Autor Thema: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b  (Gelesen 8703 mal)

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #30 am: 03. Mai 2008, 23:49:54 »
Ja dat klopt Gerard.

Zal ik, maar alles van de PC eraf gooien en Window opnieuw installeren ?Er zit nl. iets wat met het programma een conflict heeft. Het enige wat op de PC is aangesloten is een printer en de CS en de software bestaat alleen uit een Office pakket. Dus veel verrassingen zitten er niet maar toch...........

In iedergeval stop ik even er nu mee.

M.v.gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #31 am: 03. Mai 2008, 23:59:10 »
Hoi Wim,

En als je die printer eraf gooit en de betreffende software deïnstalleert?

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #32 am: 04. Mai 2008, 10:50:05 »
Gerard:

Dit heb ik gedaan de printer + software eraf maar helaas !!
Ik heb nog een paar keer geprobeerd door WDP volledig te verwijderen en op te starten volgens jou stappenplan.
Weet er geen oplossing meer voor.

Ergens krijgt WDP een conflictsignaal vandaan maar waar ??

Als het me niet lukt ga ik naar de computerzaak om alles te laten verwijderen en een geheel schone PC te verkrijgen.

Of jij moet nog een idee hebben?

Kan Norton  iets achtergelaten hebben in de registers?? Dit is trouwens voor mij een gebied dat al snel op chinees lijkt
Graag nog even jou mening of van de anderen hierover horen

m.v.gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #33 am: 04. Mai 2008, 11:00:54 »
Hoi Wim,

Kan Norton  iets achtergelaten hebben in de registers??

Ja, dat is zeer goed mogelijk. Misschien dan maar formatteren, en Windows even opnieuw installeren. Ik zou het nu ook niet meer weten. Misschien kun je dit op het Duitse forum zetten, wellicht is daar iemand die de gouden tip heeft.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #34 am: 04. Mai 2008, 11:09:03 »
Beste Wim,

Een laatste optie zou kunnen zijn om het programma CCleaner er eens doorheen te jagen, door de PC dus.
Mogelijk dat er hier en daar toch wat ik het register achtergebleven is wat conflicten geeft.

Het programma is Free-ware dus gratis, zonder beperkingen en onbeperkt (qua tijdsduur) te gebruiken.

KLIK hier om het betreffende programma te downloaden.

Het is vrij makkelijk uit te voeren en het is in het Nederlands (oeps) geintje  ;D

Zelf onderhoud ik al mijn pc's en laptops er mee en ik heb noog geen problemen, zelf niet in het hier opgebouwde thuisnetwerk.

Succes.

P.s. mocht het niet lukken mag je ook met heel de handel naar mij toekomen zodat ik het voor je oplos.
« Letzte Änderung: 04. Mai 2008, 11:10:39 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #35 am: 04. Mai 2008, 13:21:55 »
Riny:

Het is een mooi programma bedankt ervoor.
Toch blijf ik het probleem houden.
Ik heb voor de zekerheid ccleaner een paar keer laten controleren zodat ik zeker was dat er niets was achtergebleven.
Noton had inderdaad nog veel registers in gebruik.
Toch lukt het me niet om het voor elkaar te krijgen

Heb jij als computergoeroe nog een andere tip.

Er is momenteel niets meer op de PC aangesloten. Printer en CS eraf
Geen andere programma's in gebruik

Trouwens ik hou je aanbod om er naar te kijken nog even achter de hand. Bijzonder sympatiek van je!!!

Ga morgen denk ik maar naar de computerzaak om dit te laten oplossen en meteen een ander moederbord en harde schijf erin laten zetten. Als troost :) ;)
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #36 am: 04. Mai 2008, 13:31:06 »
Ga morgen denk ik maar naar de computerzaak om dit te laten oplossen en meteen een ander moederbord en harde schijf erin laten zetten. Als troost :) ;)

Beste Wim,

Als je toch van plan bent om naar een computerzaak te gaan zou ik eerst die resultaten maar eens afwachten.
Mocht je daarna toch problemen blijven houden blijft mijn aanbod van kracht.

Verder is het van deze kant moeilijk te beoordelen wat er mogelijk aan de hand is of zou kunnen zijn.
Ik heb dus niet de mogelijkheden om wat dieper in het register te duiken en te bekijken of er geen gedeelde bestanden debet zijn aan de problemen.

We wachten het maar even af en ik hoor er nog wel van.
Maar neem van mij aan dat het probleem op te lossen is.
Dus ik hoop dat dit een beetje geruststellend voor je is.

Ik zou zeggen, ga lekker van het mooie weer genieten want het Pc probleem is voor morgen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #37 am: 04. Mai 2008, 16:21:13 »
Ik heb een antwoord van de Heer Peter Peterlin gehad.
Hier is zijn snelle antwoord:

das scheint mir wieder das Problem mit der LogiTech Tastatur zu sein.

Bitte nicht den LogiTech-Treiber benutzen , denn dieser sendet immer F9 und das bedeutet Nothalt bei Win-Digipet.
Benutzen Sie bitte den normalen Windows-Treiber für die Tastatur.

Eine weiter Möglichkeit könnte sein , dass Sie einen Kontakt als Nothaltkontakt bei WDP eingetragen haben und dieser ist bei Programmstart immer besetzt ! Bitte überprüfen.

Ik ben er erg blij mee en voor 99% heeft het hiermee te maken. Ik heb nl. een LogiTech toetsenbord

De vraag is dan alleen hoe gaan we dit verder aanpakken. Kan iemand mij dit even verder uitleggen aub.

M.v. gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #38 am: 04. Mai 2008, 21:11:34 »
Beste WDPers

Bedankt voor jullie hulp in deze kwestie. Het is zoals de Heer Peter Peterlin heeft gemeld een probleem met Logitech.
ik kan jullie melden dat het probleem is opgelost!!!! :)
Een oude muis en toetsenbord doen wonderen!
Wel eerste alles grondig verwijderd. Riny jouw programma kwam daarmee uitstekend van pas!!
Ik had toch al gezegd dat je bijdragen goud waard zijn. Ook dus in deze kwestie. Hartelijk dank daarvoor.
Verder heb ik volgens het stappenplan van Gerard alles aangepakt door WDP grodig te verwijderen.

Jij ook bedankt voor je bijdrage Gerard.
Bij elkaar genomen een fantastisch stukje samenwerking. Dat maakt het Forum ook zo leuk!!

Ik heb nog wel een vraag over Norton antivirus programma. Kan ik deze nu wel weer installeren of wordt dat afgeraden door jullie ?Ik kan met mijn andere PC op internet komen dus het is geen echt probleen als dat zo blijft.

M.v.gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #39 am: 04. Mai 2008, 22:47:52 »
Beste Wim,

Fijn dat het opgelost is.

Norton is bagger, ik zou het niet willen krijgen.
Er zijn goede alternatieve zoals AVG antivirus en Avast en ze zijn nog gratis ook en 300% betrouwbaar en goed werkend dus.

Zelf heb ik op mijn laptop waar WDP op draait totaal geen anti virus programma staan.
Eventuele software en updates laat ik eerst scannen via een van mijn andere laptops/pc's.
Op de WDP laptop staat het programma WDP en op een andere laptop, welke aan het internet hangt, de bureauversie voor eventuele communicatie.

Mocht je interesse hebben in de genoemde V-sanners dan plaats ik de links nog wel of zend via email de programma's als zip bestand.

Ik hoor het wel.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #40 am: 05. Mai 2008, 02:08:01 »
Hoi Wim,

Fantastisch!! Ik ben het met Riny eens, ik zou Norton niet meer installeren. Er bestaat een kans dat er dan weer conflicten zouden kunnen optreden.

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #41 am: 05. Mai 2008, 07:56:15 »
Riny en Gerard:

Norton laat ik eraf. Het is een PC die toch alleen maar voor WDP gebruik is. Ik haal de rest wel via mijn Lap-top binnen.

Ga vandaag maar de buitenboel schuren. Wel balen hoor want ik heb er erg veel zin in om alles verder aan te sluiten.

In iedergeval tot 17 mei. Dat is een dag waar ik naar uitkijk !

Groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #42 am: 11. Mai 2008, 12:16:01 »
Hallo Wim,

Norton 2006 gaf bij mij geen problemen met Windigipet, die kan dus rustig opnieuw geinstalleerd worden.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WIN-DIGIPET Update Pro X.3b
« Antwort #43 am: 11. Mai 2008, 12:42:11 »
Walter:

Dit meteen uitgeprobeerd en je hebt gelijk.

Bedankt ervoor

Groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.