Autor Thema: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB  (Gelesen 1606 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« am: 17. Juni 2018, 14:57:35 »
Hallo Forumleden,
Ben sinds afgelopen vrijdag in zee gegaan met Win-Digipet 2018 Premium, daar het volledig DIBID zou ondersteunen.
ik rij met spoor 0 van Lenz met spoor thema een klein kopstation met een overslag en een fabriek spoor. M.a.w er wordt heel veel gerangeerd.
Ik heb de baan volledig functionerend in iTrain. maar iTrain kent wat beperkingen.
Ik ben erg bekend met Traincontroller maar daar wordt BIDIB nog steeds niet ondersteund.
Maar blijkbaar met WDP 2018 is voor veel geld een kat in de zak gekocht , of ik doe echt iets verkeerd.
Uit het baanplan van  iTrain heb ik alles bezetmelder en wissel adressen overgenomen en 1 op 1 in het baanplan van WDP gezet.
De communicatie met de BIDIB centrale en WDP is uit stekend. Want ik krijg elke keer de melding van een nieuw toegevoegde bezet melde xx, indien daar een lok opstaat, de melding dat er een nieuwe lok is waargenomen en of ik deze wil toevoegen met behulp van de lok editor.
Alles wordt netjes getoond in de Railcom bezet melder , zoals rijrichting van de lok.

Echter de wissels welk een eigen ingebouwd DCC decoderhebben,  schakelen niet meer in WDP.
zoals de Viesman arm seinen, de digikeijs DR 4024 en lenz schakeldecoders LS 100 werken niet meer
Ik heb van alles uit geprobeerd , adres verschuiving , maar niets helpt.
Ook vreemd is dat de frontverlichting van de locomotieven niet meer werkt maar ook niet meer zijn te schakelen is ( Fo F1 )
Terwijl deze locomotieven keurig zijn ingemeten door WDP met Railspeed, dit werkte perfect.

Maar zonder wissels kom ik echt niet verder.

Alle hardware werkt wel goed op ander BIDIB geschikte software. m.a.w de hardware is goed en werkend.

Ik heb op het Duitse forum ook een bericht gezet, maar daar moest ik even afwachten op gaande ontwikkelingen , op naar ik gis een patch of update.

Is dit probleem ook bekend in de versie 2015, zo nee , want dan neem ik contact voor de levering van een oude versie en kan ik wel door met WDP 2015  tot dat een software patch voor de 2018 versie is geleverd.
De USB dongel voor de premium editie 2018 zou m.i. ook met ouderen versies moet werken???

graag advies.

met vriendelijke groet,

R van Swol
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

jlt

  • Gast
Re: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« Antwort #1 am: 17. Juni 2018, 17:40:02 »
 Beste R van Swol,

In de eerste plaats van harte welkom op de Nederlandse Forum.

Ik heb u bericht op het Duitse Forum gezien en wat betreft u centrale omtrent de wisselsturing wordt aan gewerkt!.
Zoals ik het aanziet zal denk ik niet lang duren dat het probleem opgelost wordt.

Mocht u toch niet op te willen wachten, neem dan contact op met de Firma Bentink voor een tussen oplossing.
En stel gerust u vraag naar voren bij hun.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 18. Juni 2018, 13:03:11 von Jan leendert »

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« Antwort #2 am: 17. Juni 2018, 23:06:15 »

Dank voor het aanbod en antwoord.
Ik heb al een tussen oplossing gevonden, gezien de xpress bedrading  van lenz nog onder de baan aanwezig was, heb ik tijdelijk de oude Lenz centrale weer verbonden op de nog aanwezige Lenz LAN/USB interface en deze lenz centrale stuur nu de wissels aan en andere DCC schakel opdrachten.
Zo kan ik doorgaan met de baan opbouw in Digipet.
met vriendelijke groet,
Rupert van Swol
Enkhuizen
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

jlt

  • Gast
Re: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« Antwort #3 am: 18. Juni 2018, 10:22:59 »
Beste R van Swol,

Dan is een optie binnen WDP 2018 PE dat u 12 verschillende digitale centrale van leveranciers gelijktijdig kunt aansluiten.

U selecteert de BIDIB alleen voor het rijden en bezetmelder configuratie, en de tweede Lenz centrale voor het schakelen van armseinen en wissels, e.d.

Via systeem instelling kunt u dit instellen.
Als u het niet precies weet, meld hier op het forum dan leg ik u het uit hoe dat werkt.

Met deze optie wacht dan op de nieuwe update en als dat in orde is, zet u dit alles weer terug zoals u het hebben wil.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« Antwort #4 am: 18. Juni 2018, 13:10:36 »
Beste Jan,
Bedankt voor de support,
heb me rot gezocht in de systeem instellingen en niet gevonden.
Was wel een goede oefening om bekend te raken met de menu instelling. Heb nog veel te lezen in het handboek.
Was al begonnen in spoorplan editor om de wissel en seinen niveau naar de andere centrale toe te wijzen. Maar kon me niet voorstellen dat deze optie niet bestond.
Uiteindelijk toch nog gevonden in Raileditor onder het menu "Registratie" Digitaal systeem van de magneet artikelen veranderen. Tja toen was het zo gepiept.
Nu hopen dat e.e.a op korte termijn wordt opgelost, heb ook led aansturing  onder BIDIB aansturing en die zijn niet door een andere centrale aan te sturen.

met vriendelijke groet,

Rupert van Swol





  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

jlt

  • Gast
Re: Win-Digipet 2018 Premium funktioniert niet met BIDIB
« Antwort #5 am: 18. Juni 2018, 15:49:11 »
Beste Rupert,

Dat heb je goed opgelost!.

Mocht je nog vragen daarover, stel het gerust hier op het Forum.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Na de Update geen problemen meer gevonden, ook de Functie ( F0) werkt weer.

met vriendelijke groet,
Rupert
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition