Autor Thema: Aansluiten CS2 met Pc  (Gelesen 17209 mal)

Offline Rob

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 3
Re: Aansluiten CS2 met Pc
« Antwort #15 am: 18. August 2010, 18:44:21 »
Hallo Bram,

ik heb een draadloze verbinding tussen mijn laptop en CS2. De verbinding loopt via het modem vanwaar ik telefonie en internet betrek. Het werkt probleemloos. NB - ook erg handig om updates rechtstreeks in CS2 te laden.

met vriendelijke groet
Rob


Hallo mensen,

Ik krijg per 1 oktober alles in 1 van Ziggo, dus TV, telefonie en internet in één.
Nu moet straks ook het CS2 op de pc aangesloten worden en nu is mijn vraag, kan het CS2 draadloos verbinding maken met de pc of moet dit bedraad zijn ??
Als dit beide kan, wat is dan de beste manier ??

Als dit bedraad moet zijn dan neem ik aan dat er dan een netwerkkabel (cat 5) vanaf het CS2 op een router aangesloten moet worden.

WDP 2009 Premium krijg ik als het goed is a.s. dinsdag binnen.

Heb nu nog 2 pc's aangesloten op de experiabox van Kpn.

Mvg Bram
[/quote]

jlt

  • Gast
Re: Aansluiten CS2 met Pc
« Antwort #16 am: 18. August 2010, 19:43:46 »

Nu moet straks ook het CS2 op de pc aangesloten worden en nu is mijn vraag, kan het CS2 draadloos verbinding maken met de pc of moet dit bedraad zijn ??
Als dit beide kan, wat is dan de beste manier ??

Als dit bedraad moet zijn dan neem ik aan dat er dan een netwerkkabel (cat 5) vanaf het CS2 op een router aangesloten moet worden.

WDP 2009 Premium krijg ik als het goed is a.s. dinsdag binnen.

Heb nu nog 2 pc's aangesloten op de experiabox van Kpn.

[/quote]

Beste Rob en Bram,

Rob, welkom hier op het forum.

Kijk hier even naar dit artikel.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=63714.0

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 18. August 2010, 19:46:45 von Jan leendert »

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Aansluiten CS2 met Pc
« Antwort #17 am: 19. August 2010, 08:02:15 »

ik heb een draadloze verbinding tussen mijn laptop en CS2. De verbinding loopt via het modem vanwaar ik telefonie en internet betrek. Het werkt probleemloos. NB - ook erg handig om updates rechtstreeks in CS2 te laden.


Hallo Rob,

Je zegt dat de verbinding nu loopt via het modem (router), maar is dit dan ook draadloos.???

Zelf heb ik mijn CS2 (60213) met een netwerkkabel (cat5) verbonden met de router (Experiabox van Kpn), maar dat kan niet draadloos.
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline geert190380

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 1
Re: Aansluiten CS2 met Pc
« Antwort #18 am: 07. November 2010, 15:58:22 »
Beste mensen,

Ik heb nu verbinding met het cs2. Hoe, zie hieronder.

Heb het CS2 via een gewone netwerkkabel (bij mij c.a. 12 meter) aangesloten op een router (experiabox van Kpn)

Heb de beide poorten 15730 en 15731 open gezet in mijn firewall (zie foto)

Hoe ??

Klik op start, dan instellingen en netwerkverbindingen.
Klik daarna 1 keer op je LAN verbinding (deze wordt dan blauw) en dan in het linkervak, onder Netwerktaken, klik je op "Instellingen van Windows Firewall wijzigen"
Er opent nu een nieuw scherm. Hier is meestal "ingeschakeld" aangevinkt, dit kun je zo laten.
Klik vervolgens bovenaan in dit scherm op "Uitzonderingen"
Als het goed is zie je in de aangevinkte lijst van programma's ook "WDPUdp staan.
Klik nu op "Poort toevoegen" er opent zich weer een nieuw venster.
Type hier bij "Naam" een naam in (b.v. Poort) en bij "Poortnummer" 15730. en vink "UDP" aan. Klik op OK
Doe dit nog een keer maar dan met poortnummer 15731.
Meestal zal WDPUdp.exe (deze staat in je WDP dir) bij de eerste installatie van WDP de poorten open zetten. Maar de bovenstaand poorten moeten beslist open staan.



Vervolgens zoek je het IP-adres van je pc op. Hoe ??

# Klik op Start
# Klik op Uitvoeren
# Type in het witte vlak de letters "cmd" en klik op ok, er opent zich nu een zwart dos schermpje
# Type vervolgens daar waar de cursor knippert het woord ipconfig
# Druk nu op enter.

Nu zie je de volgende gegevens:
Je leest achter IP-adres het door de modem toegewezen adres, vallend in de reeks van het IP-adres van de modem zelf
Bij Subnet Mask staat het toegewezen Subnet, deze is altijd 255.255.255.0.
Bij Default Gateway staat als het IP-adres van de modem

Het onderstaand heb ik gelezen op het Duitse WDP Forum en is afkomstig van Markus Herzog, zeer veel dank hiervoor.

Je IP-adres is b.v. 192.168.1. 3

In het CS2 vink je "handmatig" aan en type je bij IP-adres nu 192.168.1.a waarbij a de waarde kan hebben van 1-254 maar mag niet de waarde 3 hebben van je PC IP-adres.
Bij "Subnetmask"type je 255.255.255.0
"Gateway" vink je aan en "Doeladres wordt 192.168.1.255

In WDP bij "Systeeminstellingen" kies je voor digitaalsysteem "Märklin Centraal Station 2" en het IP-adres wordt hier dan ook 192.168.1.a Dus het zelfde wat je in het CS2 hebt ingevuld. Sla nu alles op en start opnieuw WDP. Als het goed is moet je nu verbinding kunnen maken

WDP kan pas een verbinding opbouwen als het CS2 geheel opgestart is en het groenelampje van de netwerkaansluiting op het CS2 constant brand en het gele lampje knippert (op z'n laatst wanneer men een loc laat rijden via de draaiknop moet het gele lampje knipperen.)

Vandaag heb ik in het CS2 het IP-adres veranderd van "Handmatig" naar "Automatisch" na het daarna opnieuw opstarten van het CS2 waren de laatste 2 cijfers van het IP-adres veranderd.
Dus bij handmatig had ik b.v. ingevuld 192.168.1.5 en dit ook bij WDP, en bij automatisch werd nu het CS2 IP-adres 192.168.1.70 Dit moet je dan ook veranderen in WDP, dus nu moet in WDP ook het IP-adres 192.168.1.70 in gevuld worden. (zie foto's)





Denk er om dat als het IP-adres van je Pc b.v. met 192.168.1.  begint, je ook in het CS2 en WDP 192.168.1. moet invullen en niet b.v. 192.168.2.

Ik hoop dat iemand aan het bovenstaande iets heeft, ik heb het in ieder geval zo gedaan en ik heb verbinding.
Ik heb gelijk een wissel ingevoerd in WDP en kon hen schakelen via de Pc, vond ik echt gaaf.

Met vriendelijke groeten,

Bram




hey ik werk met windows 7 hoe kan ik die poorten aan maken in de fire wall