Autor Thema: Hoi allemaal  (Gelesen 3258 mal)

Offline Sander1983

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 9
  • nl
Hoi allemaal
« am: 07. Juli 2016, 14:52:40 »
Hoi,

Ondanks dat ik al een paar vragen gestuurd heb zag ik dat ik me eigenlijk nog niet echt heb voorgesteld dus denk doe het bij deze alsnog.

Nou ik ben Sander woonachtig in Den Haag. Ongeveer 4 jaar geleden begonnen met modelspoor. Als kind lag mijn hobby altijd meer bij het lego en eigenlijk wilde ik een mooie lego baan. Echter hebben we daar de ruimte niet voor en dus moest ik voor een kleiner voormaat kiezen. Dit is uiteindelijk N-spoor geworden. Na eerst een simpele digitale treinbaan gebouwd te hebben, waarvan de treinen met de multimuis bestuurd werden en wissels met de hang. Begon het te kriebelen om toch meer te automatiseren.

Ergens vorig jaar ben ik bij Wapstad in Rijswijk geweest en die rade me toen windigipet aan. Demo gedownload en geinstalleerd en dit beviel me wel. Hierna small versie gekocht en verder gegaan met het pakket.

Nu heb ik wel de baan layout erin staan en al 1 trein van A-B kunnen laten maar daar houd het tot nu toe op.
Heb sinds gisteren maar even een klein test baantje in elkaar gebouwd zodat ik daar op een makkelijkere manier mee kan testen/klooien :)

Ik rij inmiddels met een Z21 en tijdperk alles wat ik leuk vind. Zo zijn er ICE's in de collectie maar ook een br001 en inmiddels ook een traxx, taurus, hondekoppen, etc :)

Zag dat er elke 2e zaterdag van de maand een wpd bijeenkomst zijn is dit wat voor een beginner als mij om naar toe te gaan?

grt

Sander
Win-Digipet-Version:
2015.1b Small editie
Modelbaan informatie:
Schaal: N - central: Z21(Zwart) rails Fleischman profirails, bezet/wisseldecoders van Digikeijs.
Computer configuratie:
Windows 10
  • Win-Digipet-Version:
    2015 small version

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Hoi allemaal
« Antwort #1 am: 07. Juli 2016, 15:23:18 »
Hallo Sander,

We kennen elkaar al van het N-spoor forum en ook hier van harte welkom.

Goed gezien dat we elke 2 zaterdag van de maand een WDP dag hebben in Culemborg.
De eerst komende is op 11 september.
Je bent daar van harte welkom.

Heb je vragen in de tussen tijd dan kan je die hier op het forum stellen en dan zijn er mensen genoeg die een antwoord kunnen geven.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Hoi allemaal
« Antwort #2 am: 07. Juli 2016, 16:16:02 »
Beste Sander,

Ook van mij een hartelijk welkom, en op je vraag of de bijeenkomst ook voor beginners is, een volmondig ja.
Op dit moment wordt de demobaan opnieuw bedraad, en zullen dan in september, met z'n allen de baan gaan tekenen op onze eigen laptop en daarna van lieverlee alle mogelijkheden van WDP gaan integreren. Aangezien er zeer veel mogelijkheden zijn, hebben wij de komen de bijeenkomsten veel leermomenten.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Sander1983

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 9
  • nl
Re: Hoi allemaal
« Antwort #3 am: 11. Juli 2016, 23:08:20 »
thanks :)

Dan ga ik kijken of ik die dag kan langskomen.. Hopelijk heb ik dan weer een auto.
Win-Digipet-Version:
2015.1b Small editie
Modelbaan informatie:
Schaal: N - central: Z21(Zwart) rails Fleischman profirails, bezet/wisseldecoders van Digikeijs.
Computer configuratie:
Windows 10
  • Win-Digipet-Version:
    2015 small version

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Hoi allemaal
« Antwort #4 am: 12. Juli 2016, 18:22:00 »
Beste Sander,

Je kunt evt. ook met de trein komen, wij zitten ongeveer 400 meter vanaf het station.
Voor de route zie onderstaande link.

 http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=64326.0

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10