Autor Thema: Probleem met WDP 2018?  (Gelesen 1929 mal)

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Probleem met WDP 2018?
« am: 27. Juni 2018, 21:04:22 »
Beste WDP-ers,

Ik heb vorige week WDP 2018 geïnstalleerd en op het eerste gezicht werkte alles prima.

Vervolgens ben ik gaan rijden met de ZFA waarmee ik altijd rijd zonder verder ook maar iets te veranderen aan de baan of WDP.

Vervolgens gaan rijden en dat leek ook goed te gaan tot het volgende gebeurde.

Het lijkt erop of zo nu en dan een wel goed afgelegde en afgeronde rijweg niet goed wordt afgesloten, wat resulteert in een achterblijvende gele streep in het afgelegde traject en een constatering in de zuguberwachung dat deze rijweg niet is afgesloten (geen vrijgave eindcontact) en een volgende trein en dus niet langs kan (zie bijgevoegd screenshot).

In het bijgevoegde screenshot heeft de VAM trein het traject waar nu nog het gele restant rijweg zichtbaar is afgelegd (285 naar 283) maar de zuguberwachung geeft aan dat de rijweg daar niet is afgerond?!

Het gebeurt wellicht 1 a 2 keer per 10 minuten en soms gaat het een kwartiertje goed. Verder lijkt het volledig random te zijn waar het gebeurt op de baan of met welke trein. IK heb dit voor de update nooit gezien.

Al flink gezocht in de systeeminstellingen e.d maar kan zo niets vinden wat anders staat ingesteld en ik heb verder ook niets verandert.

Nu mijn vraag:
- is dit  iets wat andere ook zien of herkennen en;
- is de oorzaak (wellicht geheel buiten update) hiervan bekend bij iemand ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen / suggesties aan de hand kan doen waar te zoeken.

Met vriendelijke groet,

Ronald Meijer







 

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Probleem met WDP 2018?
« Antwort #1 am: 28. Juni 2018, 08:30:13 »
Hallo Ronald,

heb je de rode "!" aangeklikt? Misschien er zijn nok foutjes in de trajecten.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Probleem met WDP 2018?
« Antwort #2 am: 28. Juni 2018, 20:00:18 »
Hallo Stefan,

Heel erg bedankt voor je goede suggestie. Ik had de rode "ï" inderdaad nog niet gechecked in WDP 2018, dus meteen gedaan toen ik vandaag thuis kwam, maar helaas daar ligt het niet aan.
Het project was in WDP 2015 foutloos en is dat in WDP 2018 ook.

Omdat het zeer sporadisch en op het oog redelijk random gebeurt (soms zijn al 10+ treinen over een bepaald traject gegaan voordat de fout optreedt) denk ik aan iets software matigs.

De hardware werkt m.i. goed. De treinen rijden verder prima, melders en wissels etc werken, de communicatie tussen PC, IB en HSI gaat goed en verder het ik niets verandert.
Wellicht toch iets in de instellingen, waardoor een of andere buffer volloopt?

Ik heb in het verleden ook zeer af en toe wel eens zoiets gehad (of een wissel die niet geschakeld is) maar dan was het vaak na een kortsluiting,  alsof er daardoor een commando of melding verloren ging.

Leuke puzzel  ???

Nieuwe suggesties zijn uiteraard zeer welkom ;)

Groet

Ronald Meijer


Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Probleem met WDP 2018?
« Antwort #3 am: 03. Juli 2018, 21:28:06 »
Beste WDP-ers,

Na de suggestie van Stefan die helaas geen oplossing gaf en nog een reactie die helaas weer snel werd verwijdert maar die ook niet de juiste oplossing bood, geconcludeerd dat mijn probleem niet echt herkenbaar is voor anderen op dit forum.

Daarom ben ik van het weekend maar weer gaan rijden en ben ik de rijwegen gaan noteren waar het probleem optreedt.

Het bleek toch niet zo random op te treden als ik eerst dacht en na poosje rijden had ik setje rijwegen waar het niet goed afronden van de rijweg 1 of meerdere keren was opgetreden.

Besloten om deze - volgens WDP correcte en ogenschijnlijk niet anders opgezette rijwegen dan de andere rijwegen? - rijwegen te repareren: dus via camera start-stop aangetikt, rijweg opnieuw laten trekken en de contacten voor de stellbedingungen opnieuw laten ingeven en de "gerepareerde" rijweg gesaved en dit zo voor alle verdachte rijwegen gedaan.

Het resultaat is tot nu toe hoopgevend, want 3 rijsessies van 30 minuten en zo'n 60 gepasseerde treinen later  heb ik nog geen enkele niet onterecht afgeronde rijweg gezien.

Het lijkt dus opgelost (ik hoop dat ik niet te vroeg juich maar dat zal blijken) en het rijdt weer zoals voor de 2018 update, perfect dus.

Alleen jammer dat ik niet echt de vinger heb kunnen leggen wat er nu aan de hand was/is.
Voor zover ik kan zien toch een update dingetje.........?

En nu de 2018 features uitproberen  8)

Groet

Ronald

 
« Letzte Änderung: 03. Juli 2018, 21:34:52 von Ronald Meijer »

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Probleem met WDP 2018?
« Antwort #4 am: 04. Juli 2018, 22:10:15 »
Thema geëindigd
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm