Autor Thema: Rijwegen schikken in profiel editor  (Gelesen 2835 mal)

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Rijwegen schikken in profiel editor
« am: 19. August 2011, 17:15:13 »
Hallo allemaal,

Is er ook een manier om de rijwegen op volgorde te krijgen in de profiel editor ??? Als ik nl. een nieuw profiel aan wil maken en ik wil een rijweg selecteren dan staan de rijwegen door elkaar, en dat is knap lastig zoeken.
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

jlt

  • Gast
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #1 am: 19. August 2011, 17:34:32 »
Hallo Bram,

Als je in Profiel-Editor, onderaan zie je een venster Fahrstrasse.
Je klikt met de muis op die venster, vervolgens kies je op je Gleisbild (je spoorplan) een rijweg dat van start naar doelcontact gaat. Dan verschijnt normaal ook de Start/Ziel Auswahl, onder die Start/Zielauswahl zie je Kopieren fur Editor, daar klik je aan.
Dan zie je in Profile die rijweg (met de bij behorende gemaakte profile), die je hebt aangeklikt tevoorschijn komen.

Je kunt ook in Profile d.m.v. ID grijze kadertje (helemaal links bovenaan) aanklikken, dan wordt dat op nummerieke volgorde weergegeven.
Naast dat ID kadertje, naar rechts, kun je ook de andere kadertjes aanklikken die bijv. op naam worden geselecteerd. Bijv. op profile nummer 1 t/m 3 wordt op volgorde van 1 naar 3. Lokomotiven
worden eveneens georderd. En Profile-Text kadertje worden de teksten op alfabetische volgorde gerangschikt. En daarnaast de Fahrstrasse, de volgorde van de nummers van de Fahrstrasse.
Dus, varianten genoeg.! ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 19. August 2011, 19:06:26 von Jan leendert »

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #2 am: 19. August 2011, 19:29:11 »
Ter verduidelijking: het gaat om de volgende kolom (rood omrand),

 

Deze kolom zie je als je een nieuw profiel aan wil maken voor een bestaande rijweg

Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

jlt

  • Gast
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #3 am: 19. August 2011, 20:36:17 »
Beste Bram,

Ook hier zijn variatie mogelijk.

Als je een nieuwe profile wil gaan aanmaken, dan kun je in die Fahrstrasse kolom ook op een andere manier invullen.

A- Als je in de nieuwe profile je tekst en de lokomotieven hebt aangegeven, dan kun je direct vanuit je spoorplan door Start en Ziel aanklikken en tevens direct onderaan Start/Ziel Auswahl "Kopieren fur Editor".
Dan heb je een gerichte visuele kijk vanuit je spoorplan dat direct naar Profile-Editor wordt gekopieert.
(dan hoeft je niet die FS profile kolom te gebruiken!)

B-Als je toch die FS wil gaan gebruiken, dan kun je in elke FS tekst (onder ID-Text) veranderingen aanbrengen, bijv. bloknummers weergeven of andere tekst omschrijving die voor jouw direct herkenbaar zijn.

Ik gebruik daar de bloknummers, omdat bloknummers zijn nummers die zijn georganiseerd, en omdat een spoor uit blokken bestaat. Dan weet je ook waar die blokken zich bevinden. Die teksten kun je in FS-Editor in de eerste rijkolom (ID-Text) veranderen (er zijn twee kolommen naast elkaar met dezelfde FS RMK-RMK nummers. Dus eerste rij voer ik de bloknummers en de tweede rij blijft zo staan als RMK nr). Als je dat veranderd, dan komt het ook in de Profile-editor de betreffende FS kolom. En daarnaast heb je twee mogelijkheden om die FS snel te herkennen door gebruik te maken van de Profile Filter waarbij de Text en de FS kunt invoeren, dus bijv. Blok nr:1 en de FS is RMK112-RMK188.

C-Wanneer je in Profile editor FS kolom een FS hebt aangeklikt, en blijkt achteraf dat die FS verkeerde keuze is geweest, dan haal je die FS kolom weer terug en klikt dan dubbel op jouw nieuwe gekozen FS.
Echter een opmerking: Dat werkt alleen wanneer je nog aan het editeren bent en dat de profile nog niet is opgeslagen!!. Na het opslaan is geen weg meer terug, dan een nieuwe Profile aanmaken, en de oude Profile regel wegwissen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 19. August 2011, 21:05:24 von Jan leendert »

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #4 am: 19. August 2011, 20:40:09 »
Hoi Bram,

Wat jij wil kan volgens mij niet. De meest effectieve manier is
1-nieuw profiel
2-in je gleisbild met start-ziel de bewuste rijweg selecteren en kopieeren voor editor.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #5 am: 19. August 2011, 21:48:25 »
Hoi Kees,

Ik doe het nu zoals jij het omschrijft (kort en duidelijk) en dat werkt prima, en volgens mij bedoelt Jan dit ook bij punt A in z'n 2 de antwoord. De rest heeft volgens mij niets met mijn vraag te maken, maar Jan in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Kees, ik heb het industriegebied nu ook aangesloten en voorzien van rmk's, nu nog sparen voor de draaischijf. Ga nu dus eerst met wdp aan de gang, kijken of ik de treinen kan laten rijden zoals ik het wil.
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline stuiverman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 115
  • nl
Re: Rijwegen schikken in profiel editor
« Antwort #6 am: 10. Februar 2020, 09:41:35 »
In de reactie van Jan Stienstra zie ik "Als je in de nieuwe profile je tekst en de lokomotieven hebt aangegeven, dan kun je direct vanuit je spoorplan door Start en Ziel aanklikken en tevens direct onderaan Start/Ziel Auswahl "Kopieren fur Editor" staan.
Bij mij komt dat regeltje echt niet te voorschijn, op welk moment dan ook bij het editen.
Komt dat misschien door de overstap van small naar premium?
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s