Autor Thema: ZFA stopt  (Gelesen 4535 mal)

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
ZFA stopt
« am: 10. Februar 2019, 20:40:47 »
Beste WDP'ers.

Mijn automatiek stopte telkens om voor mij onverklaarbare reden op ZFA regel nr 18. Als volgrit is regel 20 aangegeven. Om het risico van vervuiling uit te sluiten ben ik opnieuw begonnen met het tekenen van het baanplan etc. Ook nu stopt de ZFA bij regel 18 de vervolgstap naar regel 20 wordt niet gemaakt. Mijn baanplan heb ik aangehecht. Volgen mij is de opbouw van regel 18 en/of 20 niet anders dan ander regels die wel goed werken.

Antoon

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #1 am: 11. Februar 2019, 11:15:36 »
Beste Antoon,

Wat bedoel je met vervuiling.

Mvg,

Jan

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #2 am: 11. Februar 2019, 12:52:29 »
Beste Jan,

Het baanplan waarmee dit verschijnsel zich voordeed was een aantal keren gewijzigd. Omdat bij een eerder sterk gelijkend baanplan de ZFA zelfs voortreffelijk liep (en in de bureau versie nog steeds) en deze niet was er de mogelijkheid van vervuiling als gevolg van mutaties. Ik wilde dus zeker zijn dat verwijderde records niet stil zwijgend nog enige invloed op de werking uitoefende.

Met vriendelijke groet

Antoon
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #3 am: 11. Februar 2019, 15:57:20 »
Hallo Antoon,

Aha, dat is verduidelijkt.

Ik zal eens naar jou project kijken en eens zien waarom regel 18 niet werkt.

Je hoort het van me.

Met vriendelijke groeten,

Jan

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #4 am: 11. Februar 2019, 17:12:47 »
Beste Antoon,

In de eerste screenshot zie je in de rijweg ID 28, onder Freigaben dat een Teilstrecken-Freigabe 1 en dat K1 21 Frei is. Die rijweg heb je in ZFA in regel 18 ingevoerd. Wat is nu het geval het Start contact = 21.
Als deze rijweg zo wordt uitgevoerd, dan wacht deze rijweg dat K1 21 bezet moet zijn (daarom stopt die, en wacht)
Ik weet niet of deze rijweg met Teilstrecke hebt aangemaakt, maar als ik deze Teilstrecken-Freigabe 1 op bezet zet, dus, vakje aanvinken dat bezet aangeeft, dan voert de ZFA volledig zijn traject.

Jouw ZFA programma mankeert niets, je hebt het keurig netjes gerangschikt, het is alleen een klein foutje in de Rijweg ID 28 waarvan de Teilstrecken-Freigabe 1 op bezet moet zetten.

In de tweede screenshot geldt ook voor de rijweg ID 37 idem dito hetzelfde als de vorige rijweg op bezet te zetten.

Jou ZFA programma loopt prachtig zijn gehele traject af van begin tot het eind.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #5 am: 11. Februar 2019, 22:07:57 »
Beste Jan,

Ontzettend bedankt voor je hulp. De ZFA werkt.

Ik heb alleen voor mijzelf nog geen antwoord waarom in de ene rit het veld wel een "v" moet hebben en de andere rit niet. Is daar ergens een uitleg over te vinden?

Groeten

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #6 am: 11. Februar 2019, 22:22:03 »
Beste Antoon,

Wat ik al schreef, is de Start contact in die rijweg moet altijd bezet zijn. In die Teilstrecken-Freigabe 1 heb je diezelfde contact nummer ingevoerd en wel op Frei. Als een loc start, op het startcontact, dan rijdt hij naar het doelcontact.
Maar WDP heeft 1 opdracht onthouden dat die K1 nog niet is afgewerkt en staat steeds te wachten. K1 = Startcontact !.

En wat ik gezien heb, uit jou rijweg opbouw dat je steeds die K1 gebruikt. Is daar een reden voor?.
Had je die rijweg willen gebruiken als de echte Teilstrecken-Freigabe zodat die Startcontact Frei is om de achterliggende loc door te willen schuiven?.

Als dat niet wordt gebruikt als echte Teilstrecke-Freigabe dan heeft dat geen zin om die K1 te activeren.

Ik ga morgen nog even controleren hoe je die betreffende rijweg fysiek hebt opgebouwd. Als ik die K1 met het bezetmelder weglaat, dan wordt de K1 venster rood.
Dat zou betekenen dat je daar een Teilstrecken-Freigabe hebt gedefinieerd. Ik ga die optekening controleren.

Mvg,

Jan
« Letzte Änderung: 11. Februar 2019, 23:06:03 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #7 am: 11. Februar 2019, 23:49:11 »
Beste Jan,

Over het gebruik van de K1. Ik breng handmatig geen mutaties aan de rijweg. De opbouw is gedaan door aanklikken achter het iNTV van het startveld en als doel aanklikken op het sein van het doel blok. Maak ik dan een fout?

Groeten

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #8 am: 12. Februar 2019, 07:56:32 »
Hallo Antoon,

Dus, gewoon van Sein naar Sein de rijwegen aangemaakt.

Twee vraagjes.

A) Heb je die rijwegen ooit eens met de camera bewerkt?
     Zoja, hoe heb je die uitgevoerd.

B) Is jou WDP versie je eerste versie of had je ook met de
     eerdere versie in bezit gehad.

Zoals ik het had vermeld ga ik in de loop van vandaag op onderzoek uit waarom die K1 daar aanwezig is.

Je hoort van me.

P.s: heb je de beschikbare update uitgevoerd?.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 12. Februar 2019, 09:02:19 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #9 am: 12. Februar 2019, 10:28:21 »
Beste Jan,

Ik gebruik WDP Premium 2018.0b verderop in de regel staat "Versie 2018.0.30".

Aangehecht heb ik mijn baanplan maar dan nog zonder rijwegen etc. Wellicht dat dit kan helpen bij het opsporen van enkele zaken.

Ik heb 1 maal een reparatie met de camera gedaan: Camera aanklikken, shift indrukken, muis naar startblok en klikken daarna muis naar doelblok en klikken.

Ik heb eerst 2012 small en 2015 small gehad sinds de versie 2018 heb ik de premium versie

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #10 am: 12. Februar 2019, 19:42:41 »
Beste Antoon,

Zitat
Ik gebruik WDP Premium 2018.0b verderop in de regel staat "Versie 2018.0.30".

Helemaal correct.

Zitat
Aangehecht heb ik mijn baanplan maar dan nog zonder rijwegen etc. Wellicht dat dit kan helpen bij het opsporen van enkele zaken.

Dit is niet nodig, daar ik al van je vorige project al gevonden hebt, wat er aan de hand is. Zie onder mijn uitleg.

Zitat
Ik heb 1 maal een reparatie met de camera gedaan: Camera aanklikken, shift indrukken, muis naar startblok en klikken daarna muis naar doelblok en klikken.

Ook hier geen commentaar geheel correct uitgevoerd.

Zitat
Ik heb eerst 2012 small en 2015 small gehad sinds de versie 2018 heb ik de premium versie

Hier zit de bottlenecks. Zie uitleg.

Eerder, heb je in de onderstaande thema waar Sven je geholpen te hebben, blijkt dit alles om die K1 incident te gaan. Wat de anderen van mening is toegedaan, is van ander aard, omdat die van PE2015 naar PE2018 zijn overgestapt en een andere incident zijn vastgesteld (Daar zijn wij van op de hoogte, en dit wordt dus ook in nader bepaalde tijd een nieuwe update vrijgegeven). 

www.windigipet.de/foren/index.php?topic=79533.0

In jou geval is dat van small 2012, 2015 en overgestapt naar PE2018.
Ik heb de 2012 smal versie een rijweg geconfigureerd en daar zit die K1 als geactiveerd aanwezig.
In de 2015 is jou baan ontwerp meegegaan naar de 2015.
En van de 2015 small naar PE2018.0b.
Er is dus in jou geval blijkbaar die K1 incident overgenomen in de 2018 project.
Tevens heb ik de small 2018 naar PE2018 een rijweg aangemaakt en die hebben dat niet die K1 activering!.

Dit is geen ramp!.
Uit jou Rijwegen-Editor zag ik dat je 3 rijwegen had gerepareerd, en daar waren de K1 incident volkomen inactief. Dat is een rijweg die op de correct manier is gerepareerd.

Uit jou eerste baan project heb ik diezelfde rijweg die in regel 18 in de ZFA, een nieuwe rijweg aangemaakt via Rijweg-Assistentie. Zie twee screenshot waarvan de eerste, de oude rijweg waar de K1 is geactiveerde.
En de tweede screenshot de nieuwe rijweg waar de K1 niet is geactiveerd!.

Zet ik die nieuwe rijweg, als vervanger voor de oude rijweg in ZFA regel 18, dan loopt die nieuwe rijweg probleemloos zijn gehele ZFA programma door en afmaakt.

Daar is een simpel snelle oplossing voor, om jou rijwegen die in de Rijweg-Editor zijn aangemaakt met de Camera, zoals je die ook eerder hebt uitgevoerd, en op alle rijwegen te repareren. Dat reparatie vorm houdt in dat je niet hoeft te wijzigen in jouw ZFA programma, daar WDP kijkt naar de ID waarden van een rijweg die in de ZFA zijn opgenomen en vast houdt. Dan ziet de ZFA op de juiste manier en overzichtelijk het traject af. 

Nieuwe rijwegen aanmaken doe je pas als alle bestaande rijwegen zijn gerepareerd.

Ik hoop je van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 12. Februar 2019, 19:55:45 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #11 am: 12. Februar 2019, 20:41:27 »
Beste Jan,

Zeer bedankt voor je informatie. Ik ga er mee aan de gang. Je hoort uiteraard van het succes.

Groeten,

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #12 am: 13. Februar 2019, 16:56:58 »
Beste Jan,

Je antwoord van gisteren gelezen en de revue laten passeren. Ik lees jou antwoord als volgt: Omdat het baanplan is gemaakt met een oudere versie dan 2018 Premium Edition heb jij het probleem van de onterechte "vermelding" in K1.

Als mijn interpretatie van jouw antwoord correct is dan speelt er wellicht ook nog iets anders. Het baanplan is opgezet (van begin af aan) op zondag 10 februari j.l. en met 2018 PE.

Kan het dan zijn dat bij het over installeren van 2018 PE er een "oud" programmaatje niet is overschreven o.i.d.?

Of is er nog een andere mogelijkheid.

Ik heb n.l. als controle een heel simpel baan plannetje gemaakt er daar is K1 ook weer ingevuld.

Groeten

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #13 am: 13. Februar 2019, 17:18:57 »

Kan het dan zijn dat bij het over installeren van 2018 PE er een "oud" programmaatje niet is overschreven o.i.d.?

Hallo Antoon,

Dat sluit ik niet uit.
En als je in PE2018 een nieuw project aanmaakt, wat gebeurt er dan?.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #14 am: 13. Februar 2019, 18:43:53 »
Hallo Jan,

N.a.v. jouw vraag heb ik zojuist een klein plannetje aangemaakt. Pendelen met 4 perrons. Ik heb bewust maar 1 rijweg aangemaakt. K1 is gevuld. Plannetje is aangehecht.

Met vriendelijke groet

Antoon.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5