windigipet.de

Win-Digipet Nederlandstalig forum => Nederlandstalig Stamtafel => Thema gestartet von: stuiverman am 13. Januar 2017, 11:10:13

Titel: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 13. Januar 2017, 11:10:13
Beste mensen.
Kennen jullie dat ook? Als je n hele rijweg hebt gemaakt wil je onderweg wat meer doen.
Nu loop ik tegen de invulling van start/rem/doel aan, want ik gebruik soms het remblokje om over te schakelen naar een hogere snelheid.
Maar nu kan ik het afremmen niet meer beïnvloeden, want er is maar één hokje om in te vullen.
Zijn er slimmere oplossingen gevonden ergens?
Dus bv ik start met 80km/u, bij het volgend contact schakel ik over naar 120km/u en dan wil ik ook nog eens afremmen naar 60km/u en dat laatste kan dus niet meer.
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: luc diels am 13. Januar 2017, 12:09:04
Beste,

dat kan je altijd met profielen doen, door bvb na het bereiken van een rmk de lok eerst 30cm verder te laten rijden en dan je snelheid verhogen/verlagen met een profielingave. Je kan zo vele andere zaken laten uitvoeren op die plaats, zoals hoorn laten afgaan, licht uit/aandoen, enz.

Als je meerdere rmks hebt kan je ook in de FS definitie onder de tab Start/Rem/Doel bij rmk C1/C2/C3 een andere snelheid opgeven, maar dan heb je wel 6 rmk per FS nodig.

Succes ermee

Luc Diels
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: B.Doorduin am 13. Januar 2017, 14:14:24
Hoi Harry,

Ben het met Luc eens, profielen! In de oudere versies van WDP is dat DE oplossing. Ik rij met een oudere versie van WDP en voor mij zijn de profielen fantastisch. Vanaf WDP 2012 kan er naast de profielen ook gereden worden met IZNF. Hierbij remt een lok zo snel af dat de stop sectie lang is. Dit bepaal je zelf bij het inmeten van je loks. Heb je dat al gedaan?

Jouw methode die ik opmaak uit jouw bijlage is zeer beperkt, zoals je zelf al aangeeft. Daar is wel een oplossing (met nadelen) voor en die geeft Luc. Mijn advies: rij met profielen of rij met IZNF.

Het kan zijn dat mijn beknopte beschrijving van IZNF niet helemaal correct is maar dat komt omdat ik daar niet mee werk. mea culpa!

Gr
Bas
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 13. Januar 2017, 16:49:14
Beste Luc en Bas.
Bedankt voor jullie tips.
Helaas heb ik de SMALL versie, dus dat wordt dan via de IZNF dat nieuw is voor me en hopelijk in de SMALL versie zit. Maar dat ga ik snel bekijken.
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 13. Januar 2017, 18:37:41
En hier ben ik al weer terug. Het werkt gewoon fantastisch. Remsnelheid hoef ik niet meer in te geven en de rest wijst zich vanzelf. Meten is weten dus. Dat komt eigenlijk omdat ik alleen het handboek 9.0 heb waarin nog niets van iZNF staat.
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 14. Januar 2017, 16:18:21
Beste mensen.
Nog even terugkomend op de iZNF. Kan ik die ook instellen zonder perron?
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: H.v.d.Oosterkamp am 14. Januar 2017, 18:37:25
Beste Harry,

Ja je kan bij wijze van spreken, van ieder treinnummerveld een intelligent treinnummerveld maken. waar hij ook in het sporenplan staat. Maar je moet natuurlijk wel alles wat gevraagd wordt invullen.

Met groet, Henk
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 14. Januar 2017, 22:30:47
Bedankt Henk. Goed om te weten en ga ik de handleiding eens goed napluizen.
Titel: Re: te weinig mogelijkheden bij rijwegen invullen?
Beitrag von: stuiverman am 17. Januar 2017, 17:19:00
Nog even dit. Wat is nu het verschil tussen haltepunt en midden perron?