Autor Thema: bureauversie?  (Gelesen 1595 mal)

Offline Folkert

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
  • nl
bureauversie?
« am: 27. Mai 2018, 20:21:13 »
Ik heb kortgeleden een demoversie van windigipet geinstaleerd en wil deze graag in bureauversie starten.
Echter die optie is grijs en dus niet klikbaar.
Klopt dit, en is die bureauversie inderdaad nodig om het programma zonder echte baan uit te proberen?


jlt

  • Gast
Re: bureauversie?
« Antwort #1 am: 27. Mai 2018, 21:38:51 »
Beste Folkert,

In de eerste plaats van harte welkom.

In de demo versie kun je gewoon via spoorbaan (Anlage) opstarten.
Als je de digitale centrale uitschakelt dan gaat het opstarten via bureau versie.
Zet je de centrale weer aan, dan schakelt die over op de spoorbaan versie.

De echte bureau versie is een gescheiden programma die bij de aankoop wordt meegegeven.
Hiermee is bij de aankoop, een memory stick waarbij de mem stick, als je je spoorbaan wil gaan bedienen, c.q rijden e.d., dan wordt geadviseerd de mem Stick in de USB poort in te laten zitten.

En een ander mogelijkheid.
Heb je een tweede laptop of PC dan installeer je de volledige WDP versie.
Dan haal je de mem stick er weer uit en zet hem op de spoorbaan laptop of PC.
Die tweede laptop of PC kun je via bureau versie je spoorplan tekenen en testen.
Dus zonder digitale centrale aansluiting aan je tweede laptop of PC.

Heb je in de tweede laptop c.q. PC een leuk spoorplan uitgewerkt, dan copieer dat uitgewerkte spoorplan dat onder een projekt naam wordt opgeslagen, in een ander mem stick saven.
Die ander mem stick ga je naar de spoorbaan laptop c.q. PC en laadt de betreffende projekt in je werkelijke spoorplan
in.

Dus in de demo wordt dit in 1 lijn weergegeven en in de aangekochte versie zijn ze gescheiden
waar je ongelimiteerd in meerdere laptops c.q. PC de bureau versie kunt installeren.

met vriendelijke groeten,

Jan

« Letzte Änderung: 28. Mai 2018, 10:42:28 von Jan leendert »

Offline Folkert

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
  • nl
Re: bureauversie?
« Antwort #2 am: 27. Mai 2018, 21:50:11 »
Top  :D Dank je wel

Offline Folkert

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
  • nl
Re: bureauversie?
« Antwort #3 am: 03. Juni 2018, 14:12:22 »
Het plan is dus een proefbaantje te maken zonder er een echte baan aan te hebben.
Ik gebruik de duitstalige filmpjes op YouTube om mij te helpen
Ik ben er vanuit gegaan dat ik hierbij het gedeelte van de systeem instellingen kan overslaan.
Echter het lijkt er op dat ik toch nog iets zou moeten invullen want bij het aanklikken van de magneet artikel adressen zegt hij dat er geen digitaal systeem is gevonden.
Ik denk dat om de treinen op mijn schermpje te laten rijden ik dat wel nodig heb toch?

Verder heb ik constant een tweede windigipet scherm open staan waarin spoorplaneditor wachten aub met een eindeloos lopent blauwbalkje heb...?
« Letzte Änderung: 03. Juni 2018, 14:17:45 von Folkert »

jlt

  • Gast
Re: bureauversie?
« Antwort #4 am: 03. Juni 2018, 14:26:35 »
Beste Folkert,

In de systeem instelling geef je je digitale centrale op!.
Systeem instelling zie je linksboven in het hoofdprogramma.

Als je overstapt naar het spoorplan editor dan wordt normaliter automatisch je digitale centrale doorgevoerd.
En inderdaad zie je op de achtergrond een loopbalkje dat wacht wanneer je klaar bent met het tekenen van je spoorplan. Na het opslaan van je teken programma en terug keert naar het hoofdprogramma, dan verdwijnt dat loopbalkje.

Dus, als je in de systeem instelling je digitale centrale opgeeft en je bezetmelder. Dan gaat de rest vanzelf in het spoorplan editor, cq. de magneet artikel instelling.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 03. Juni 2018, 14:49:19 von Jan leendert »

Offline Folkert

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
  • nl
Re: bureauversie?
« Antwort #5 am: 03. Juni 2018, 15:14:59 »
Dank je wel.

Alleen ik heb nog geen digitale centrale.

Wat ik nu aan het doen ben is de diverse digitale programma's aan het uit proberen voordat ik ook maar iets van hardwear ga kopen.

Ik ben begonnen met het uitproberen van Windigipet, gewoon om te kunnen zien hoe het programma werkt en of ik er een beetje mee overweg kan. Daarvoor maak ik een soort testbaantje die niet echt bestaat.

jlt

  • Gast
Re: bureauversie?
« Antwort #6 am: 03. Juni 2018, 18:05:56 »
Beste Folkert,

Dus uitsluitend bureau versie.
Dan kun je een zogenaamde " virtuele" digitale centrale kiezen. En in de spoorplan editor de magneet artikel venster, links onder in het kadertje virtueel aanvinken.

Bezetmelder kun je invoeren.

Met vriendelijke groeten,

Jan