Autor Thema: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie  (Gelesen 3650 mal)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« am: 15. Januar 2016, 15:59:44 »
Tijdens het zoeken naar decoders die Led strips kunnen aansturen om een dag en nacht simulatie voor elkaar te krijgen kwam ik op de volgende site.

http://vikaschander.com/layout-lighting/

er is ook een zeer mooie video te zien wat deze modelbahner zo al in gebruik heeft. Heel erg leuk vind ik zijn oplossing om op gezette tijden mist op zijn baan te krijgen. Dat geeft toch wel een heel leuk sfeertje..

Mogelijk inspireert dit nog meerdere modelbouwers ....
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #1 am: 16. Januar 2016, 08:04:17 »
Inderdaad Eric, zeer indrukwekkend  :D, maar dat moet een pak electriciteit verbruiken. >:(

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #2 am: 17. Januar 2016, 23:56:29 »
Mijn vermoeden is dat hij dit al enige jaren heeft .... als ik zie wat hij er allemaal voor gebruikt .. gewone lampen , strips ... noem het maar op ... sommige dingen lijken mij gedateerd ..

en inderdaad zal hij wel een goede klant van het energiebedrijf zijn !

Hoe dan ook, ik vond het zeer impressive :-)  de rookmachine staat bij mij ook al jaren in de planning. Zijn manier van inbouw had ik zelf nog niet aan gedacht.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #3 am: 18. Januar 2016, 18:35:30 »
Hallo Eric,

Inderdaad een mooie link, hij gaat wel erg ver met die mist.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #4 am: 19. Januar 2016, 00:44:23 »
ja , de mist vind ik met de verlichting een extra dimensie :-)

een 500watt rookmachine kost nieuw in doos 29,95. dan nog voor 15 euro wat PVC buisen en het is klaar ...

zodra ik mijn dag en nacht simulatie heb lopen ( weet nog niet welk systeem ik ga kiezen. digirails heeft een leuke decoder, Ls digital zou ook een leuke set op de markt zetten die mogelijk weer met de manager werkt) ga ik ook eens aan de rook beginnen.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #5 am: 24. Januar 2016, 22:08:05 »
inmiddels heb ik via een kleine schakeling het zover dat ik via een decoder uitgang deze rookmachine kan aanzetten...  Nu zoeken naar een Timer funktie voor bv 10 sec rook ...

daarna ga ik op zoek naar een decoder die een RGB ledstrip kan aansturen voor de dag en nacht simulatie

die van digikijs is volgens mij niet verkeerd, LS digital zou er ook een hebben.( op de beurs in dortmund 2015 hadden ze er een staan. prijs toen nog niet bekend)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #6 am: 25. Januar 2016, 12:22:13 »
Op dit moment heb ik de volgende gedachte en reeds de eerste stappen voor een proef gemaakt.

Ik heb een DCC DMX decoder , deze stuurt een DMX Led RGB strip controller aan... in de DMX decoder zit reeds een programma die de dag en nacht simulatie zou aansturen...

moet even zoeken naar een programma waarin je foto's kan plaatsen en dan verbindingen tekenen... dan kan ik een en ander ook visueel maken :-)

wie meer wil lezen kan hier al eens een eerste blik op werpen :  © Copyright  Hans Nouwens
daar staat een vergelijkbare sturing, enkel niet via de DCC dmx decoder



Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #7 am: 25. Januar 2016, 18:12:40 »
Beste Eric,

Wat dacht je van Paint?
Standaard meegeleverd met Windows, foto invoegen en tekenen maar.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #8 am: 26. Januar 2016, 00:57:10 »
hallo Henk,

De bedoeling is meerdere foto's in een vlak te plakken en daar dan van alles bij te zetten. zoals voorbeeld.

kan paint dat ook ?

grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #9 am: 26. Januar 2016, 18:41:37 »
Hallo Eric,

Ja dat gaat ook, je moet dan 2x paint opstarten, waarvan je bij de 1e paint het "tekenpapier" groot maakt,
en de 2e paint gebruik voor invoegen foto, Kopiëren, dan plakken in de 1e paint. De 2e foto dito, en die kan je dan slepen waar je hem wil hebben, de 3e foto dito. dan kun je gaan tekenen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: verlichting van de baan met dag en nacht simulatie
« Antwort #10 am: 26. Januar 2016, 23:53:31 »
henk,

bedankt , ik heb nog een tip gekregen van een speciaal programma voor zoiets, ik ga jou oplossing in ieder geval komende dagen uit proberen.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10