Autor Thema: Eurospoor 2013  (Gelesen 2794 mal)

Offline Marc Ketel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 2
  • Ort: 52.039308,4.334932 Ort bei GoogleMaps suchen
    • Modulegroep BCN
Eurospoor 2013
« am: 26. Oktober 2013, 20:07:00 »
Ik ben Jan vandaag tegen het lijf gelopen op Eurospoor en heb even staan praten. Jan heeft mij (van de modulegroep BCN) uitgenodigd om langs te komen op de bijeenkomst omdat we WDP gebruiken.

Onze club stond (of staat, morgen nog 1 dag Eurospoor) er met 3 treinbanen. De hoofdbaan, trambaan en mijn kleine demonstatiebaan. De hoofd- en  trambaan aangestuurd met een IB 1, de demonstratiebaan met een OpenDCC GBM-Boost. Alle drie zijn aangestuurd met WDP 2012.2.

Ik probeer zelf te komen, wellicht neem ik iemand mee.
« Letzte Änderung: 28. Oktober 2013, 12:13:47 von Bob Vermeulen »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:WinDigiPet bijeen komst #30 is op 9 november 2013
« Antwort #1 am: 26. Oktober 2013, 22:21:46 »
Hallo Marc,

Jullie zijn in de afgelopen jaren altijd uitgenodigd door mij maar er was geen behoefte aan.
Ik ben zelf diverse keren bij jullie geweest voor assistentie te verlenen in jullie onderkomen.

In het algemeen: een ieder is welkom het is niet op uitnodiging en je kan zo aankomen op elke bijeenkomst.

mvrg bob
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re:WinDigiPet bijeen komst #30 is op 9 november 2013
« Antwort #2 am: 26. Oktober 2013, 23:00:54 »
Beste Allen,

Vandaag waren Ronald en de ondergetekende Eurospoor bezocht.
Eerlijk gezegd, niet verkeerd!.
Prachtige mooie module banen met zeer uiteenlopende thema's van landschappen, Industrie, Mijnbouw, Engelse spoorwegen (absolute top van natuurgetrouwheid) en van diens meer van dat soort modulebanen.

Echter liepen wij zo even wat rond en zagen wij met enige gefronste wenkbrauwen, en met verbazing, dat er een hele lange mooie modulebaan lag van de Modulegroep BCN Rijswijk.
Zie onderstaande link!.

http://www.modulegroepbcn.nl/

Na wat dichterbij bekeken te hebben zag Jan dat die BCN groep met WDP werkten.?????
En al heel snel werden de belletjes aan het rinkelen gezet.
Fantastische mensen als Chris Zuijdwijk en Marcel Ketel hebben ons uitleg gegeven over hun passie die zij met 9 leden een Module baan hebben weten te toveren.
Drie WDP programma's werken op hun Module baan, met drie digitale systemen die afzonderlijk van elkaar demonstreren, te weten Trambaan, Module baan met Nederlandse treinen en een demobaan waarbij
gedemonstreerd werd met Railcom systeem.

Zoals jullie het ook gezien hebben heeft Marc Ketel zich aangemeld en komt op 9-november naar De Meern (ik ben er helaas niet aanwezig :-[)

Bijgaande zien jullie de foto's die Ronald heeft gemaakt en voor het publiek was dat een Eyeopener.
Alles is met een Monitor te volgen.
Dit is voor ons de eerste keer, dat er in Nederland een goed werkende Modulebaan en een goed werkende WDP programma!.

Onze dank gaat naar de leden van de Modulegroep BCN die ons zeer goed te woord hebben gestaan met alles over hun prachtige project.

Marc Ketel heeft daar een mooi voorbeeld van zijn elektronica project, een echte aanrader!.

Foto 1= WDP Trambaan
Foto 2= WDP Demo project Railcom van Marc Ketel
Foto 3= WDP Spoorplan modulebaan
Foto 4= Overzicht in de lengte Modulebaan, met als Thema Nederlandse steden en gebouwen. (kijk naar die foto hoeveel publiek naar het midden kijken, de Koninklijke Stallen, echt om te kwijlen  ;D.)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra   


Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Marc Ketel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 2
  • Ort: 52.039308,4.334932 Ort bei GoogleMaps suchen
    • Modulegroep BCN
Re:WinDigiPet bijeen komst #30 is op 9 november 2013
« Antwort #3 am: 27. Oktober 2013, 21:11:08 »
Hallo Jan,

Bedankt voor de complimenten. We zijn net bekaf terug van Eurospoor. Morgen worden alle ervaringen met de banen geëvalueerd en verbeteringen aangebracht voor volgend jaar.


Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re:WinDigiPet bijeen komst #30 is op 9 november 2013
« Antwort #4 am: 28. Oktober 2013, 08:51:56 »
Ja het was weer een mooie dag vrijdag op Eurospoor.

Daar waar velen van ons vooral kijken naar die mooi uitgedoste grote banen heb ik mijn oog laten vallen op een wel heel bijzonder project.

Ik wist het al veel langer, muziek verbind en verbroederd, het brengt verschillende culturen tot elkaar  .....


Zou WDP dat ook kunnen ?

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

jlt

  • Gast
Re:WinDigiPet bijeen komst #30 is op 9 november 2013
« Antwort #5 am: 28. Oktober 2013, 09:27:32 »
Hoi Jacques,

Prachtig he. ;D

Op jouw vraag.
Bedoel je of WDP muziek kan afspelen.

In de demo CD schijf zit een klein muziekkorps geluid meegeleverd.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Eurospoor 2013
« Antwort #6 am: 28. Oktober 2013, 21:54:14 »

Inderdaad, als er muziek in zit kan het verbroederen .....  ;)
gr. Jacques
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11