Autor Thema: profielen laat trein stoppen  (Gelesen 4048 mal)

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
profielen laat trein stoppen
« am: 10. Februar 2020, 15:05:18 »
Als nieuweling betreft het gebruik van profielen kom ik verschillend nare dingen tegen, althans bij mijn baan.
Het is bij mij NIET mogelijk om de ritten via start/doel-kopieer naar editor in n profiel te krijgen, alleen de afzonderlijke wegen.
Dus nu alleen kleine profieltjes aangemaakt per baanstukje. De treinen reageren wel maar als n kontaktgebeuren voorbij is stopt de trein. Ook wil n trein wel eens niet starten als ie een profielstuk in rijdt.
Wie geeft mij een DUIDELIJK antwoord??
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #1 am: 11. Februar 2020, 10:02:02 »
Hallo Harry,

Een profiel is altijd binnen een rijweg  ;)
Treinritten kunnen geen profiel hebben!

Verder begrijp ik van je tekst vrij weinig (n kontaktgebeuren, n trein etc) misschien dat je de WDP termen kan gaan gebruiken zodat vele mee kunnen lezen en helpen.

ik heb een documentje voor je gemaakt misschien help het  ;)

veel plezier

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #2 am: 11. Februar 2020, 12:07:50 »
Beste Bob.
Intussen loopt alles toch naar wens en ik zie nu ook dat treinritten inderdaad geen profiel kunnen hebben.
Bedankt daarvoor Bob.
En met duitse WDP termen heb ik helaas niets, n trein is n trein, n weg n weg en n rit n rit.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #3 am: 11. Februar 2020, 17:00:20 »
Hallo Harry,

Mooi dat het werkt en dat je het snel zelf gevonden hebt dat is vaak de beste leermeester.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #4 am: 11. Februar 2020, 21:43:17 »
Verder begrijp ik van je tekst vrij weinig (n kontaktgebeuren, n trein etc)

Ik eerst ook niet. Het komt vermoedelijk omdat hij geen leestekens gebruikt en bedoelde waarschijnlijk:

'n kontaktgebeuren, 'n trein etc. Kortom, hij kort het lidwoord "een" op een onjuiste manier af.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #5 am: 27. Februar 2020, 16:39:06 »
Beste mensen.
Als het waar is wat ik heb geconstateerd, dan moeten meerdere personen hier tegenaan zijn gelopen.
Als ik nl mijn al of niet automatische ritten laat rijden dan lopen ze prima.
Schakel ik de profielen in dan lijkt het wel of de stukken met profielen NIET door het systeem worden gecontroleerd en wachten bv treinen niet meer op elkaar.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #6 am: 27. Februar 2020, 18:28:26 »
Beste Harry,

Wanneer bij mij de treinen in het bereik van de profielen komen, de rijweg waar ze voor gelden, doen zij precies wat ik in de profielen heb gezet. Dat zal bij jou niet anders zijn. Het fenomeen waar jij het over hebt kan ik niet en heb het nog niet gehoord of gelezen. Laat mij eens een profiel zien, schermafbeelding, waar volgens jou de treinen niet of verkeerd reageren.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #7 am: 28. Februar 2020, 08:59:38 »
Beste Henk.
Natuurlijk doen mijn treinen ook wat de profielen "zeggen".
Bijgaande 3 plaatjes die voor zich spreken dacht ik.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #8 am: 28. Februar 2020, 09:42:55 »
En nog 2 plaatjes

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #9 am: 28. Februar 2020, 10:17:30 »
Beste Harry

wat ik zie is dat in jouw profielen geen contacten zijn opgenomen.
Zowel in A als B heb je contacten "0000" staan.
Er staat ook geen "stop" bevel op het einde van de FS, maw de treinen krijgen geen bevel om te stoppen.
Dat kan niet werken volgens mij.
M.i. moet je het profiel opbouwen door te starten met de FS voorwaarden automatisch in te voeren met de profieleditor en daarna jouw profiel instructies er tussen te zetten. Op die manier staat het "stop" bevel altijd in het profiel. En natuurlijk de terugmeldcontacten niet vergeten bij de instructies.


mvrgr

Luc
« Letzte Änderung: 28. Februar 2020, 10:25:50 von luc diels »
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #10 am: 28. Februar 2020, 10:43:34 »
Beste Luc.  Bedankt voor de opmerking en ik ga t eens proberen. Heb trouwens nooit de profielen automatisch laten invullen, want dan moet je de niet-gebruikte stukken toch weer weggooien?
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #11 am: 28. Februar 2020, 11:14:42 »
Beste Luc.  Waarom zou ik n trein laten stoppen aan het eind van n profiel als ie toch door moet rijden?
Waarom kontakten en snelheden opgeven als je die "volgens baan" kan aanvinken.
Het blijkt nog steeds dat de kontrole weg is als ik profielen aan zet en de treinen razen keihard door het profiel heen, terwijl zonder profiel alles loopt zoals het hoort.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #12 am: 28. Februar 2020, 11:30:29 »
Beste Harry,

Je moet inderdaad de terugmeld nummers in je profiel zetten, anders weet Win-Digipet niet wat hij waar moet doen. Bovendien zal in een treinrit ook al staat er een stop bevel, de trein toch doorrijden en alleen stopen aan het eind van de rijweg. Win-Digipet heeft graag een stop bevel op het laatste terugmeldnummer van een profiel anders geeft hij wanneer je klik op een i voor controle een foutmelding, die je kan negeren.
Klik rechts op het TM nummer, dan wordt het links ingevuld.
Misschien is het zo wat duidelijker, ik zal er een profiel van mij aanhangen, met groet, Henk

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 28. Februar 2020, 11:32:42 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #13 am: 28. Februar 2020, 11:44:47 »
Beste Harry

de weg loopt over een wissel. Ik ga er dan ook vanuit dat je een sein plaats net voor de wissel, anders zijn de rijwegen niet beveiligd, en dan kan je dus botsingen niet voorkomen.
Nu als je een sein plaatst voor de wissel zal je dus een FS moeten definiëren die stopt aan dat sein. Daardoor heb je dus een "stop" bevel nodig in je profiel.
Als de FS deel uit maakt van een treinrit of een "anschlussfahrt" is dan zal de trein doorrijden als de volgende FS vrij is. M.a.w een "stop" bevel wordt alleen uitgevoerd als het doorrijden verhinderd wordt door een andere FS die actief is op een zelfde deel van het traject of indien er in de volgende FS rmk bezet zijn door een stilstaande trein.

Hopelijk is dit duidelijk.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: profielen laat trein stoppen
« Antwort #14 am: 28. Februar 2020, 14:22:05 »
Hallo,

Zitat
Beste Luc.  Waarom zou ik n trein laten stoppen aan het eind van n profiel als ie toch door moet rijden?
Waarom kontakten en snelheden opgeven als je die "volgens baan" kan aanvinken.
Het blijkt nog steeds dat de kontrole weg is als ik profielen aan zet en de treinen razen keihard door het profiel heen, terwijl zonder profiel alles loopt zoals het hoort.

Ik zou in de handboeken de hoofdstukken over profielen er nog maar eens op na slaan, misschien dat dat helpt voor je profielen gaat gebruiken en zegt dat ze niet werken. Profielen werken uitstekend en zijn een erg mooie toevoeging .

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |