Autor Thema: Profielen en wijzigen rijrichting  (Gelesen 1935 mal)

Offline Rob Hendriks

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: Heikendorf Ort bei GoogleMaps suchen de
Profielen en wijzigen rijrichting
« am: 31. Januar 2017, 22:30:50 »
Ik ben als nieuwe gebruiker aan het experimenteren met WDP.
Ik constateer dat als ik in een profiele een loc bij het bereiken van het stopveld laat keren, dat dit niet overgenomen wordt in het spoorplan.
Ofwel: de rijrichting zoals getoond wordt in het spoorplan klopt dan niet met de werkelijke rijrichting.

Mijn ervaring in WDP2009 was om zo locs te laten keren (bv bij rangeren). In WDP 2015 kan je het in de treinritten aangeven(heb ik ontdekt). Dit laatst zie je wel in het spoorplan en werkt ook goed.

Wie heeft advies of gelijke ervaringen?
  • Win-Digipet-Version:
    2015 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS2
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows VISTA

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #1 am: 01. Februar 2017, 18:50:37 »
Hallo Hendriks,

Mijn advies is, keren in de treinrit (ZFA). Rijd je van treinnummerveld naar treinnummerveld, via rechts klikken, en dan op start klikken, dan in het venster dat komt op de knop loc keren, dan schakel de loc om en zie je dat in het treinnummerveld. Dus staat de loc altijd goed.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Rob Hendriks

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: Heikendorf Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #2 am: 11. Februar 2017, 16:19:40 »
wat geëxperimenteerd met wijzigen rijrichting in een Profiel: circa 3 sec of langer wachten met het commando rijrichting wisselen en dan loopt het goed in het Gleisbild. de optie om dit in de ZFA te regelen is evenwel te prefereren.

mvrgr
Rob
  • Win-Digipet-Version:
    2015 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS2
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows VISTA

Eenerspoor

  • Gast
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #3 am: 26. April 2017, 19:49:17 »
Beste mensen,

Hier heb ik nog vragen over.

Ik heb een treinrit van ZNF 9 naar ZNF 1, daar moet de lok keren en vervolgens naar ZNF 6 rijden. Maar hij keert dus niet op ZNF 1.

Hoe ik het volgens de methode die Henk beschrijft moet doen, snap ik niet. Als ik rechts klik op ZNF 1, kan ik klikken op start, maar er komt geen mogelijkheid om keren aan te kruisen.

De methode in Profiel werkt ook niet bij mij. Zelfs met 3,5 sec. wachttijd komt er een melding dat de lok in de verkeerde richting op Start staat.

Als iemand mij verder kan helpen, heel graag.

Mvg,
Henk

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #4 am: 26. April 2017, 20:46:46 »
Beste Henk,

Als je klik met rechts op het startnummerveld en daarna op het doelnummerveld krijg je het onderstaande window te zien. Daar zit de knop om je loc te keren. (lok wenden)

Met groet, Henk

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #5 am: 27. April 2017, 18:01:27 »
Beste,

Wanneer je een FS maakt in 2015 dan wordt in het TNV waar je start de rijrichting naar waar je start opgenomen en weergegeven met een rode boord in het TNV. Als je rijstraat naar rechts gaat met de rode boord dus aan de rechterkant van het TNV staan. Dat doe je dus bij het optekenen van de FS. Wanneer dit niet zo is (rode band naar links in TNV) en je zet de loc met de rijrichting naar rechts dan zal WDP aangeven dat jouw loc in de verkeerde rijrichting staat want in de FS staat in het TNV de rijrichting naar links.
Dus kijk even na hoe de FS is opgetekend.

Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Eenerspoor

  • Gast
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #6 am: 30. April 2017, 17:02:54 »
Dank voor jullie reacties, maar die bieden helaas niet de oplossing.

Ik wil een loc laten rijden van ZNF 009 naar ZNF 006 via ZNF 001. Op ZNF 001 moet de loc keren en dat krijg ik niet voor elkaar in de Treinritten0automatisering-editor en ook niet bij automatisch rijden met de Treinritten-automatisering.
Profiel aanmaken met keren (wenden) op ZNF 001 voor de rit van ZNF 001 naar ZNF 006 heeft ook niet het gewenste effect. Ook niet als ik een wachttijd van 7 seconden instel.
Wie kan mij helpen?

Mvg,
Henk

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #7 am: 30. April 2017, 17:35:47 »
Henk

Volgens mij zou het met twee regels in ZFA moeten lukken (let even niet op RMK nummers in FS die zijn bij mij anders).
In jou geval in regel 1 van 9 naar 1 en in regel 2 van 1 naar 6 met keeropdracht.

Groet

Ronald


Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Eenerspoor

  • Gast
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #8 am: 01. Mai 2017, 09:11:50 »
Hallo Ronald,

Dank je voor je reactie.
Die keeropdracht in regel 2 heet "indien nodig keren"? (of "Bei Bedarf Wenden "?)

Mvg,
Henk

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Profielen en wijzigen rijrichting
« Antwort #9 am: 01. Mai 2017, 19:53:11 »
Hoi Henk

Correct

Ronald