Autor Thema: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.  (Gelesen 4621 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« am: 04. Dezember 2019, 15:53:38 »
Naast het bestaande Gebruikersgroep Windigipet Nederland , zal binnen afzienbare tijd een tweede gebruikersgroep verschijnen met de naam  “Windigipet op de rails “.

Ik maak me zorgen over het  Windigipet Forum,  omdat verschillende gebruikersgroepen nu eenmaal met elkaar interacteren en draagt iedere gebruikersgroep op zijn of haar manier bij aan het al dan niet bereiken van het doel van het forum en de overige forumgebruiker.

Met overige forumgebruikers,  bedoel ik personen of organisatie die wel met hun hobby bezig willen blijven en voor hun moverende reden niet willen of kunnen toetreden tot een gebruikersgroep. Dit kunnen velen aspecten zijn zoals;
•   Demografische gegevens. Denk aan geslacht, leeftijd , woonplaats. Een individu van 20 jaar heeft zeer   waarschijnlijk andere behoeftes dan een individu van 70 jaar.
•   De bereikbaarheid van de locatie ( per openbaar vervoer )
•   Financiële aspecten zoals contributie verplichtingen , of andere verplichtingen enz.
•   Mogelijkheden en beperkingen. Denk aan minder validen, het wel of niet beschikken over een auto,  mensen met kleurenblindheid of mensen die slechthorend zijn.

Gebruikers met veel invloed

Sommige forumleden en/of gebruikers groepen hebben een relatief grote impact op de beleving van andere forum gebruikers en beïnvloeden daarmee bewust of onbewust het forum gebruik.

Om deze reden  is het m.i. noodzakelijk om nu  te bedenken hoe de toekomstige activiteiten van de verschillende gebruiksgroepen op het W.D.P Forum worden weer gegeven.
Dat betekend dat een Forum moderator ook min of meer onafhankelijk moet zijn en vooraf, gebruik en gedragsregels definieert. 
Dit om  te voorkomen dat straks, wel of niet terecht gebruikersgroepen / personen  geweerd worden om zakelijke belangen of andere zaken.

Hopelijk voorkomen we als W.D.P. gemeenschap er mee , dat een persoon of personen het forum voor gezien houden en met kennis van zaken vertrekken.


Met vriendelijke groet,
Rupert van Swol
Enkhuizen.

  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« Antwort #1 am: 04. Dezember 2019, 20:54:27 »
Beste Rupert,

Ik zou niet weten waarom er net als in Duitsland niet meer gebruikersgroepen kunnen zijn.
Verder vindt ik dat iedere groep zelf uitmaakt hoe zij het één en ander organiseren, zolang dit maar in het WDP-gebeuren past, en er niemand (die zich fatsoenlijk gedraagt) uitgesloten wordt.

Wat mijzelf betreft kan ik met iedereen goed opschieten, en ben ik onafhankelijk, dat was ik bij de groep "Culemborg" nu de gebruikersgroep Nederland en zal dat ook zijn met de groep WindigipetopdeRails.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« Antwort #2 am: 05. Dezember 2019, 15:56:02 »
en ben ik onafhankelijk, dat was ik bij de groep "Culemborg" nu de gebruikersgroep Nederland en zal dat ook zijn met de groep WindigipetopdeRails.

Helemaal eens met jouw gehele repliek Henk! Dit citaat in het bijzonder. Jij en Stefan doen het prima en ik zou zeggen: keep up the good work!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline koteeuwen

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: roelofarendsveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« Antwort #3 am: 05. Dezember 2019, 22:24:55 »


        Beste Rupert.

        Persoonlijk ben ik van mening dat zolang iedereen die zich netjes en fatsoenlijk op het forum gedraagt   
        Iedereen volop van het forum gebruik kan blijven maken om er zoveel mogelijk op een plezierige manier
        van en met elkaar kan leren.

        Vriendelijke Groet.
        Ko Teeuwen.
Deelnemer Windigipet  gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    wdp 2021 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Rocoline zb 2rail gelijk str. centrale Intellibox II Electr, Littfinski   WD-DEC,  S-DEC-4-DC LS-DEC-NS  Uhlenbbrock GBM- 43 400
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel-core I 5 1 Terrabite terugmelding s88

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« Antwort #4 am: 05. Dezember 2019, 22:51:04 »
Hallo Ruppert,

Ik denk dat je wat door elkaar haal.
Het Nederlandse forum bestaat uit 2 delen geweten:

WinDigiPet forum. Dat gaat alleen over alles wat met WinDigiPet (software - gebruik - toepassingen etc) te maken heeft.
StamTafel: daar kan je alles kwijt wat je maar wilt.

Je vragen en opmerkingen horen dus thuis in de afdeling stamtafel en niet hier op dit stukje van het forum wat specifiek over WinDigiPet gaat.

Bij de stamtafel kan je net zoveel stukjes aanmaken als je wilt en daar kan je dus ook je plannen voor nog een gebruikergorep prima kwijt en daar is het ook voor bedoeld.
Het is onbeperkt, onafhankelijk en voor iedereen toegankelijk.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6395
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Is op het Forum ruimte voor nog een gebruikersgroep.
« Antwort #5 am: 06. Dezember 2019, 09:34:16 »
Je vragen en opmerkingen horen dus thuis in de afdeling stamtafel en niet hier op dit stukje van het forum wat specifiek over WinDigiPet gaat.

Hallo,

dat is juist. Ik heb het verschoven.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm