Autor Thema: Arnhegen WDP vragen  (Gelesen 13137 mal)

jlt

  • Gast
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #15 am: 27. Mai 2012, 10:45:12 »
Hallo Kees,

Dat ziet er leuk uit.
Dan kan Ronald ook van een ander van leren.

Ik heb even een klein opmerking.
Gebruik jij nog de WDP 2009.xx.
Onderaan in jouw gegevens staat 2009 pr.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #16 am: 27. Mai 2012, 10:50:41 »
Hallo Jan,

ja ik heb nog de 2009, dus profiel klopt nog
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

jlt

  • Gast
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #17 am: 27. Mai 2012, 11:14:08 »
Hallo Kees,

Oke, dan zit er een klein verschil met de STW in 2012.(teller functie berekening is uitgebreid, waardoor je ook in schakelfuncties kunt ingrijpen)
Maar dat merken we wel. ;)

Alvast bedankt voor de tip voor Ronald.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #18 am: 27. Mai 2012, 19:20:19 »
Hoi Kees,

Bedankt ik ga er mee aan de slag

Ronald

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #19 am: 27. Mai 2012, 20:40:32 »
Hoi Kees

De methode die je voorstelt in je mail van 7h52 werkt perfect, ik heb het nu goed werkend voor alle drie rangeersporen en meerdere schoonmaaktreinen met 1 teller en 3 knoppen.

Wat je voorstelt in je latere mail (van 8h44) zal ik morgen eens proberen.

Overigens wil ik later dit soort akties op andere sporen wel automatisch laten verlopen maar voorlopig is dit prima voor de schoonmaaktreinen omdat ik die toch handmatig wil kunnen invoegen en eruit halen.

De stellwerkwarter geeft veel opties dat heb ik al in de gaten maar ik heb pas 2 weken WDP ervaring dus stapje voor stapje

Bedankt en groet

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #20 am: 27. Mai 2012, 21:02:12 »
Ronald,

mooi dat het gelukt is en werkt zoals jij wilt.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #21 am: 28. Mai 2012, 09:22:27 »
Nieuw probleempje

Het reed gisteren lekker, maar vanochtend niet, inmiddels weer wel door onderstaand "probleem"

Ik raak de adressen van de virtuele melders voor de geinstalleerde knoppen kwijt. Het zijn er nu pas 4 dus herstellen valt mee, maar dat moet anders kunnen.
 
In de sww en bij ZFA staan dan adressen 000 ipv 201 en zo verder (op de gleisbildeditor staan wel de goede adressen). Moet je de adressen ergens opslaan / zekeren ?

Ik doe vast iets fout, maar wat ?

Ronald

jlt

  • Gast
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #22 am: 28. Mai 2012, 11:29:26 »
Hallo Ronald,

Dan is bij het wegschrijven van een backup een beschadiging opgetreden.
Datenflege nemen en op de rechter zijde zie reparieren.
Druk daar op, en het wordt gerepareerd.

Of

Weer via Datenflege nemen en op Wieder herstellung je laatste backup terug halen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra  ;)

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #23 am: 29. Mai 2012, 06:36:05 »
Hoi Jan,

Ok bedankt ik zal het eens in de gaten houden, volgens mij gebeurt het als ik tussendoor een ander project heb geopend (ik heb aantal keer in WDP2012 vb project zitten neuzen) en daarna mijn eigen project terughaal.

Groet

Ronald
 

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Nieuwe vraag. Gleisbild verschuiven
« Antwort #24 am: 21. Juni 2012, 10:06:26 »
Ik ben op vakantie af en toe lekker bezig mijn ontwerp (weer) te veranderen en wil ook de ingang van mijn huidige schaduwstation veranderen en dacht dat ga ik alvast in WDP zetten. Dus gleisbild aangepast (en het geheel een stukje opgeschoven !) en toen bedacht dat ik de fahrstrassen ook moet aanpassen, tot zover geen problemen. Alleen bij het bekijken van de fahrstrassen blijkt nu dat de ligging van alle fahrstrassen niet meer juist is door het verschuiven van het gleisplan  (ik zie heel veel vraagtekens), nu kan ik stuk voor stuk alle (50+) fahrstrassen gaan aanpassen / verbeteren maar is daar misschien ook een simpele oplossing voor (en is boodschap wellicht, niet je gleisbild verschuiven !?).

Groet uit Bloemendaal aan Zee

Ronald
« Letzte Änderung: 21. Juni 2012, 15:11:11 von Ronald Meijer »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #25 am: 21. Juni 2012, 14:19:42 »
Hallo ronald,

Als je wat verander in de Gleisbild dan moet je dat later repareren in de rijweg. Dat is niet anders.
Dus als je je beeld verschuif dan kan ik me voorstellen dat de coordinaten van rails en wissels etc ook niet meer kloppen.
Er zit dan niet op om elke rijweg te repareren  :(

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #26 am: 21. Juni 2012, 16:28:15 »
Hoi Bob

Ok bedankt, helder en bevestigd waar ik al bang voor was, eerst maar eens heel goed nadenken hoe ik (totale) Gleisbild wil hebben dan alvorens verder te gaan.

Groet

Ronald

jlt

  • Gast
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #27 am: 22. Juni 2012, 00:07:55 »

Dus als je je beeld verschuif dan kan ik me voorstellen dat de coordinaten van rails en wissels etc ook niet meer kloppen.


Hallo Bob en Ronald,

Even voor de duidelijkheid, in Gleisbild-Editor worden de bestaande RMK en de MA bij het verschuiven van een Gleisbild meegenomen!!. Bij een nieuw Gleisbild symbole waarvan men RMK en/of MA dienen nieuw ingevoerd te worden. De sprungmarkers moeten altijd bij het verschuiven van een Gleisbild veranderd worden.

Als je alle Gleisbild wijzigingen hebt opgeslagen en je keert terug naar het hoofdprogramma dan kloppen die FS niet in die gewijzigde Gleisbild gebieden die je hebt veranderd.
 
Als je een FS met een vraagteken wordt aangegeven, dan is het beste (om verwarring en fouten analyse te voorkomen) het gehele FS verwijderen (dat kun je doen door een waarschuwingsteken knop te gebruiken in de FS-Editor, en dan worden alle foutieve FS weergegeven. Die aangegeven foutieve FS kun je gelijk in dezelfde waarschuwingsmenu verwijderen). Repareren middels een camera knopje kan je ook gebruiken maar daar moet je goed opletten!. Het kan ook anders?.

In WDP 2012 zit de machtige FS-Navigator die kunt je opnieuw de (onbekende en nog niet aangemaakte) FS achter elkaar aanmaken en de trein gelijk daarop testen of die goed rijdt. Ga je ermee accoord met de nieuwe FS (met de navi) dan sla je vervolgens alle Navi-FS in een FS register.(gaat overigens automatisch)
Dit is een methode waarbij je niet altijd de FS-Ass. hoeft te gebruiken.
Deze methode gaat lekker snel en doeltreffend!

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
 
« Letzte Änderung: 22. Juni 2012, 09:43:27 von Jan leendert »

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Gleisbild
« Antwort #28 am: 23. Juni 2012, 19:33:57 »
De antwoorden van Bob en Jan Leendert hebben me aan het denken gezet. Was ik eerst van plan gaandeweg de bouw ook het baanplan op te bouwen (ik bouw de baan in fasen op), nu besef ik dat ik eerst goed het totale ontwerp van het Gleisbild duidelijk moet hebben omdat ik anders tzt veel moet herstellen. Dus maar eens aan de slag gegaan.
Even voor goede orde ik heb 2 monitoren tot mijn beschikking waarvan ik op de linker het baanplan wil tonen en de andere voor de andere vensters cq andere programma's wil gebruiken. Ik heb in WDP Gleisbild van 240*120 gemaakt met daarin 4 vensters, waarvan ik de linker twee als Gleisbild heb ingedeeld met hierop het totale baanplan (in principe op de ene de bovenbouw en de tweede met de schaduwstations).
Aangezien ik weinig/geen ervaring met WDP heb, heb ik beide plaatjse bijgevoegd om hier feedback te vragen of het zo slim/handig is (ik besef me dat Gleisbild nog verre van af is maar het gaat nu om de opzet).
Ik sta open voor jullie opmerkingen/suggesties
Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Arnhegen WDP vragen
« Antwort #29 am: 23. Juni 2012, 22:54:50 »
Ronald,

Ik heb weinig of geen aanmerkingen behalve een vraag en een opmerking.
Waarom gebruik je zoveel pijlen in je plan.
Ik gebruik er geen want als je de seinen plaats weet je toch hoe en welke kant de treinen op rijden dus waar om dan aangeven met pijlen ;)

mvrg Bob

 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |