Autor Thema: Aanzicht sporenplan veranderen  (Gelesen 1849 mal)

Eenerspoor

  • Gast
Aanzicht sporenplan veranderen
« am: 29. Januar 2020, 11:02:02 »
Beste mensen,

Ik wil graag het aanzicht van mijn sporenplan veranderen. Ik heb eens ergens gezien dat je vorm en de kleur van de railstukken etc. kunt veranderen t.o.v. de standaard waar WDP mee komt. Bijvoorbeeld doorlopende lijnen i.p.v de blokjes.
Maar ik kan daar niets over vinden in de handleiding, dus hoop ik dat iemand mij dat kan uitleggen.
Vriendelijk dank alvast.

Mvg,
Henk

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Aanzicht sporenplan veranderen
« Antwort #1 am: 29. Januar 2020, 11:55:50 »
Beste Henk,

Ga na het opstarten van WDP met de cursor ( pijltje van de muis ) helemaal linksboven naar een afbeelding van een vinger met een toetsenbord.
Als je daar op staat klik dan met de muis en kom vervolgens in de systeem instellingen,  daar vind je verschillende tabbladen.
Kies nu het tabblad programma instellingen en kies vervolgens  het tabblad weergave.
In weergave kan je een keuze maken welke afbeelding je wilt hebben.

met vriendelijke groet

Rupert van Swol
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Aanzicht sporenplan veranderen
« Antwort #2 am: 29. Januar 2020, 13:50:07 »

Hallo Henk,


Rupert zijn beschrijving hoe en waar je dit kunt instellen lijkt me helemaal duidelijk.


Je vroeg je ook af waar je het kan vinden in de handleiding (goed dat je dat daar probeert te zoeken). Het is terug te vinden in hoofdstuk 3.13 van Handbuch_2018.
In de bijlage tref je een uitsnede hiervan aan.


Let op, het zijn niet alleen de "rail symbolen" die veranderen maar ook de keuze uit overige symbolen en de weergave daarvan.


Hopelijk kun je een geschikte keuze maken.


Met vriendelijke groet
Jacques Lormans


Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Aanzicht sporenplan veranderen
« Antwort #3 am: 29. Januar 2020, 14:02:39 »
Hallo Henk,

Wat Rupert en Jacques zeggen klopt helemaal.

Maar je kunt ook helemaal je eigen symbolen set ontwerpen of een bestaande uitbreiden/aanpassen als je in de bestaande symbolen sets toch niet vindt wat je zoekt.

Dat heb ik zelf ook gedaan voor mijn baan, is simpel te doen. Gewoon een bestaande set kopiëren met een nieuwe naam en daar in veranderen/toevoegen en die volgens beschrijving Rupert/Jacques aan je project hangen.

Bijgaande de Nl beschrijving o.b.v. WDP2012 maar hier is niet veel of zelfs niets in verandert volgens mij.

Groet en succes

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Aanzicht sporenplan veranderen
« Antwort #4 am: 29. Januar 2020, 21:11:20 »
Hoi Ronald,
Bedankt voor je support en de PDF en nog wel in het Nederlands  :). Ik had deze nog niet .
Het wordt echt tijd dat de importeur eens met een Nederlandse handleiding van WDP 2018 gaat komen. Het is blijkbaar zelfs verplicht heb ik me laten informeren,  conform de blue Notes van de Europese commissie. die schrijft dat het ook elektronisch mag.
Om deze reden is voor de nagel nieuwe iTrain v5  handleidingen verschenen in de volgende talen;
Nederland, Engels, Duits, Frans en Spaans verkrijgbaar.
Snap echt niet waarom gebruikers tot op heden met lege handen staan. Ik sta 4 dagen op de intermodellbau,  denk dat ik eens een gesprekje ga voeren. 

Maar nogmaals bedankt voor deze PDF
Met vriendelijke groet,
Rupert van Swol



met vriendelijke groet,
Rupert van Swol

  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition