Autor Thema: Wagon met decoder in Windigipet  (Gelesen 1961 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Wagon met decoder in Windigipet
« am: 18. Mai 2020, 15:55:19 »
Hallo

ik heb gisteren voor de eerste keer een wagon met digitale functies in dienst willen nemen.
Nu meldt die zich mooi aan in de CS3 met mfx protocol waarna hij zich ook meldt bij WDP als locomotief. Op die maniier kan ik normaal bedienen. Wanneer ik hem echter in een trein opneem wordt hij plots een deel van een tractie waardoor ik bij aanklikken de functies van de leidende loc te zien krijg.
Wanner ik de wagon omzet van "loc" naar wagon kan ik niet meer bij de functies komen.
Hoe los ik dit op? Moet ik deze functie-wagon als loc of als wagon invoeren in WDP?
En eens dat gedaan hoe kom ik bij de functies van de wagon eens die in een trein wordt opgenomen?

Bedankt voor de hulp hierbij

mvrgr

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Wagon met decoder in Windigipet
« Antwort #1 am: 18. Mai 2020, 18:39:39 »
Beste Luc,

Ik heb mijn Functiewagen ook als "loc" ingegeven, en wanneer hij achter een loc rijdt kan ik hem via de "loc-control" van de wagen gewoon bedienen. Voor als ik deze wagen iets specifieks wil laten doen op een bepaalde plaats, heb ik een macro gemaakt die ik via een profiel of knop in het sporenplan dat speciale kan laten doen. Dan kan dus op iedere plaats zijn waar je een terugmeldcontact hebt.

Succes met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Wagon met decoder in Windigipet
« Antwort #2 am: 19. Mai 2020, 14:19:32 »
Bedankt Henk, even snel een antwoord tussen het werk door.

Ik vond het niet de eerste keer, maar nu weet ik waar ik moet zoeken. Ik koppel terug.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Wagon met decoder in Windigipet
« Antwort #3 am: 20. Mai 2020, 21:02:50 »
Beste Henk,

ik heb het gevonden. Bij de leidende loc staat gewoon een icoon waarmee je de functies van de tweede loc kunt openen. In mijn geval dus de restauratiewagen.
Bedankt voor de tip.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR