Autor Thema: Rijweg wordt niet getoond in treinritten assistent, maar bestaat wel in menu  (Gelesen 1352 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Beste WPD gebruikers,
Ik kom er niet uit wat er fout gaat in de volgende fase van het invoeren van het baanplan.
In de spoorplan editor geeft WDP dat er geen fouten zijn geconstateerd.
Vervolgens heb ik met behulp van de rijweg assistent alle mogelijke rijwegen opties die in dit baanplan mogelijk zijn ingevoerd.
Nadat gedaan was weer WDP laten controleren/ inspecteren op fouten, geen melding gekregen.
Nu wil ik een rijweg genaamd omloop maken.
Deze bestaat uit de de volgende 4 rijwegen.
ID 21 is rijweg 13 <==== Rijweg 12 tot stootblok. In rijweg 12 aangekomenmoet de lok keren om de volgende rijweg te rijden.
ID 23 is rijweg 12  ====>Rijweg 16, vervolgens de rijweg verder vervolgen naar Rijweg 14
ID  20 is rijweg 16 ====>Rijweg 14, Op het einde van rijweg 14,  moet de lok keren om terug te reiden naar Rijweg 13, stoppunt Rangeersein.
ID 17 is rijweg 14=====> 13 is einde ( of weer vervolgen )

Indien ik gebruikmaak van de Treinritten assistent wordt de rijweg met ID 21 niet getoond in de mogelijkheden.
Tja dan houd deze optie al snel op.
Bij de andere mogelijkheid met de pulldown menu van de rijwegen , daar staat Rijweg ID 21 er wel in en met er op te klikken dan wordt de rijweg getoond en het eerste veld wordt gevuld.
Het vervolg op dezelfde manier  ingevoerd.
Bij controleren via de knop " gehele treinrit controleren krijg ik iets vreemd te zien namelijke het startpunt ( groene blok staat op Treinnummerveld SP03.b als contact van rijweg 13 en dat kan natuurlijk niet als de gehele rit getoond wordt vanaf rijweg 13.
Spo3 heeft wel een aansluitcontact 13 op de terugmelder ( alle melders zijn Railcom melders )
Ik heb bij opties nog de bestanden laten herstellen, maar dat gaf ook geen oplossing.
Met hulp van de Nederlandse handleiding ( 2012 ) kwam ik ook niet achter wat er fout gaat.
In de bijlage het zip bestand van dit simpel rangeer baantje en de screendumps

met vriendelijke groet,

Rupert van Swol

Rupert van Swol

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Sven Spiegelhauer

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 9377
  • Ort: Bernau Ort bei GoogleMaps suchen de
Hallo Rupert van Swol,

Du hast eine falsche RM-Nummer eingetragen (Bild1 Pfeil).

Du verwendest falsche Symbole für die Gleise. Nummer 422 sind Zugnummernverfolgungsanzeige. Du benötigst Symbol 0068.


Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Viele Grüße aus dem schönen Land Brandenburg
Sven
  • Win-Digipet-Version:
    2018 / 2021 / Beta (alle mit aktuellen Update)
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N & G, IB-II neo, IB-II, IB-Basic, IB-Com, Loconet-RM, Servo-, Schalt- und MA-Decoder, LDT Lichtsignaldecoder, Lokdecoder(DCC) ESU/Kühn, Drehscheibendecoder G.Boll und LDT, viele Eigenbauten
  • Rechnerkonfiguration:
    Notebook Windows10 / PC Windows11

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
 Besten Sven,

 :)Vielen Dank für eure Hilfe, ich werde alles mit dem richtigen Stück ändern.
Sehen Sie, ob das funktionieren wird.

Rupert van Swol
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition