Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

ZFA stopt spontaan

(1/4) > >>

John vd Ploeg:
Hallo,

Ik heb een vraag betreft een (eerste) ZFA die ik gemaakt heb.
Het betreft een dubbele ovaal waar een trein via voorwaarden (teller) eerst de buitenste ovaal neemt en vervolgens de binnenste en daarna weer de buitenste.

Via de simulator in Windigipet gaat het perfect oneindig door maar als ik het op de testbaan probeer gaat het een paar rondjes goed, de trein rijd volgens de ZFA maar zonder iets te doen rijd de trein zomaar buiten de ZFA om gewoon enkel op de buitenste baan.

Zou iemand mijn op weg willen helpen naar een oplossing?

Gr John

jlt:
Beste John,

Uit hoeveel regels is de ZFA opgebouwd.

Mvg,
Jan

Bob Vermeulen:
Hallo,

Als je in het echt rijd wat doet dan de teller, waarschijnlijk blijft die op de zelfde stand staan.
Als je hem handmatig weer op de goede stand zet gaat de lok dan ook weer naar binnen?
Wie schakelt (waarschijnlijk een terugmelder)  de teller?

Dan zou het aan een haperende terugmelder kunnen liggen en wel die daar waar je de teller


mvrgr Bob

John vd Ploeg:
Beste Jan en Rob,

Bedankt voor jullie reacties. Mijn ZFA bestaat uit 6 regels.
Ik heb even wat 'print screens' meegestuurd om wat duidelijkheid te schetsen. Ik maar 4 bijlages bijvoegen maar in totaal zijn het er 8 (als het beter is om de andere 4 ook nog te zien zeg het dan maar).

Ik heb tellers als voorwaarden ingesteld, in het echt gaan de tellers goed van 1 terug naar 0 en weer naar 1.

Gr John

John vd Ploeg:
Beste Jan en Bob,

Voor de zekerheid ook nog de andere 4 print screens.

Ik hoop dat jullie een reden weten waarom de trein zo maar stopt met het uitvoeren van de ZFA en enkel rondjes op de buitenste baan rijd. De ZFA loopt min of meer vast.

Gr John

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln