Autor Thema: Draadloze monitor  (Gelesen 5766 mal)

jlt

  • Gast
Draadloze monitor
« am: 24. Juni 2019, 21:42:36 »
Beste Allen,

Vandaag was het tropisch warm op zolder, maar met een airco systeem gebied mij een lekkere temperatuur van 20 graden Celsius. Naar buiten te gaan, leek het mij niet verstandig dit te doen.

Dus, op de stoel zitten puffen leek mij ook geen idee.

Maar, er is een leuk ding naar voren gekomen, dat mijn ICT bedrijf een oplossing had voor mijn probleem.

Tijdens de bouw van mijn nieuwe baan stuit ik herhaaldelijk naar goed overzicht van de aangesloten bezetmelders. En dan wel op een afstand van 8 a 9 meter verderop van de huidige PC met de drie monitoren.
Met WDP-Mobile kan alleen de hoofdspoorbaan ingelezen worden, maar niet de Spoor-Editor met de onbekende bezetmelder monitor die te vinden zijn in de spoorbaan-Editor.

Daarin had ik moeite mee om op 8 meter afstand de kleine letters van de bezetmelder monitor die op de PC worden weergegeven. En ook het heen en weer lopen vanuit de  plek 8 meter verderop en uit de tafel te kruipen of de bezetmelder wel werkte en goed is.

Een extra monitor met HDMI kabels 8 meter te verleggen, zag ik niet zo zitten, en met een nadeel dat die op een vaste plaats zit. Dat wilde ik niet en zocht een monitor die draadloos een verbinding kon maken met de "werkstation PC". Dat is het hoofd PC die op een vaste plaatst staat en met een monitor die draadloos en een copybeeld overneemt met de laatste (3de) monitor van het werkstation. tevens wilde ik een monitor die mede door draadloze verbinding flexibel kunnen verplaatsen in het gehele binnen omtrek van het spoorbaan kan verplaatsen. En ook onder de spoorbaan kan "fietsen".
Dit is handig bij, RMK testen, bij vaststellen van haltepunt en hoe nauwkeurig die stopt, en nog meer als handige gereedschap bij het opbouwen van WDP.

Het werkstation is het bedrijf PC en de draadloze monitor is een hulp om dichterbij je werkzaamheden bij de spoorbaan in relatie met WDP. Ik hoef dus niet meer onder de tafel uitkruipen en staat op een verrijdbare kast waar ik overal bij kan. Met de muis en de toetsenbord kan ik ook bij de draadloze monitor werken.
De voeding van de monitor is het enige snoer die in de stopcontact moet.

In de onderstaande 3 screenshot zien jullie de presentaties.

Screenshot 1= overzicht opname van de opstelling. Aan de linker voorkant van de opname is de drie monitoren van het werkstation. rechtsachter op de achtergrond staat de draadloze 24.5" monitor, die een copy beeld heeft van de derde werkstation monitor weergeeft. 

Screenshot 2= overzicht van de draadloze monitor met de spoor-editor en de RMK weergave van de onbekende RMK WDP-monitor. Beneden zien jullie een goederenwagon staan en die kan ik testen of de bezetmelder de juiste RMK adres weergeeft.

Screenshot 3 = Aan de achterkant van de 24.5" monitor dat voorzien is van een HDMI en een USB aansluitingen waarbij een Adaptor van Microsoft aangesloten zijn.
Met Win10 wordt er een verbinding gemaakt met deze draadloze monitor.

Ik wil dit aan jullie delen dat het mogelijk is om een monitor draadloos te kunnen verbinden. Mits die monitor een HDMI en een USB aansluiting heeft.

Met vriendelijke groeten,

Jan     

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 24. Juni 2019, 22:19:06 von Jan leendert »

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Draadloze monitor
« Antwort #1 am: 25. Juni 2019, 17:32:04 »
Ik begrijp precies u probleem en dat heeft u mooi opgelost. Omdat ikzelf niet bepaald n computer genie ben maak ik gebruik van een laptop met daarop teamviewer. Ik log hier ook in op mijn werkstation en kan in principe alles wat het werkstation  ook kan. Enige nadeel is dat het beeld, in mijn geval, op de laptop behoorlijk kleiner is dan op het werkstation.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

jlt

  • Gast
Re: Draadloze monitor
« Antwort #2 am: 25. Juni 2019, 20:00:10 »
Hallo Frank,

Dat met de teamviewer had ik ook uitgeprobeerd.
Daar mijn wifi ontvangst niet al te best is, heb ik  het op deze manier opgelost. En ook de beeld grote is comfortabel en overzichtelijker geworden.

Groetjes,

Jan

Offline Rogier_Loenen

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 18
  • Ort: Loenen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Draadloze monitor
« Antwort #3 am: 08. Juli 2019, 11:41:12 »
Dat is zeker handig!
Met vriendelijke groet,

Rogier Wensveen
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2018 Small Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails, Central Station 3, Link S88 en dan 1 DR4088, wissels deels met eigen decoder en deels met DR4018, nog geen seinen maar dat worden ws Viessmann's  aangestuurd door DR4018
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop windows 7

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Draadloze monitor
« Antwort #4 am: 08. Juli 2019, 21:36:46 »
Ik wil dit aan jullie delen dat het mogelijk is om een monitor draadloos te kunnen verbinden. Mits die monitor een HDMI en een USB aansluiting heeft.

Hallo Jan,

bedankt voor de uitgebreide in-kijk. Dat ziet er indrukwekkend uit. Alle succes verder hiermee!!!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Draadloze monitor
« Antwort #5 am: 09. Juli 2019, 07:06:32 »
Beste Rogier en Hans,

Rogier, Welkom in de Wereld van WDP.
Het is zeker handig en stukken minder fysieke inspanning als ik onder de treintafel gedwongen uit moet kruipen en dan 8 meter verder moet gaan kijken of de bezetmelder goed werkt. Dit vooral bij de bouw daarvan.

Beste Hans,

Dank je wel !.
Het gaat voortvarend te werk, en het is en gaat lekker snel en overzichtelijker werkzaamheden.

Mvg,

Jan

Offline Rogier_Loenen

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 18
  • Ort: Loenen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Draadloze monitor
« Antwort #6 am: 15. Juli 2019, 23:11:14 »
Hoi Jan,

Dankjewel voor het welkom! Morgen schaf ik bij Bentink de Small versie aan van WDP ook heb ik mij opgegeven voor de eerst volgende workshop bij Bentink. Ben jij daar ook bij?

Gr. Rogier
Met vriendelijke groet,

Rogier Wensveen
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2018 Small Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails, Central Station 3, Link S88 en dan 1 DR4088, wissels deels met eigen decoder en deels met DR4018, nog geen seinen maar dat worden ws Viessmann's  aangestuurd door DR4018
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop windows 7

jlt

  • Gast
Re: Draadloze monitor
« Antwort #7 am: 16. Juli 2019, 06:38:45 »
Hallo Rogier,

Leuk en mooi dat je een WDP Small versie hebt aangeschaft.
Gefeliciteerd.

En ja, ik ben op die Workshop aanwezig en begeleid de gebruikers daarvan. ;)

We zien elkaar daar.
Leuk!.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Draadloze monitor
« Antwort #8 am: 24. August 2019, 08:36:48 »

Hoi Jan


Leuke en vooral praktisch opgelost.


Heb je ook een draadloos toetsenbord en muis aangesloten?
In dat geval kun je die ook bij het scherm op afstand gebruiken.
Ik werk daar al een tijdje mee, en dat werkt erg prettig.


gr. Jacques
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

jlt

  • Gast
Re: Draadloze monitor
« Antwort #9 am: 24. August 2019, 13:19:10 »
 Hallo Jacques,

Ja, toetsenbord en de muis zijn draadloos.
Heb hem al fantastisch mee kunnen werken voor bezetmelder testen, spoorplan uitwerking enz.

Ben er zeer blij mee.

Groetjes,
Jan

Offline Herbert Apel

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 648
  • Ort: Bei Düren, NRW Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Draadloze monitor
« Antwort #10 am: 04. September 2019, 16:46:34 »
Hallo Jan,
Danke, mal wieder ein guter Tip !
Herbert
Viele  Grüße !

Herbert
  • Win-Digipet-Version:
    aktuell
  • Anlagenkonfiguration:
    HO-Anlage, 2 Leiter, DCC + T4T Decoder, Tams MC, 4 x Kabasoft Booster und RM Viessmann 5233 + Gerd Boll, ESU Switch, Switch Servo + Extension Module, Servos für Weichen usw. Kehrschleifenmodule von Stärz, FLM 6052 mit DinaSys Drehscheiben Modul.
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel i3 As 2100 2x3,1 GHz 8GB  DDR 3 RAM, mit Windows 1010, 3 x 19"quot Monitor, iPad3

jlt

  • Gast
Re: Draadloze monitor
« Antwort #11 am: 04. September 2019, 17:29:46 »
Hallo Herbert, :D

Keine Dank!.

Ich wünsche dir viel Spaß.

Mit freundlichen Grüßen,

Jan