Autor Thema: De mooie ls digital speedometer :-)  (Gelesen 14941 mal)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
De mooie ls digital speedometer :-)
« am: 19. April 2015, 20:05:17 »
Hallo MSV,

Ik heb hier al enkele maanden geleden ook al eens een thread over geopend, maar nu heb ik weer nieuws.

Mij was het niet bekend, mogelijk ben ik niet de enigste.

Deze LS digital speedmeter kunnen we binnen WDP geheel automatisch onze loks ijken.

Nu enkele maanden later hebben ze deze zeer mooie meter nog, nu echter met een MINI manager, omdat veel mensen de uitgebreide manager toch niet gingen gebruiken.
Dat komt toch alweer aardig dichtbij de prijs van een fatsoenlijke zeller rolbank met speedometer :-)

Zeller is overigens nu van bedrijfsnaam veranderd.

Ls digital heeft ook een dag en nacht module voor RGB leds uitgebracht, prijs was vandaag nog niet bekend, maar het zag er zeer goed uit !
Men is nog in overleg met het WDP Team voor integratie binnen wdp :-)

Grtz
eric
« Letzte Änderung: 19. April 2015, 21:36:55 von Bob Vermeulen »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #1 am: 19. April 2015, 21:35:24 »
Beste Erik,

Ik heb deze verplaatst en aangepast om dat wij hier op het WDP forum geen reclame maken voor leveranciers en daardoor ook geen prijzen noemen.

mvrgr Bob
« Letzte Änderung: 19. April 2015, 21:37:20 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #2 am: 28. April 2015, 21:04:19 »
Besten,

overigens zie ik niet zulk bemoedigende berichten op hun site: http://www.lokstoredigital.de/

Ik dacht nog steeds na over de aanschaf van hun meetsysteem maar ben na het zien van de mededeling op hun site wat onzeker geworden.

Benieuwd wat de echte kenners er van vinden.

Groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #3 am: 28. April 2015, 21:29:24 »
Hallo Hans,

Het bedrijf leeft nog steeds.
Je kan beter een bedrijf hebben die meld dat ze wel of niet open zijn, dan bedrijven die helemaal niets meer van zich horen.

Je weet ik heb zo'n ding en doet het goed.
Maar om het netjes te houden doet WDP net zo goed met zijn weg/tijd berekening.
Het kost je meer bezetmelders.

Dus, je kunt kiezen.

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #4 am: 29. April 2015, 10:16:40 »
Het bedrijf leeft nog steeds.
Je kan beter een bedrijf hebben die meld dat ze wel of niet open zijn, dan bedrijven die helemaal niets meer van zich horen.

Hallo Jan,

goed te horen en met dat laatste heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Ik heb dat filmpje van hun nog eens goed bekeken en het lijkt me toch wel wat. Het enige problem is dat ik op mijn treinenkamer geen internet aansluiting heb. Die kan ik eventueel wel (laten) maken denk ik. Uit de documentatie leid ik af dat dit wel een "must" is.

Groeten,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #5 am: 29. April 2015, 11:06:10 »
Hallo Hans,

Volgens mij kun je met die Mini uitvoering ergens de gegevens downloaden in de manager.
En dan het gedownloade manager naar je treinbaan plaatsen.
Maar zeker weet ik niet, je kunt het aan Dhr. Horning informeren hoe dat zit.

Even mijn ervaring met dit product.
Het is een goed product voor snelheidsmeting, vooral de lage snelheid is het snel af te werken.
Maar als je denkt dat het voor een korte traject het gehele 15 puntsmeting voordeel oplevert, dan heeft dit product net zoveel rails lengte nodig als je met WDP weg/tijd meting doet. Van uitgaande als je een nauwkeurige metingen wil gaan uitvoeren. Hoe beter de metingen worden uitgevoerd hoe nauwkeuriger de haltpositie van de loc wordt gerealiseerd.
Een bijkomend voordeel dat je in dit apparaat ook de lengte van een trein of loc kunt meten.
Echter niet nauwkeuring dan een meetlat. En deze lengtemeting is niet opgenomen in WDP.!!, alleen de snelheidsmeting zijn opgenomen in WDP.

In mijn nieuwe treinbaan wordt dit tussen gezet voor snelheidsmetingen en lengte metingen van treinen en locomotieven. Dit waar ik dan kan spelen met variabel automatisch treinlengtes in schaduw stations.
In WDP zijn reeds automatische treinlengtes in Profile of ZFA programma.
Ik ben met een plannetje om dit apparaatje (dat heb ik toch) in te zetten voor onbekende treinlengtes naar een vrijstaande spoor te delegeren. Dan ben ik lekker bezig.
Met snelheidsmetingen kun je ook terug rekenen naar de lengte van een trein, hoe nauwkeuriger de snelheid is
des te nauwkeuriger de treinlengte wordt berekend. ;)   
« Letzte Änderung: 29. April 2015, 11:15:02 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #6 am: 29. April 2015, 21:52:41 »
Hallo,

@ Hans: De firma waar jij het over hebt is een andere firma en was (is) een web shop dan die van LS.
LS is een product naam van de firma Buhler electronic.
Je kunt ook direct de LS producten daar kopen (bij de producent dus)

@Algemeen.: de uCon-Railspeed Startset (Artikel nummer 9910001770) deze sluit je direct aan op je PC en kan alle data direct binnen lezen in WDP. Men heeft speciaal deze Minimanager gemaakt om het product ook "stand alone" te kunnen leveren voor mensen die niets anders met hun uCon producten willen doen. Hij doet het zelfde als de grote broer maar dan alleen maar voor de Railspeed unit.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #7 am: 30. April 2015, 09:08:45 »
Hallo Bob,

zeer bedankt voor je aanvulling! Als ik je goed begrijp denk ik dat de miniversie voor mij dan voldoende zal zijn. Ik ga mij daar verder in verdiepen. Begrijp ik goed dat voor de miniversie geen internet aansluiting nodig is?

Ik hoor het graag nog even anders ga ik daar ook achter aan.

Alvast bedankt weer en groet,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #8 am: 30. April 2015, 10:07:52 »
Hallo Hans,

Volgens mij geen internet aansluiting, wel een USB kabel naar de PC.
Heb hem in bestelling staan (Besteld in Dortmund) en hij zal wel een deze dagen binnen komen

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #9 am: 30. April 2015, 11:36:19 »
Hallo Bob,

gefelicieerd alvast met je nieuwe aanwinst! Ik hoor graag omtrent jouw ervaringen met de "mini".

Groeten,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #10 am: 30. April 2015, 17:48:50 »
Hallo MSV,

Als we dan toch leven van de aanvullingen ...

Zitat
Een bijkomend voordeel dat je in dit apparaat ook de lengte van een trein of loc kunt meten.
Echter niet nauwkeuring dan een meetlat. En deze lengtemeting is niet opgenomen in WDP.!!, alleen de snelheidsmeting zijn opgenomen in WDP.

deze lengte kun je dan natuurlijk wel eenvoudig aflezen en meteen in de Lokgegevens invoeren .... hoef je dus niet met een meetlat zitten te pielen.

Zoals reeds gezegd in de start ...  men koopt nu gereduceerd de set omdat de duurdere  "grote" manager nu is vervangen voor een MINI voor de mensen die verder geen produkten willen gebruiken van deze firma.


Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #11 am: 30. April 2015, 18:01:19 »
Eric,

als je dan ook even alle bestelnummers en besteladres van de mini doorgeeft ben je helemaal compleet. Is er ook al ergens een handleiding voor de mini als PDF beschikbaar? Kan ik mij alvast voorbereiden..... :)

Alvast dank en groet,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #12 am: 30. April 2015, 18:05:35 »
Hallo Eric,

Ik bedoel.
Handmatig de lengte invoeren behoort tot de mogelijkheid, maar automatisch overname zoals bij snelheidsmeting is het niet.!

Als je een loc op een rails stukje zet en tegen de bielsen een meetlat en vervolgens een hulpstukje met een liniaal aanwijzer op de rails, en klemt dat tegen de twee buffers van een lok. of een trein, dan is dat binnen 2 sec afgelezen. ;)

Daarnaast over de onnauwkeurigheid van dat apparaat in de lengte meting.
Als je paar keer de trein heen en weer laat rijden met dezelde snelheid dan meet dit apparaat een afwijking in aantal cm, tot zelfs 10 tallen cm. Waar dat aan ligt onderzoek ik nog steeds.

Het is wel een mooi ding, meet verrekt betrouwbaar de snelheid, maar lengte meting is nog te grof.

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #13 am: 30. April 2015, 18:38:30 »
Hans,

Hier kun je beide handleidingen vinden :   http://www.lsdigital.de/de/downloads/ucon-railspeed.html

de artikelnummers ( voor de MINI )

zonder voeding :  9910001755  zou ... kosten
Met voeding : 9910001770 deze zou ... kosten, verschil met de voeding is dus ... ,

ik heb er op de beurs een besteld zonder voeding daar ik genoeg voeding heb :-)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #14 am: 30. April 2015, 18:40:12 »
Hallo Jan,

Zitat
Ik bedoel.
Handmatig de lengte invoeren behoort tot de mogelijkheid, maar automatisch overname zoals bij snelheidsmeting is het niet.!

Je uitleg was mij geheel duidelijk !

Ik hoop dat men in de toekomst ook de lengte automatisch in het juiste Veld weet te plaatsen :-)


Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10