Autor Thema: BEZET MELDING  (Gelesen 13257 mal)

Offline lou

  • Mitglied
  • Beiträge: 39
  • Ort: VENLO Ort bei GoogleMaps suchen
BEZET MELDING
« am: 07. April 2009, 18:25:54 »
HALLO,

Ik mijn schaduwstation zover aangesloten dat de wissels en de seinen in het banenplan functioneren. Ik rijdt Marklin 3 rail met CS1 Nu ben ik zover dat ik de terugmeld contacten aan kan gaan sluiten. Ik heb blokken verdeeld in 3 secties.Ik gebruik C rail en massadetectie. Alle blokken zijn gescheiden door isolatie. De bezet meld draad is aangesloten op de zelfde rail als die waar de isolatiepinnen zitten. Ik gebruik BMD16N module =een s88 model van Hub Maaskant. Ik heb de eerste contacten aangesloten mar ik zie geen bezetmelding??!! Verder worden de treinen niet gedetecteerd in de treinnummervelden. Ik ben een beginner. Ik ga ervan uit dat indien een lok op een spoor staat dat deze wordt gedetecteerd. Natuurlijk zijn ale loks voorzien van een decoder. De loks zijn ook te besturen met WDP. Wat doe ik niet goed?? Hulp wordt zeer op prijs gesteld daar ik de oplossing niet in de handboeken (Duits en Nederlands) terug kan vinden.
Misschien stel ik wel domme vragen hiervoor bij voorbaat mijn excuus.
Met vriendelijke groet,

Lou

« Letzte Änderung: 07. April 2009, 18:30:10 von lou »
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
MS windows home server 2007  PC /Laptop (vista)

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: BEZET MELDING
« Antwort #1 am: 07. April 2009, 18:45:51 »
hallo Lou,

Heb je de s88 modules in - systeeminstellingen - bij terugmeldmodules ingevoerd.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: BEZET MELDING
« Antwort #2 am: 07. April 2009, 19:06:41 »
Hallo Lou,

Een paar vraagjes.
Zie je ook op je CS1 geen bezetmelding?
Zijn jou "C" contact rails van märklin of zelf gemaakt,