windigipet.de

Win-Digipet Nederlandstalig forum => Win-Digipet Nederlandstalig forum => Thema gestartet von: Antoon kG am 20. Oktober 2019, 19:07:15

Titel: Verschil in stop plaatsen
Beitrag von: Antoon kG am 20. Oktober 2019, 19:07:15
Ik heb een verschil in de plaats waar de trein stopt. Met 'start' (klik) 'doel" klik > rijrichting en stellen/rijden stopt de trein op de juiste plaats. Ga ik nu met de TRA rijden dan gaat het goed behalve bij de op foto aangegeven situatie. Trein NS1122 staat op bloknr 44, trein NS1103 staat op blok 43. Bij een ZFA rit die begint op blok 44 of 43 over 46 naar kl Schaduwstation 1 of 2 dan stopt de trein veel te vroeg. Blok 46 bestaat uit - wissel-recht-wissel- en is 80 cnn lang. De trein stopt op spoor 2 ca 80 cm te vroeg en op spoor 1 bijna 160 cm te vroeg. Hoe is dit verschil tussen handmatige (individuele) opdrachten en TRA opdrachten te verklaren?

Groeten Antoon.
Titel: Re: Verschil in stop plaatsen
Beitrag von: Rupert van Swol am 23. Oktober 2019, 19:52:52
Hoi Antoon,
Ik heb je oude back-up "New Noordijk " even geladen, maar ik zie op het de door jou genomen beeldscherm foto dat het  baanplan schematisch nu in horizontaal projectie is gezet. :) :)


Ik ga ervan uit dat de afstanden die jij noemt bij het te vroeg stoppen van een trein  consistent zijn.
Is die 80 cm niet te herleiden naar een raildetectie lengte behoren aan een decoder adres?.
Is de volgorde van de opgenomen tergmelders van West ( links ) naar oost ( rechts ) neergezet  en zijn het de juiste tergmelders  in de INZF?.
Ik vraag het toch maar even , maar handmatig toegewezen rijwegen wordt goed af gereden.
Kan zijn dat in de ZFA een andere rijweg  ( iD) wordt gebruikt , controleer het bijbehorende ID nummer mer de Handmatige rijweg die wel goed loopt.


kom je er niet uit stuur je baanplan naar mijn email adres op. Ik ben bijna klaar met het andere project.

met vriendelijke groet,

Rupert van Swol