Autor Thema: Timer in WDP  (Gelesen 2585 mal)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Timer in WDP
« am: 24. Januar 2016, 21:59:05 »
Hallo mede WDPers ...

Ik heb gelezen dat er afgelopen bijeenkomst gesproken is over een Timer binnen WDP.

Heeft iemand mogelijk deze info voor mij ?  ik heb al eens eerder aangehaald dat het voor mij mooi zou zijn als er een zeer eenvoudige Timer oplossing zou komen.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72395.msg170623#msg170623

ik heb afgelopen weekend een rookmachine ( ja echt waar :-) :-) ) omgebouwd zodat ik hem zowel manueel als met een decoder kan aansturen.

Ik zou graag willen dat de decoder voor bv 15 sec aan gaat en daarna gewoon weer uit. Binnen software kennen we het commando Wait, daar vul je een waarde in en zolang geld de waarde.

zo heb ik nog wel meer dingen waarbij zoiets erg handig zou zijn.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Timer in WDP
« Antwort #1 am: 25. Januar 2016, 09:07:01 »
Hoi Eric,

Mijn laptop heeft " psychische problemen " en kan ik even nomenteel geen screenshots aanleveren.
Doe nu even met mijn mobieltje.

Het is betrekkelijk eenvoudig.
Je zet een teller neer en de symboolschakelaar van je rookmachine in je spoorplan.
Het beste flexibele manier is met de STW te gaan werken.
In de STW zet je links onder bedingungen de conditie van de teller en de schakelaar, m.a.w. de teller staat op 00 en de schakelaar staat op rood (als voorbeeld).

Rechts boven in het venster (schakelen) sleep je de teller symbool naar dat schakelvenster en druk de actieve teller symbool dat vlak onder het venster zit. Met de rechtermuisknop op die actieve teller symbool en dan zie je een + of - of 00.
Als je bij 00 bent dat geef je daar de cijfer 10 in.
Daarna maak je een nieuwe STW regel en zet in de linkerkolom die teller met de 10 getal.
En dan rechterkolom de schakelaar op groen, zodat bij 10 de schakelaar op groen zet en de rookmachine gaat werken.
 
Nu kun je die 10 als cijfer zien maar ook als een klok.
Als cijfer, kun je bijv. als een loc 10 keer het station voorbij is , dan begint de rookmachine te werken.
Als klok, moet je de 0.5 sec cyclus opnemen in de STW.
Dat is de verwerkings proces die WDP aankan.

Over die klok methode moet ik even wachten tot mijn laptop weer terug is.
Ik verwacht twee dagen.
Dan zal ik de klok variant uitleggen.

P.s: in je aangehaalde topic staat die klok variant beschreven en uitgelegd.
        Deze klok variant wordt met twee tellers gebruikt, de rechter wordt steeds met een cyclus van .5 sec met een 5 aangeduid.
        En de linker teller wordt wanneer die 5 aangemerkt wordt, dan wordt de linker teller met +1 opgehoogd.
        Zo loopt het achter elkaar door tot die linker teller 999 als maximaal kan oplopen.
   
« Letzte Änderung: 25. Januar 2016, 09:26:13 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Timer in WDP
« Antwort #2 am: 25. Januar 2016, 12:15:56 »
Hallo Jan,

helemaal duidelijk. Zoals je al zei, staat een deel ook in mijn reeds eerder behandelde Topic.

Mijn probleem is dat ik echt tijdgestuurd moet werken. Daar als ik het van een teller laat afhangen en een lok ... ik het risico loop dat de rook machine niet uitgezet wordt.

Daar dit geen Seuthe rookgeneratortje is ... kan het zo zijn dat bij bv 10 sec ik het pand eerst moet verlaten :-)

hahaha ....

we hebben in het "oude" topic ook gesproken over een Timer in de "nieuwe 2015 versie" ik hoopte dat dit er nu standaard in zou komen. kan echter tot op heden niets vinden wat hierop lijkt.
Binnen diverse programmeertalen heb je de Optie WAIT300... waardoor er een vertraging plaatsvind, een timer dus.

hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.. en ik heb geen haast :-)  dus ik wacht gewoon ....

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Timer in WDP
« Antwort #3 am: 26. Januar 2016, 00:13:55 »
Goede avond,

Hierbij de timer artikel link

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=57902.0

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |