Autor Thema: WDP bijeenkomsten 2009  (Gelesen 18419 mal)

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6406
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #45 am: 15. Mai 2009, 23:09:27 »
Hallo zusammen,

ich wünsche euch morgen viel Spaß!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #46 am: 16. Mai 2009, 19:53:04 »
Hallo Bob, en de andere aanwezige WDP'ers,

Bedankt voor het organiseren van de 2e Nederlandse WDP bijeenkomst.
Het was weer heel leerzaam en erg gezellig.
Prachtig dat wij door het praten over WDP en zien hoe bepaalde
problemen opgelost worden, eigenlijk steeds weer zien wat voor
prachtig programma het is.
Ik hoop dat er weer een vervolg kom, en dat wij er een regelmaat
van kunnen maken.

Met groet, Henk

  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #47 am: 16. Mai 2009, 20:04:27 »

Ik hoop dat er weer een vervolg kom, en dat wij er een regelmaat
van kunnen maken.




Ik sluit mij hier volledig bij aan.
het was weer een succes dag.

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #48 am: 16. Mai 2009, 20:51:13 »
Ik sluit mij hier volledig bij aan.

Hallo allen,

Ook ik wil graag laten weten dat ik (als "newbe" en toekomstig gebruiker) de bijeenkomst als zeer nuttig heb ervaren. Allen die iets hebben gepresenteerd wil ik nogmaals hartelijk bedanken en hoop dat er bijeenkomsten zullen blijven volgen. Alle mededeelnemers: nogmaals dank voor de presentaties en het beantwoorden van de vragen en gegeven adviezen. En, niet te vergeten, de goede en in gezellige sfeer verlopen gesprekken.

Bob, jij tevens bedankt voor de genomen initiatieven en acties om deze dag mogelijk maken.

Wat mij betreft een Topdag en voor herhaling(en) vatbaar!

Met vriendelijke groet, Hans

PS: ik heb zojuist van "mijn Minister van Financiëen" toestemming gekregen de investering in WDP te mogen doen. De bestelling gaat zeer binnenkort uit... :D :D :D :D :D
« Letzte Änderung: 16. Mai 2009, 21:15:23 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline ninahondje

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 78
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #49 am: 17. Mai 2009, 08:20:01 »


Hoi allemaal.


Was zaterdag 16 mei toch voor mij weer leerzaam. Bob bedankt voor de mogelijkheid daar van.
Hoop dat we deze bijeenkomsten op de een of andere manier kunnen voortzetten met wat meer regelmaat.

Op naar de volgende bijeenkomst.

Groetjes Hans
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #50 am: 17. Mai 2009, 11:27:52 »
Hi Allen

Gisteren was voor mij een zeer leerzame en gezellige dag waar ik weer veel van opgestoken heb.
Ik hoop dat er regelmatig van deze dagen gaan volgen.

Bob bedankt voor het nemen van het initiatief en het uiteindelijk organiseren. De locatie was perfect.

Groet

Jos
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #51 am: 17. Mai 2009, 12:35:47 »
Goede morgen alle,

Het was bijzonder leuk om het ook deze keer weer te organiseren. Al waren we dan met 8 personen, toch heeft dat ook wel wat. (het is natuurlijk jammer dat er twee mensen waren die zich wel hadden opgegeven en niet gekomen zijn zonder enige kennisgeving) De dag was zo voorbij en dat zonder enige vast omlijnt schema. Het leuke was dat we allemaal ons ei kwijt konden en we met z'n alle lekker met WDP bezich zijn geweest. De vooruitzichten zijn goed.
Een deel van de morgen hebben besteeds aan het overleggen, van hoe gaan we in de toekomst verder. Natuurlijk staat de datum van 7 november nog op de agenda maar vanuit de aanwezige kwm toch stellig het idee om frequenter samen te komen. Daarom zijn de volgende afspraken gemaakt.

- gezocht gaat worden naar een meer centraal onderkomen. (Hilversum - Apeldoorn- Arnhem- Zwolle - Ede?
  De zaal die we zoeken zou dan gratis moeten zijn, daar staat dan tegen over dat we er een dinee bestellen
  (dit consept hebben we afgekeken van het stamtisch gebeuren in Duren-Stockheim)
- elke maand op de derde vrijdag komen we samen
  te beginnen in september
- we gaan een demo baan bouwen
   op de komende stamdagen gaan we e.e.a. uitwerken. De kosten worden gedeeld door de aanwezige €5,= per keer.
   we beslissen op de volgende stamdag  hoe we e.e.a. gaan optuigen. Het doel van de demobaan is om de gelegenheid
   te hebben om "problemen" te kunnen oplossen door het te doen.
- Het uit eindelijke doel is dan om goed met WDP te kunnen werken en te stimuleren

Thomas had voor alle aanwezige een boekje samen gesteld met daar in alle afkortingen die in de afgelopen tijd gevonden waren door Jan-Leenert en Stefan. Mooi gedrukt en een schitterende (gekleurd) omslag.

Jan-Leendert hield een presentatie over een stukje software dat hij heeft ontwikkeld om de grote van de baan in verhouding goed te krijgen op je monitor. Zo berekent de software de ruimte als je meerdere monitoren wilt gaan gebruiken. Handige tool.

Verder hebben Hans, Rob, Jos en Bob hun baan gepresenteerd en daar kwamen natuurlijk vele vragen naarvoren over de manier zoals zij WDP toepassen. 

Bijgaand twee foto's die ik heb gemaakt.

Bedankt, Jos, Jan Leendert, Hans, Hans, Rob, Henk en Thomas en tot de volgende keer

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #52 am: 02. September 2009, 14:39:44 »
Hallo allemaal,

Lange tijd niet veel gedaan op het forum. (veel weg geweest en geen tijd voor de modelbaan als ik thuis was).
Echter enkele maanden geleden heb ik wel samen met Hans Meijs een onderkomen gevonden waar we met onze WDP gratis terecht kunnen. Zoals afgesproken zouden we in de 3e week van september gaan beginnen met een maandelijkse bijeenkomst. De eerste datum zou dan worden 18 september (Hans kan dan niet) en een week verschuiven heeft het nadeel dat ik niet kan (zit dan in Brazilie). Hans woont dicht bij en zou essentieel zijn omdat hij de opslag van de te bouwen demobaan zou regelen bij hem thuis. Nu is er nog geen demobaan en dus lijkt het mij in deze verstandig om dan toch op 18 september te beginnen. Dat is ook zo afgesproken met de beheerder. Nu zijn er diverse organisatorische punten die ik niet kan overzien maar die worden vanzelf gaande weg de bijeenkomsten wel opgelost ten aanzien van de datums. Het aller beste is om altijd op de zelfde dag in de maand bijeen te komen. Het kan ook zijn dat we pas in de 3e week van oktober beginnen vandaar dit bericht om in ieder geval even te polzen bij jullie hoe de belangstelling voor de 18e september is en anders beginnen we op 16 oktober. Graag van een ieder even een pm naar mij zodat ik weet wat we kunnen en willen.

De plaats die we hebben is in een zaal van een cafe in Millingen and de Rijn. Dat is niet zo ver van Nijmegen. De zaal is gratis en daar kunnen we dan doen wat willen. Daar staat dan tegen over dat we er eten (geen uitgebreide kaart en niet zo duur) Ik weet dat het niet geheel centraal in Nederland is maar is wel mooi voor ons doel en we kunnen beginnen bevalt het niet kunnen we altijd verder zoeken.
Adres:

t'Fuske
Sint Antoniusplein 8
6566 EB Millingen aan de Rijn

Tijd van aanvang dacht ik 18:00

Gaarne op korte termijn wat laten weten dan kunnen we verder.
« Letzte Änderung: 02. September 2009, 16:26:16 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #53 am: 06. September 2009, 22:54:18 »
Hallo alle WDPers,

Gezien de reacties van de afgelopen week, gaan we op 16 oktober van start. De meeste reacties waren negatief ten aan zien van 18 september.

Dus ik zou zeggen gaarne tot 16 oktober rond de klok van 18:00 uur
« Letzte Änderung: 06. September 2009, 23:29:40 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #54 am: 29. September 2009, 13:01:00 »
Goede Middag allen,

al een tijdje niet op het forum aanwezig geweest, en vroeg mij af hoe de stand van zaken nu is met de WDP bijeenkomsten.
Door twee verhuizingen, heeft mijn baan het niet volledig overleeft, en ben ik dus weer bij het heropbouwen en gelijk de eerder gemaakte fouten te herstellen  :) .
geeft wel weer een hoop werk en dus ook een hoop plezier..

wederom Thomass
« Letzte Änderung: 29. September 2009, 13:04:44 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #55 am: 30. September 2009, 21:08:03 »
Hallo WDPers,

Voor mij zijn dit moeilijke tijden, veel in het buitenland en al vanaf mei heel weinig kunnen werken aan de baan maar dat is nog niet zo erg dat is hobby. Echter voor de organisatie voor WDP heb ik geen tijd op dit moment. Zo ben ik op 16 oktober niet aanwezig op de WDP bijeenkomst omdat ik dan in Nieuw Zeeland ben. Daarnaast zijn er dingen gaande waar ik geen onderdeel van wil zijn en daardoor heb ik na rijp beraad besloten om mij terug te trekken uit enige vorm van welke organisatie binnen het Nederlandse forum. Ik meld mij niet af omdat ik WDPer blijf, maar zal niet actief meer deel nemen Heb ik een vraag dan hoop ik dat die beantwoord wordt en zie ik dat iemand een vraag heb die ik kan beantwoorden dan zal ik dat ook zo af en toe zeker doen. Als er iemand is die de WDP bijeenkomsten wil organiseren dan even met mij contact op nemen dan geef ik hem de info die ik heb en de afspraken die we gemaakt hebben voor de vrijdagen.   

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #56 am: 30. September 2009, 21:48:28 »
Daarnaast zijn er dingen gaande waar ik geen onderdeel van wil zijn en daardoor heb ik na rijp beraad besloten om mij terug te trekken uit enige vorm van welke organisatie binnen het Nederlandse forum.

Beste Bob,

Ik ben net weer een week terug van vakantie en nu dit. Heb ik (weer) iets gemist? Graag m.b.t. tot het aangehaalde citaat enige duidelijkheid. Als de zaken zo "duister" liggen hoeft het voor mij ook eerlijk gezegd niet meer. Ik zoek dan verder ook mijn toevlucht tot het Nederlandse en Duitse forum met mijn vragen.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #57 am: 03. Oktober 2009, 22:03:56 »
Goeden avond allemaal,

Heel jammer dat een zo'n leuk projekt, waarin veel annimo in zat, zo moet sterven.

Blijkbaar heeft het zo moeten zijn.

Voorlopig ben ik zeer druk doende mijn gehele eigen project, dus Plan en baan, volledig opnieuw te bouwen
ik zit nu te twijfelen als ik wel wil doorgaan met "N" of weer terug zal stappen naar "H0" (zelfs een tuinbaan zit in mijn gedachte) ruimte heb ik nu meer dan voldoende.
Jammer dat de problemen waar ik ongetwijfelt tegen aan zal stuiten, vraagstukken en dat soort zaken vermoedelijk niet meer in "praktijk" besproken kunnen worden.

Ik neem aan dat als er een andere initiatiefnemer (ik niet) voor de voortzetting van de Nederlandse WDP bijeenkomsten is, dit wel op het forum te lezen valt.


een goede groet,

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #58 am: 03. Oktober 2009, 22:11:53 »
Heel jammer dat een zo'n leuk projekt, waarin veel annimo in zat, zo moet sterven.

Tja, dat gegeven is er zo lijkt het Thomas. Maar wisten we maar waarom. Daar ben en blijf ik toch benieuwd naar...
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #59 am: 03. Oktober 2009, 22:26:04 »
Helaas heb ik dan ook iets gemist want ik weet ook nergens van. :(
Zelf ben ik niet zo 1,2,3, in de gelegenheid om naar dergelijke bijeenkomsten te komen maar kan wel meeleven in de teleurstelling welke er ongetwijfeld zullen zijn onder de WDP-groep.

Dus ik ben net zo nieuwsgierig als jullie kunnen zijn op dit punt.
Ik hoop dan ook op enige duidelijkheid, al was het maar via e-mail of Pb. :-X
Dit laatste om onbedoelde vervelende discussies te voorkomen en een stuk privacy te behouden aan/voor de betrokken personen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"