Autor Thema: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?  (Gelesen 3583 mal)

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Heren

Bentink Modelspoor Win-Digipet partner voor Nederland & België. We hebben sinds 2012 geen Nederlandse handleiding meer voor Windigipet. Bij het uitbrengen van 2018 komen er een aantal mooie en goede aanpassingen. Het programma wordt steeds gebruiks vriendelijker.
Gaat Bentink nu met een Nederlandse vertaling van het Windigipet handboek uitbrengen als service ?.

Groet
Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #1 am: 23. Februar 2018, 10:28:58 »
Ha Peter,

ik ben bang van niet maar "you never know". Van versie 2015 verscheen halverwege dankzij de bereidwilligheid van medelid Joachim Harbarth een zeer fraai en handzaam losbladig handboek waar ik veel plezier en gemak van had / heb. Wel in het Duits maar dat is voor mij gelukkig niet het grootste probleem.

Uiteraard heb ik op het Duitse WDP forum de vraag uitgezet of wij iets dergelijks met de komst van versie 2018 ook weer mogen verwachten.

Aantal reacties daarop tot nu toe: 0 komma 0.  :(
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #2 am: 23. Februar 2018, 12:04:13 »
Hallo Peter en Hans,

Daar heeft Bentink al langer dit onderwerp in hun achterhoofd gehad.

Johan Jansen, de technische man van Bentink heeft talloze korte artikelen geschreven die per WDP onderwerp wordt uitgelegd. Echter voor hun klanten.
Ikzelf helpt Johan ook daarbij met het uitleggen van een onderwerp.

Een hele handboek vertalen is teveel van het goede
Het wordt onderhand al 850 blz en daar ben je al gauw ongeveer 2.5 a 3 jaar verder eer dat het klaar is.

Ik kan jullie vraag meenemen en bij Bentink voorleggen.
Maar hou daar wel rekening mee dat zij hun toko moeten runnen. ;)

Ik wil best aan de nieuwe 2018 op belangrijke thema's helpen met de vertalingen en voorbeelden uitleggen.

Maar dan wenst ik ( met uitzondering van Hans B.) met respect behandeld te worden.

Dan wil ik best eraan meehelpen, alleen voor Bentink als distributeur voor Nederland en België.

Mvg,

Jan
« Letzte Änderung: 23. Februar 2018, 12:56:55 von Jan leendert »

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #3 am: 02. März 2018, 13:04:00 »
Beste Allen,

ik kreeg zojuist van Peter Peterlin de mededeling dat video nummer 4 ook beschikbaar is. Zie hier de video die handelt over de Fahrdienstleiter Schattenbahnhof.

Weer veel kijkplezier!
« Letzte Änderung: 02. März 2018, 13:21:26 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #4 am: 02. März 2018, 13:31:47 »
Hallo Hans,

Mooi he. :D

Het past helemaal in jouw mooie schaduwstation.
Een uitgelezen mogelijkheid.

Mvg,

Jan

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #5 am: 02. März 2018, 14:24:43 »
Hallo Jan,

op het eerste gezicht ben ik er zeer enthousiast over en hoopvol gestemd.  ;)

Als de documentatie beschikbaar komt zal veel duidelijk worden, denk ik.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #6 am: 27. Mai 2018, 18:41:15 »
Beste wdp gebruikers,

Ik zag dat er in februari correspondentie was over de handleidng voor wdp 2018 in het Nederlands. Jan Leendert schreef dat er door Bentink het e.e.a. vertaald was / wordt, echter alleen voor hun klanten. Het is uiteraard zo dat alle gebruikers in Nederland en Belgie klanten van Bentink zijn. Bentink is immers importeur voor dit gebied. Ik zelf heb mijn wdp via een sub dealer van Bentink

Een goede handleiding of andere documentatie materiaal in het Nederlands zal het aantal kopers zeker vergroten.
De gedane inschatting van 2,5 a 3 jaar werk lijkt mij wel erg ruim ingeschat. Maar aan de andere kant de heer Peterlin wil graag de Nederlandse markt bedienen. Lees: De opbrengst graag innen, dat mag uiteraard. Maar dan moet je de klanten ook bedienen. Ik suggereer zeker niet dat dit slecht gebeurd. Maar 100 extra licenties over een periode van drie jaar is ook € 40.000. etc.

Mijn voorstel is dat in ieder geval in een aparte map van het forum de handleidingen, foefjes, toelichting etc direct te raadplegen zijn.  Dus direct en niet zoals nu op sommige plekken als aanhangsel in een bericht.

Groeten Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #7 am: 27. Mai 2018, 21:59:45 »
Beste Antoon,

In de onderstaande link, is 1 van de mogelijkheden.

www.windigipet.de/foren/index.php?board=26.0
(onderaan is de eerste aanzet onderwerp prufroutine)

Ik kan hieruit nog niet vooruit borduren wat er in de komende periode voor de 2018 versie geheel gaat worden, als je bedoeld, de Nederlandse vertaling voor het handboek.

Het programmatuur zelf is Nederlands vertaald en is te vinden op het WDP Start menu met internationale vlaggetjes.
Druk op de Nederlandse vlag, dan zijn (de meeste) vertaald.

Verder moet ik mij schuldig blijven wat de plannen zijn voor de komende periode.
Het wordt daaraan gedacht, hoe en in welke vorm dat wordt gegoten.

Met vriendelijke groeten,

Jan

« Letzte Änderung: 27. Mai 2018, 22:07:23 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nieuwe Win-Digipet Nederlandse Handleiding 2018 van Bentink ?
« Antwort #8 am: 27. Mai 2018, 23:02:15 »
Hallo,

Ik denk dat het een utopie is om te denken dat de handleiding, van bijna 1000 bladzijden, door de firma Bentink vertaald zal gaan worden. Alle tot nog toe verschenen vertaling van de afgelopen jaren zijn gedaan door vrijwilligers,
Het verdien model leent zich, denk ik, simpel weg niet om een grote vertaling door de importeur te laten verzorgen.
 
Ik kan niet over nu spreken maar tot voor kort (t/m de verkoop en lancering van de versie 2015) was het verdien model 10 verkopen en dan 1 gratis voor de importeur en als je die gratis licentie dan verkocht had je dus 10% verdient.
Stel er zijn 200 gebruikers in Nederland en ze zouden allemaal overgaan van 2015 naar 2018 dan is er dus 200x100=20.000 euro binnen gekomen en dan zou er dus 2000euro verdient zijn. Daar kan je onmogelijk z'n vertaling van bekostigen.

Ik denk dat als je gaat bekijken naar wat er wel in het Nederlands al is dan kom je al heel ver om WDP te begrijpen.
Als je dan de specifieke onderdelen die in de laatste versies zou kunnen uitdiepen in het Nederlands dan mogen we in onze handen wrijven. Dat gebeurde vroeger overigens ook door vrijwilligers als je eens de links die Jan Leendert aangeeft open dan zie je daar veel Nederlandse werkstukken.

Maar wie weet wat er wel uit de hoge hoed komt. Ik laat me verrassen.

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |