Autor Thema: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf  (Gelesen 6633 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #15 am: 17. November 2014, 20:48:40 »
Hallo Jan, Eric, ander geïnteresseerden,

ik heb alle mogelijke settings voor de decoder uitgeprobeerd, zonder enig resultaat.
De decoder s van Uhlenbrock. Ik heb zowel Motorola als DCC afgezet via CV49 zonder resultaat.
Met MM2 format gaat de lok overal stotteren, dus DCC is wel degelik de correcte format.

Het enige wat erover blijft is dat het signaal via de draaibrugdecoder van Märklin op één of andere manier niet meer door de Uhlenbrock decoder herkend wordt. Ik zal eens een Märklin of ESU decoder inbouwen en zien wat er dan gebeurt.

In ieder geval bedankt voor de ips, ook al hebben ze niet geholpen.

Als ik resultaat heb laat ik iets weten

Luc Diels

Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #16 am: 22. Dezember 2014, 13:39:38 »
Hallo Luc,

Valt er al iets te melden ?

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #17 am: 22. Dezember 2014, 15:56:39 »
Dag. Eric,

Neen ik heb hier nog niet aan verder gewerkt.
Ik was te druk bezig met programmeren inhaalbeweging van goederentrein door TEE trein via tegenspoor.
Ik ga dat ooit eens verder onderzoeken als ik de treinbewegingen op de draaischijf ga programmeren.

Nu ben ik in Europa en staan mijn treintjes eenzaam en verlaten in Qatar.😪

Groeten Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #18 am: 28. Mai 2015, 07:28:56 »
Hallo,

ik heb meer nieuws over dit thema.
ik heb een tweede draaischijf gekocht die ik op mijn baan heb gezet en op die draaischijf werkt de Fleischmann lok zonder problemen.
Nu was ik met mijn eerste draaischijf bezig om te bouwen naar PiCommIT sturing (kom ik later in ander artikel op terug) en bij het testen op mijn testbaan bleek plots de Fleischmann lok op de draaischijf weer stil te staan.
Dus op de ene draaischijf werkt hij wel op de andere niet. Alle mfx loks rijden zonder problemen op beide draaischijven.
Nu heb ik de middenrijplaatjes van de ene draaischijf verwisseld met die van de andere, en wat blijkt nu rijdt de Fleischmann lok wel op draaischijf 2 op de testbaan. Maw het verschil blijkt in de signaaloverbrenging te zitten van de middengeleider plaatjes van de brug, en dit alleen bij DCC decoder van die ene Fleischmann lok.
 (ik heb geen andere DCC decoders)
Ik heb hiervoor geen verklaring. Iemand anders wel?

Groeten uit Qatar

Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #19 am: 28. Mai 2015, 20:05:33 »
Hallo Luc,

Weet je dat in de Picommit adres 100 de ompoling is.
Je werkt met Marklin en zal op dat gebied geen keerlus onderwerp zijn.
Misschien dit even uitproberen, daar je over heb dat de middenrijplaatjes hebt verwisseld.

Als dat niet werkt, dan denk ik dat het iets met de elektronica in de draaischijf kan liggen.
Misschien wellicht informeren hoe dat middenrijplaatjes werkt. ::)



Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Fleischmann BR 54 schokt op draaischijf
« Antwort #20 am: 29. Mai 2015, 08:23:29 »
Hoi Jan,

het wordt nog zotter. De dag nadien wil de Fleischmann lok dan weer niet meer rijden op de brug met PiCommIT aansturing en de plaatjes van de eerste brug.
Ik heb de railverbindingen rechtstreeks aangesloten (dus niet via de ompolingslogica) omdat die bij Marklin nu eenmaal niet van belang zijn. Volgens mij heeft PiCommIT er niets mee te maken. Ik heb wel al eens de massa en terugmeldingsdraad omgewisseld maar dat bracht geen verbetering.

De eerste brug heeft LDT electronica.

PS: PiCommIT aansturing verloopt vrij goed tot nu toe, alleen is er wel steeds één terugmelding die moeilijk doet, maar wel steeds een andere. Ik moet nog een beetje zoeken naar de exacte positie van de plaat met terugmeldingen denk ik. (voornamelijk de afstand tussen schijf en plaat)

groetjes

Luc

Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR