Autor Thema: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel  (Gelesen 4646 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« am: 29. Februar 2020, 14:35:43 »
Hallo WDP'ers

Ik ben zover dat ik mijn eerste schaduwstation werkende heb in WDP. De programmatie bevat 3 WDP FDL schaduwstations en 1 FDL bezettingbegrenzer in de spiraal naar het maaiveld. In het hoofd schaduwstation zijn er twee posities in serie zodat de FDL kan kiezen uit 1 lange trein of twee korte, die dan doorschuiven.
Je kan het geheel in werking zien in bijgevoegde link naar Youtube. De film toont dat gedurende 37 minuten alles feilloos verliep.
Nu zit ik terug in Australië voor mijn werk, dus vooraleer ik aan tweede schaduwstation kan beginnen zijn we weer tweede helft van April.
Voor zij die het geduld kunnen opbrengen hier de link:

https://youtu.be/LqhIw8p7QUw

Geniet ervan zou ik zeggen.

mvrgr

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #1 am: 29. Februar 2020, 18:52:37 »
Beste Luc,

Het werkt erg goed, ik heb niet het geduld gehad om 37 min. te kijken maar lang genoeg om het te zien werken. Succes met de verdere bouw.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #2 am: 01. März 2020, 11:31:06 »

Hoi Luc,


Dat ziet er erg goed uit gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal.
Ook goed georganiseerde indruk van je manier van werken en een mooie ruimte waarin alles goed tot zijn recht komt.


Erg fraai.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #3 am: 02. März 2020, 06:19:18 »
Henk en Jacques, bedankt voor de positieve reacties.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #4 am: 02. März 2020, 12:46:40 »
Luc,

Mooi dat het zo goed werkt.
Het goed hebben werken van een schaduwstation(s) is een noodzaak voor het verdere verloop van je treinen als ze in het zichtbare deel komen.

mvrgr Bob
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #5 am: 02. März 2020, 13:38:38 »
Bedankt Bob en je hebt gelijk, dit moest eerst perfect werken vooraleer ik verder kon.

groetjes

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #6 am: 05. März 2020, 16:49:23 »
Geweldig Luc.

Bedankt voor de inkijk. Ik hoop er binnenkort, als ik heel veel vrije tijd krijg  :D, ook serieus aan dit soort dingen te gaan beginnen.

Aan jou mijn grote complimenten!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Schaduwstation 1 Marceltal operationeel
« Antwort #7 am: 06. März 2020, 02:24:06 »
Bedankt Hans voor de reactie.

Binnen twee jaar hoop ik ook zoveel vrije tijd te hebben om aan mijn baan te werken, ondertussen doe ik kleine stapjes iedere keer ik naar huis kom uit Australië (4 keer per jaar). In december zit mijn taak er hier op en dan nog een jaartje in België en ik mag mij terugtrekken uit de "actieve" wereld  :)

mvrgr

Luc
« Letzte Änderung: 06. März 2020, 02:27:53 von luc diels »
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR