Autor Thema: Märklin nr. 74490 wissel aandrijving.  (Gelesen 3530 mal)

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Märklin nr. 74490 wissel aandrijving.
« am: 15. September 2008, 02:14:15 »
Nu na een jaar bezig te zijn met de bouw van mijn baan kregen sommige wissel aandrijvingen (Märklin nr. 74490) problemen met het schakelen. Na goed te meten wat nu eigenlijk het probleem hiervan is kwam ik tot de conclusie dat de microswitch de zwakke schakel is in deze wissel aandrijving. Nu ik nog redelijk goed overal bij kan komen heb ik in alle wissel aandrijvingen deze microswitch verwijderd en in plaats daarvan een draadbrug gesoldeerd. In mijn geval was dit mogelijk omdat ik voor het aansturen van de wissel aandrijvingen gebruik maak van een Viessmann 5211 magneet schakel decoder die maar een korte puls afgeeft aan de wissel aandrijvingen. Na een avond testen zijn de problemen met het slecht schakelen geheel verholpen, zelf die wissel die eerst twijfelachtig schakelden doen het nu ook weer zonder problemen. In de toekomst zal ik van de nog te plaatsen wissels eerst deze microswitch verwijderen.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.