezig geweest ben.
Man, wat ziet dat er op het eerste gezicht en indruk netjes uit. :o
Nogmaals mijn compliment. ;)
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Indeling in secties
« Antwort #33 am: 08. April 2008, 10:46:13 »
Hallo Kees, ik heb de foto's eens goed bekeken, bekeken en nog eens bekeken en ben het met Riny eens dat je goed en bedacht bezig bent. Dat ziet er zeer netjes uit en is zeker een compliment waard.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #34 am: 08. April 2008, 17:52:56 »
Heren,

rest mij alleen dit te zeggen DANK, DANK, DANK.
ga zo naar de keuken een bakkie pakken, gelukkig heb ik m'n schoenen al uit, kan ik er ook niet naast gaan lopen he.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Indeling in secties
« Antwort #35 am: 08. April 2008, 21:26:05 »
Hallo Kees, schoenen inmiddels weer aan  :-\

Even een off-topic vraagje tussen door, in jou profile zie dat je net als ik met het Märklin CS rijdt en daarbij enekel boosters heb. Mag ik vragen welk type boosters je hebt en of deze goed samen kunnen werken met het CS. Op een ander forum lees ik veel over boosters in combinatie met het CS, en deze zijn niet altijd positief te noemen. Op de nieuwe ESU booster met FMX terug melding na, blijft de rest een groot vraag teken  ???
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #36 am: 08. April 2008, 22:07:59 »
Hoi willy,

Ik heb nu 5 boosters type 6017 aangesloten naar mijn idee funktioneren ze goed.
Ik moet wel zeggen dat ik wat onverklaarbare noodstops heb gehad zelfs bij geen aktiviteit op de baan.
De leds van de boosters knipperen onregelmatig terwijl ze konstant horen te branden.
2 dingen ik heb de afschakeling verhoogd van 1500 naar 2000 ms en nu is het probleem weg(maar ik heb daarna niet veel meer gereden dus nog even afwachten)
voor het knipperen heb ik keuterman gebeld en die zeggen dat het normaal is en geen kwaad kan (de platte kabels werken als een soort antenne zeggen ze)maar is verder van geen invloed.
Dus tot nu toe heb ik eigenlijk geen spijt van deze keuze.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #37 am: 08. April 2008, 22:16:03 »
Hoi Kees en Willy,

Kijk eens op het Duitse Stammtisch forum: probleme CS und booster. Kees daar staat jouw kortsluitprobleem omschreven. Ik krijg alleen geen aan te klikken snelkoppeling bij deze link. Klik anders op het forum, zoeken, en vul in CS Booster. Dan iets naar onderen scrollen.
« Letzte Änderung: 08. April 2008, 22:21:14 von Gerard Moggré »

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #38 am: 08. April 2008, 22:24:43 »

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #39 am: 08. April 2008, 23:02:05 »
Probleme mit der neuen Märklin "Central Station" in Verbindung mit den Boostern

Hoi Gerard jij bedoelde dit neem ik aan.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #40 am: 08. April 2008, 23:14:59 »
Gerard, willy,

postings gekruist denk ik.
als dhr. Battermann gelijk heeft over die massa is het opgelost, de rest van wat hij aangeeft heb ik zo gedaan.
Ga het v/d week veranderen.
Ga cs dan alleen nog maar gebruiken voor ma en loks. bij mij zirpt het trouwens ook.
Bedankt.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #41 am: 09. April 2008, 10:49:14 »
Hoi Kees,

Dat "zirpen" heb ik ook altijd gehad (wel heel zachtjes) in de boosters. (Bij al mijn banen die ik tot nu toe had). Toen ik (jaren geleden) begon met digitaal rijden vroeg ik mij af wat dit verschijnsel was. Heb toen contact gehad met Keuterman, die vertelde mij toen dat dit inherent aan Märklin Digitaal was (?!). Het zal wel, en heb er nooit problemen aan ondervonden. Het CS bestond toen nog niet.
Ik heb het trouwens ook bij andere mensen gehoord die met Märklin rijden.
« Letzte Änderung: 09. April 2008, 10:57:35 von Gerard Moggré »

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #42 am: 09. April 2008, 14:21:16 »
Hallo allen,

Ik riep gisteravond dat ik 't cs alleen nog voor ma en loks ging gebruiken dus helemaal afkoppelen van de rails,
maar zijn de loks dan nog te sturen met 't cs via de boosters.
Kan 't natuurlijk ff uitproberen maar wie weet dit toevallig?
We zijn wel erg off-topic he.
Hoewel !! of kan ik dan alleen nog via WDP regelen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #43 am: 09. April 2008, 14:35:37 »
Hoi Kees,

't cs alleen nog voor ma en loks ging gebruiken dus helemaal afkoppelen van de rails,
maar zijn de loks dan nog te sturen met 't cs via de boosters.

Volgens mij wel. Ik heb dit altijd zo gedaan met de 6021/6051 combinatie. De 6021 (in dit geval het CS) werd apart gevoed door een trafo en was niet verbonden met de rails. Nu heb ik dit trouwens ook. Mijn Tams wordt apart gevoed door een trafo+booster en deze booster is niet aangesloten op de rails. Alle daaropvolgende boosters zijn wel op de desbetreffende stroomkringen aangesloten op de rails.
Nogmaals echt zeker weten doe ik het niet, omdat ik het CS niet als zodanig gebruik, maar ik denk het wel.
FF uitproberen maar Kees, zou ik zeggen.
Inderdaad wel off topic geraakt.