Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

Digikeijs DR 710/711 driekleuren aansturen in WDP

(1/2) > >>

John vd Ploeg:
Hallo,

Ik heb een driekleurensein van Digikeijs de DR 710/711 die ik aangesloten heb op een DR 4018 van Digikeijs.
Nu wil ik dit sein aansturen via WDP premium 2018. Het is de bedoeling dat bv. passagierstreinen op een bepaalde sectie groen licht krijgen en rangeer locs op dat bepaalde sectie orange licht op de sein. Kortom het mooie sein van Digikeijs werkend te krijgen in WDP.

Alvast bedankt.

John

Bob Vermeulen:
Hallo Jan,

Werken krijgen? Kan vele kanten op ;) met wat je bedoel.
werkt het sein al hardware matig. Ik bedoel als je in Wdp op het sein klik heb je dan de seinbeelden al op het sein.
Zo ja dan is het een kwestie van van in de ZFA in brengen en voor de verschillende treinen die je omschrijf verschillende FS maken en die in je ZFA brengen.

mvrgr Bob

John vd Ploeg:
Hallo Bob,

Ja klopt een beetje onduidelijk vermeld, hardware matig werk het, alleen om het werkend in WDP te krijgen valt niet mee.
Rijwegen of treinritten schakelen altijd op rood of groen (verbeter mij maar als ik het verkeerd heb hoor).

Maar bv drie secties: sectie 1 is de startsectie, dan sectie 2 met aan het eind het driekleurensein wat geel moet branden als een rangeer loc sectie 3 in mag rijden met een rangeer snelheid en groen wanneer b.v. een passagierstrein sectie 3 in mag rijden.

Groet John

Bob Vermeulen:
Hallo,

Zoals ik al omschreef dat moet je regelen met de FS.
Dus je maakt een FS waar het sein groen wordt en je maakt (dezelfde FS nog een keer) waar het sein geel wordt.
Je hebt dan dus 2 FS die op dezelfde RMK beginnen en ook het zelfde tracé volgen en eindigen.
Als de passagierstrein mag rijden kies je de FS1 met sein groen en als de rangeerlok mag rijden kies je FS2.
Het kiezen kan je dan regelen met bijvoorbeeld de matrix als voorwaarden.

mvrgr Bob

John vd Ploeg:
Hallo Bob,

Vriendelijk bedankt voor jouw reactie en oplossing ik ga er mee aan de slag.

Gr John

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln