Autor Thema: Bijeenkomsten..  (Gelesen 3419 mal)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Bijeenkomsten..
« am: 14. November 2012, 13:06:12 »
Als een aasgier volg ik altijd de summiere stukjes over de gedane bijeenkomsten. Eigenlijk had ik daar zelf bij willen zijn. Mijn beroep echter, laat dit niet toe. Ik ben Int.touringcarchauffeur, en weet nimmer van te voren waar ik zal gaan en zijn.
Vandaar het volgende.
Zou het misschien mogelijk zijn, om van die bijeenkomsten een inhoudelijk verslag te maken en dat in dit forum te plaatsen.
zo komt de "praktijk" ook wat dichter bij.


 
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #1 am: 14. November 2012, 17:09:46 »
Hallo Raphael,

Long time no hear  :D
We kunnen dat eens gaan bekijken hoe we dat kunnen doen.
Het zal niet altijd even makkelijk (mogelijk) zijn \.
Er is verschijdene keren door Jan een meldign geplaatst met de uitkomst van het besproken probleem.
Nog leuker is natuurlijk als je toch een keer langs kom want in de winter maanden zal je wel wat meer kunnen denk ik of is het altijd skie of zon vakantie  ;)

mvrg Bob

 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #2 am: 20. November 2012, 20:09:48 »
Hoi,

in alle bescheidenheid meen ik te mogen opperen hier ooit diverse bijdragen aan geleverd te hebben. Dit was waarschijnlijk te globaal en niet al te technisch. Wel jammer te moeten vast stellen dat je aan mijn verslagen, hoe globaal ook, niets hebt gehad. Er is mij ook nooit meer verzocht een verslag te maken. Kan van mijn kant ook niet technisch zijn. Ik schaar mij nog altijd in het leger van de beginnelingen. Wellicht kunnen de verder gevorderden het verslag voortaan met meer technisch detail verzorgen.

Het beste en groet, Hans
« Letzte Änderung: 20. November 2012, 20:31:57 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #3 am: 20. November 2012, 20:43:39 »
Oeh... Hans... das een verkeerde conclusie. Ik lees jou verslagen wel degelijk. niet iedere dag, ik zit vrij vaak achter het stuur in het buitenland, en dan is een internet verbinding toch erg kostbaar.
Ik heb wel degelijk nut van wat ik lees.
Zeker nu ik over moet stappen van proX naar 2012, ben ik weer heel veel aan het lezen op het forum.
Ik heb mijn baan afgebroken, van wegen de aanhoudende storingen  en ben al weer druk bezig met een nieuw concept.
Al die verhuizingen van de afgelopen periode heeft mijn baan niet echt goed gedaan
Ook is mijn IB-ir in rook opgegaan en mocht dus een IB-II verwerven. Nu blijkt dat mijn WDP-versie Pro-X niet samen wil werken met de IB II en had om die reden Hr. Peterlin tot twee maal verzocht mij te melden hoe ik mijn versie en betaling mag doen. Echter tot op heden nog geen reactie gehad. Tot overmaat van ramp heeft ook de kat nog even met mijn CD gespeelt.

Wat ik bedoelde met " inhoudelijk" is de vraagstelling het antwoord en de oplossing

Dank je wel...  Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #4 am: 20. November 2012, 23:40:48 »
Hallo Thomass,

Dat is een tijd geleden. ;D

Om jouw vraag te kunnen beantwoorden of de mogelijkheid bestaat een kort verslagje van de behandelde onderwerpen, die in de bijeenkomsten zijn behandeld.

Ik kan je daar het e.e.a wat van zeggen.

Wij proberen bij ieder bijeenkomst, na afloop, het projekt De Meern hier op het forum neer te zetten.
Je kunt dan dat projekt binnen halen en onder simulatie test de onderwerpen zien werken met daarbij voorbeelden die worden behandeld. Ter Info: Elk De Meern projekt kan een ander inhoud hebben!.
Dat betekent dat elk De Meern projekt een versie nummer krijgt waarop je altijd kunt terug vallen op de eerdere projekt versie.

Door projekten aan te bieden heb je gelijk de doelgroep die WDP programma in hun bezit hebben en daarmee ook de klant kan ondersteunen, toch!.

De korte verhaaltjes zal ik proberen in WDP programma weer te geven, zoals dat ook in de youtube film van WDP wordt aangegeven.

Eigenlijk is het doel van de bijeenkomsten dat de praktijk wordt besproken, en waar men vragen daarover heeft. Dit is op basis van de WDP gebruikers die verder willen met hun eigen baan en met name de specifieke vragen die gesteld kunnen worden door de gebruikers zelf.
Dit kan heel afwijkend zijn en heel specifiek, dus die mogelijkheden zijn groot.
En daarnaast komt dan vragen die voor de volgende bijeenkomsten worden behandeld, en daar een projekt met die gestelde vragen demonstreren.

Zoals ik je het al toelichte kan er wel een WDP De Meern projekt aangeboden worden, waar je het kunt zien hoe dat te werk gaat.

Ik lees ook dat je kat aan het spelen is geweest met de CD?.
Begrijp ik hieruit dat die CD in de stukkies ligt?.
Heb je nu helemaal niets?.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #5 am: 21. November 2012, 05:39:43 »
Ik lees ook dat je kat aan het spelen is geweest met de CD?.
Begrijp ik hieruit dat die CD in de stukkies ligt?.
Heb je nu helemaal niets?.

Hallo Jan,

Dat is inderdaad het geval. Ik had de CD alvast klaar gelegd om te laten verzenden voor omruiling naar 2012, om dat ik een snelle reactie verwachte.
Tijdens mijn afwezigheid heeft de kat inderdaad, met deze cd gespeeld. lezen kan ik hem in ieder geval niet meer.
Blijft alleen de buro versie van ProX over. En daar kan ik niet veel mee, om dat die toch weer heel anders is dan 2012. (neem alleen de kruisingen maar). de demo versie is net niet waar je mee kan werken. en een Buro versie van 2012 staat nergens online.
Ik hoop dat Hr Peterlin spoedig zal reageren, zodat ik kan upgraden naar 2012.

Ik ben blij met de gedachte dat de praktijk momenten in de meern digitaal wat dichterbij kunnen komen, geeft toch een goed gevoel.

Dank je wel

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #6 am: 21. November 2012, 08:30:29 »
Hoi Thomass, ook een beschadigde CD kun je gewoon naar de heer Peterlin sturen, een kennis van mij is dat ook ooit overkomen, dan zal hij hem echt wel omruilen. Zoiets kan altijd gebeuren. Misschien accepteert hij zelfs stukjes CD maar ik zie een kat dat nog niet doen (een CD in stukjes breken). Ik heb zelf twee katten en die zien geen kans om een CD echt kapot te maken.

Dus gewoon opsturen de restanten en het verschuldigde bedrag op zijn rekening storten.

Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #7 am: 21. November 2012, 10:03:05 »
Hallo Thomass,

Wat Rob aangaf, kun je die beschadigde CD, al dan niet bekrast of door de CD driver vast is gelopen en dienst meer van dat soort gevolg schade, kun je de origenele CD opsturen naar Dr. Peterlin.
En je geeft aan dat je van ProX overstapt naar WDP 2012.

Daarnaast als ik het goed hebt woon je in Hilversum (tenzij je door verhuizing elders woont), dat ligt toch wel echt naast de deur van de Gemeente De Meern?. Mocht je weggeroepen te worden door je werkgever, dan wip je toch effe tussenuit?.
Je bent altijd van harte welkom.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #8 am: 21. November 2012, 21:06:02 »
@Rob, @Jan,

als ik het goed begrijp, sta ik dus voor niets te wachten op een antwoord van hr Peterlin.
Ik had dus al 3 weken geleden de cd op kunnen sturen en het bedrag over kunnen schrijven op zijn rekening.
Wel zodra ik weer in nederland ben ga ik dat ook direkt doen.

Dank je wel

Ik woon nog steeds in Hilversum, mijn Werkgever in Amersfoort. De Meern is inderdaad niet echt ver. Het euvel is dat ik niet alte veel thuis ben en met een zeer (te)grote regelmaat in het buitenland vertoef.
voorbeeldje:  van 15 feb tot 30 april zuid frankrijk met Holyday on Ice
                   van eind mei tot 2e week oktober Scandinavie.
                   nu lokale ritten en tochten naar de kersmarkt (Dresden, Munchen, wenen, etc)
dus weekenden zijn haast niet haal baar...

Maar mocht de gelegenheid zich voor doen, desnoods met bus ....

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #9 am: 21. November 2012, 21:35:45 »
Hallo Thomass,

bevor du die CD an Herrn Peterlin schickst, schreibe ihm erst eine Mail oder PN, ob er da ist. Sonst wunderst du dich, dass es so lange dauert...

Wenn du mal wieder in Köln oder Düren bist und wir Stammtisch haben, bist du wieder herzlich eingeladen!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #10 am: 21. November 2012, 21:44:11 »
dus weekenden zijn haast niet haal baar...

Jammer Thomass! Mocht je toch met bus en al kans zien te komen laat het dan even van te voren weten dan kunnen ze er op de Zandweg rekening mee houden dat er een poosje een bus wordt geparkeerd...... :D :D :D :D :D
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #11 am: 22. November 2012, 00:30:52 »
dus weekenden zijn haast niet haal baar...

Jammer Thomass! Mocht je toch met bus en al kans zien te komen laat het dan even van te voren weten dan kunnen ze er op de Zandweg rekening mee houden dat er een poosje een bus wordt geparkeerd...... :D :D :D :D :D

Hallo Hans,

En dan bij die rijschoolhouder parkeren, geheid dat iemand een rijles krijgt met die bus. :D :D :D
Bussie komt zo, Bussie komt zo, ..................

Alle gekheid op een stokje.
Thomass, wat Stefan voorstelde is correct, even een mailtje toesturen.

Groetjes,

Jan Stienstra  ;D
« Letzte Änderung: 22. November 2012, 00:32:28 von Jan leendert »

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #12 am: 23. November 2012, 01:18:50 »
@Stefan: Duren ist in die nahe von Herne, nur 64 km an die andere seit von Köln.
dort bin ich often (colega Reisefirma) Gerne komm ich mal wieder auf der stamtisch..
Her Peterlin hat ich schon 2 mal einer Mail (und pn) geschickt aber bis jetzt keine Reaktion..

@Jan: Ik had heer Peterlin al 2 maal een mail toe gestuurd, maar daar is tot op heden nog geen reactie op gekomen...

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Bijeenkomsten..
« Antwort #13 am: 23. November 2012, 07:21:55 »
Hallo Thomass,

das wäre schön, wenn du mal wieder und besuchen würdest. Momentan ist in Köln die Modellbahn Messe, deshalb erreichst du ihn wohl nicht. Er wird sich bei dir melden, da brauchst du keine Angst zu haben. Ich hatte das geahnt und dir deshalb den Tipp gegeben, ihn erst anzuschreiben.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm