Autor Thema: iZNF in combinatie met profielen.  (Gelesen 4533 mal)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
iZNF in combinatie met profielen.
« am: 02. März 2013, 15:08:04 »
Ik ben bijna gereed met het wijzigen van de normale ZNF's naar de fantastische iZNF's. Ik ben helemaal om. Maar goed, in het verleden had ik tig profielen aangemaakt per loc en per rijweg en dat werkte goed maar nu met het gebruik van het iZNF lijkt dat allemaal overbodig werk geworden.

Als ik namelijk bij de Profiel-Editor het rode uitroepteken indruk zie ik 2166 infomeldingen (zie afbeelding)met de volgende aanduiding (vertaald) "Rijopdrachten bij elementen (hier RM 30) van het intelligente eindpunt treinnummerveld worden genegeerd".

Dat is duidelijk maar als ik die betreffende rijopdracht uit de profielen-Editor weghaal, dus bij het start iZNF, vertrekt de trein niet meer, dus wat is hier de juiste methode om dit aan te pakken. Ik heb namelijk op het resterende deel van elke rijweg wel verschillende rijopdrachten (verschillende snelheden) en functies die ik wel wil blijven gebruiken. Dus de hele profiel-editor leegmaken is geen optie. Wie heeft er een oplossing?

Groetjes Rob

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 02. März 2013, 15:11:38 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

  • Gast
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #1 am: 02. März 2013, 23:27:57 »
Hallo Rob,

Dat is eigenlijk dezelfde vraag als bij Luc Diels, zie bijgaande link'

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=68955.0

Dat de intelligente eindpunt treinnummerveld worden genegeerd, ligt gelegen aan het feit dat de IZNF wordt berekend (Ohne_V = de vervangende stop instructie).
Verwijdert je de "Stop "sectie in de profile dat wordt het onherroepelijk een blokkering in de Start positie (trein rijdt niet weg).
Omdat in de IZNF de berekening wordt uitgevoerd vanaf Start naar Doel kontakt.
Laat je 1 van die twee wegvallen, dan komt er een fout melding.

Zoals het reeds is vermeld wordt in de nieuwe update 2012.2 de Start en Stop in Profile gerepareerd.
Als je wilt dat je in IZNF ook met Profile wil gaan werken, en dat kan, maar dan alleen in de tussenliggende RMK's gebruiken (start en stop weglaten).
Zoals je het weet is het gebruik van Profile meer gericht op Loc specifeke funkties te gebruiken.
Natuurlijk kun je ook in de tussenligende RMK's de snelheid van de loc aanpassen, maar daar is in IZNF al voorzien. Dat kun je doen in het IZNF grafiek dat aan het begin voor het perron, het groene gedeelte het aantal cm opgeven zodat de loc/trein na een aantal cm begint af te remmen.
Hiermee kun je een lange of een korte remweg opgeven.

Dus kort gezegd, als je met IZNF gecombineerd met profile wil gaan werken, laat de twee variable de Start en Stop weg. En niet enkel alleen de Stop enof de Start parameter.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra 

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #2 am: 03. März 2013, 09:18:45 »
Op elk eindpunt heb ik juist Ohne V uitgevoerd maar het gaat juist om het start iZNF. Als ik daar de startsnelheid weghaal en een instructie (motor starten) geef dan vertrekt de loc gewoonweg niet. Hoewel er wordt gezegd dat het genegeerd word is dat feitelijk niet zo want als ik het genegeerde snelheidsprofiel verwijder vertrekt de trein gewoon niet. Nu is het niet zo erg dat die info er staat want alles werkt gewoon. Ik wacht gewoon de update af denk ik.

Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

  • Gast
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #3 am: 03. März 2013, 10:37:49 »
Hallo Rob,

Momenteel ligt mijn Rautenhaus systeem compleet plat, anders had ik dat kunnen testen zoals jij met profile had willen doen. Wellicht dat Ronald Meijer even kan uitproberen.
Ik weet dat ik met Ronald deze foefje hebt uitgeprobeerd.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #4 am: 03. März 2013, 14:29:55 »
Ik gebruik de profielen hoofdzakelijk om geluids- en andere functies te schakelen, niet eens zozeer vanwege de snelheid maar je kunt nu eenmaal volgens mij niet gemixed rijden met profielen en standaard instellingen zoals in de rijwegen-editor staan in het tabblad "Start/Brems/Ziel".

Maar ik schakel op sommige punten op de baan (o.a. het schaduwstation) de verlichting en motorgeluid in en uit en dat moet blijven kunnen. Bij elk vertrekpunt vertrek ik weliswaar met 30 of 35 km/h en dat mag van mij een standaard instelling zijn van WDP maar verder wil ik graag die functies waar nodig gebruiken en alleen die laatste dat werkt schijnbaar niet. Want als ik dus bij de start geen snelheidsprofiel meegeef maar wel functieprofielen, dan vertrekt de trein gewoon niet.

Maar niet getreurd, het rijdt en goed alleen die info-meldingen zitten mij een beetje in de weg.

Maar zolang het info-meldingen betreffen en geen foutmeldingen, dan zit ik er verder niet mee. dan wacht ik gewoon de update af,

Rob
« Letzte Änderung: 03. März 2013, 14:33:39 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #5 am: 04. März 2013, 17:39:24 »
Rob,

Zijn die profielen op een start / stop RMK deel van een rijweg. Profielen werken echter alleen op de tussen liggende RMK's
Kijk daar eens na

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #6 am: 05. März 2013, 07:56:41 »
Hoi Bob, de profielen werken perfect op een startnummerveld, dat is het probleem ook niet (volgens mij is het ook nog zo en iemand anders steunt mij daarin, dat profielen boven iZNF gaan). Maar ik kan het fout hebben natuurlijk! :(

Dat kun overigens je testen door op een eindpunt iZNF naast de stopopdracht vanwege het iZNF ook een snelheid neer in een profiel, dan rijdt de loc gewoon door en stopt niet) daarbij kleurt de betreffende RMK blauw dus dat betekent een conflicht met het iZNF want als ik in het profiel van die rijweg met als enige een startprofiel op een iZNF van bijvoorbeeld 30km/h weghaal, vertrekt de loc stomweg niet.

En als ik het profiel weer op 30 km/h zet, dan vertrekt de loc wel. Dus op de eindpuntnummervelden die ik als iZNF gebruik, plaats ik in het laatste profiel geen snelheid en bijvoorbeeld het stoppen van de motor in de loc maar dat de motor uit gaat na x seconden met als extra vermelding in het profiel OHNE_V, en dat gaat ook perfect.

Het enige is dat ik die infomeldingen krijg, verder werkt het perfect. het gaat er bij mij juist om dat ik op een aantal iZNF's bij geluidslocomotieven op het start iZNF het motorgeluid laat starten, waarna de loc langzaam wegrijd.

Rob
« Letzte Änderung: 05. März 2013, 10:15:22 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #7 am: 27. Juli 2020, 17:06:39 »
Hoi mensen. Volgens mij gaat bij profielen ALLE informatie die je hebt opgegeven bij het maken van een rijweg compleet verloren, behalve lengte en misschien of het treinnummerveld intelligent is of niet.
Vervolgschakelingen en stelvoorwaarden worden dan erg moeilijk te beheren.
Er is ook in geen enkel handboek iets over te vinden, jammer.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #8 am: 27. Juli 2020, 18:36:02 »
Hallo Harry,

Ik weet niet welke informatie jij bedoeld.
Maar bij een gewoon treinnummer veld en een profiel doet de trein precies wat je in het profiel hebt ingegeven ook de snelheid cq stoppen. Bij een intelligent treinnummerveld hoef je geen trein snelheden in te geven want daar regel het intelligente treinummerveld de snelheid en het stoppen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #9 am: 27. Juli 2020, 19:35:21 »
Beste Henk. Ik bedoel dat bv de vervolgschakelingen en stelvoorwaarden niet meegaan. Bij mij is het zo dat n trein gewoon doorrijdt ondanks dat de afloopinspecteur zegt dat de weg niet vrij is.
De snelheid wordt dus niet aangepast als ik met profielen rijdt. Schakel ik de profielen uit dan loopt alles inderdaad "als n trein".
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #10 am: 27. Juli 2020, 20:46:33 »
Hallo Harry,

2 vragen: heb je TNV of ITNV.
               heb je snelheden in je profielen staan.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #11 am: 28. Juli 2020, 20:16:26 »
Beste Henk.  Alleen in de rijwegen waarin gestopt moet worden gebruik ik iZNFs.
Dus nogmaal:  de snelheden staan standaard in de rijwegen EN in de profielen en ik weet nog steeds niet welke parameters er nu wel of niet gebruikt worden als ik n profiel "over de standaard weg leg", want dat gebeurt er in feite. Jammer dat daar niets over wordt uitgelegd en ik in dit geval gewoon n systeemfout ontdek.
De afloopinspecteur zet de trein op ROOD en geeft aan wat er niet goed is en de trein zelf rijdt gewoon door.
Zet ik de profielen uit, dan stopt de trein wel. Ik word hier echt heel moe van.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #12 am: 28. Juli 2020, 20:36:43 »
Ter verduidelijking Henk, hier de 2 plaatjes van dezelfde rijweg. (21-15)

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #13 am: 29. Juli 2020, 11:36:32 »
Beste Harry,

Wanneer jij wilt dat hij op TM 15 stopt, moet je in de profielen bij TM 15 stop zetten en geen 120 Km.
Overigens, moet je bij de laatste 2 regels nog een TM nummer invoeren.

En je vraag over de iZFN (iTNV), volgens mij berekend WDP daar zelf waar hij moet stoppen, en gebruik hij hier geen snelheden uit de profielen en rijwegen, mits alles correct is ingegeven.

En iedere rijweg heeft 70 in jou geval 120, 30 en stop, de trein zal echter in een treinrit de stop negeren, want anders zou hij aan het eind van iedere rijweg langzamer gaan rijden en stoppen, wat je natuurlijk niet wilt.

Misschien is het zo duidelijker geworden, met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: iZNF in combinatie met profielen.
« Antwort #14 am: 29. Juli 2020, 14:59:22 »
Beste Henk. Goed lezen, want ik wil helemaal niet op 15 stoppen (stoppen staat op 0) en als je in profiel n TMnr hebt opgegeven blijft dit gelden tot je n ander invult.
Ik wilde het hier bij laten, want ik wilde benadrukken dat er n systeemfout in zit ivm met dat doorrijden.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s