Autor Thema: 1 FS verrekt het gewoon ...  (Gelesen 1652 mal)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
1 FS verrekt het gewoon ...
« am: 30. Juni 2014, 11:25:52 »
Hallo MSV,

Zoals jullie weten heb ik een kleine testbaan met 3 kleine opstelsporen en 3 kleine perrons. Eigenlijk precies dat baantje waar de laatste video van WDP mee is geeindigd.

Nu zit ik al maanden lang te rommelen met instellingen en wijzigen dat het een lieve lust is. Ik zelf merk dat ik meer leer door te rommelen dan door alles volgens het boekje te doen. Kortom, wijzigen maar !

Uiteraard heb ik de 2 handleidingen ( beginners en gevorderden) als leidraad waarvan de beginners handleiding inmiddels op 10 pagina's na helemaal is doorgewerkt.

Zoals elke mooie symphonie was dit de inleiding en nu mijn vraag...

Alle FS zijn netjes destijds aangemaakt van ZNF naar ZNF , de IZNF zijn aangemaakt voor het binnenrijden in de perrons en alles loopt netjes ....ik kan eigenlijk wel testen wat ik testen wil

Nu heb ik wat ZF gemaakt ,waarbij een lok SHBF 1 verlaat, en via perron 1 (station1) weer op zijn plekje terugkomt in het SHBF.

Zo gaat een andere lok via SHBF 2 , naar perron 2 en komt ook weer terug in SHBF2

idem voor het 3e SHBF.

Nu wil het opeens zo zijn dat vanuit SHBF 1 en 3 deze ZF  prima worden uitgevoerd, maar bij SHbf 2 rijdt de lok naar buiten en blijft staan na een 20 cm. eigenlijk net buiten de RMK van waar ie stond.

Nu heb ik werkelijk alles vergeleken met de 2 andere wel werkende ZF tot op FS nivo ... en er zit geen verschil , alles zou moeten werken ... maar helaas ....

Na uren zoeken heb ik de niet werkende FS er uit gekieperd, een nieuwe aangemaakt, deze wijzigingen ook in de ZF gedaan ... en nu loopt ook deze ZF zonder problemen ...

Is dit nu weer zo een typisch software gevalletje ?  er staat alles goed maar toch werkt het niet ? dus uitvegen en opnieuw ?  of is er een mogelijkheid om te testen ?

De uitroeptekens gaven geen enkele fout , en werkelijk alles stond precies hetzelfde als de wel werkende FS binnen de FS editor ...

Grtz

eric
 
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: 1 FS verrekt het gewoon ...
« Antwort #1 am: 30. Juni 2014, 11:52:02 »
Hallo Eric,

Wat zegt/toont de inspector für Automatic.
Dat is de knop in het ZFA scherm met het brilletje, hier is vaak, helaas niet altijd te zien
waarom er een loc/trein niet verder rijdt.
Geeft deze inspector niets aan, wat bij mij wel eens gebeurt in de ZFA, dan inderdaad
de rijweg er uit, en opnieuw tekenen cq maken.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: 1 FS verrekt het gewoon ...
« Antwort #2 am: 30. Juni 2014, 19:04:14 »
Hallo Henk,

De inspector zegt helemaal niets ...  althans , hij zegt de de FS loopt , maar de trein blijft gewoon stil staan..

in mijn ogen wacht de inspector dus net als ik op wat er gebeuren gaat :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: 1 FS verrekt het gewoon ...
« Antwort #3 am: 03. Juli 2014, 01:02:18 »
Hoi Eric,

Ik heb op mijn baan in het verleden meerdere keren gehad dat een FS niet goed werkte. De enige oplossing was destijds die FS er uit knikkeren en opnieuw maken.

In mijn geval heb ik het vermoeden dat dit tijdens het opslaan van de WDP versie van mijn baan (data sicherung) iets fout gegaan is. Ik heb dit fenomeen maar geaccepteerd en weet wat te doen (in het uiterste geval)

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline Modelspoorbarry

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 70
  • Ort: Zwolle Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • I just want to celebrate an other day of living...
Re: 1 FS verrekt het gewoon ...
« Antwort #4 am: 03. Juli 2014, 08:52:05 »
Heren,

Voor wat het waard is: ik heb als beginner dezelfde ervaring.

Ik gebruik de demoversie op een kleine proefbaan, met een beperkt aantal FS'n.
Na een middagje experimenteren, alles afgesloten en de volgende dag opnieuw opgestart.
Daarbij bleek ook een FS niet te werken. Een behoorlijke tijd aan het puzzelen geweest, daar ik beginner ben en veronderstelde, dat de fout bij mij lag. Ik heb echter niet kunnen ontdekken, wat ik fout heb gedaan.
Dus ook maar verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna liep de zaak weer.

Dit bericht geeft mij toch iets meer zekerheid, dat de fout mogelijk niet bij mij lag.

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
    L-vorm: 4400x1400/2100x1400
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared