Autor Thema: MiFAZ in Rittenautomatiek  (Gelesen 2044 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
MiFAZ in Rittenautomatiek
« am: 13. Oktober 2022, 13:08:45 »
Hallo medespoorders,

In mijn station heb ik voor de proef de FAZ ingericht als MiFAZ om zo twee treinen na elkaar te laten aanschuiven op één spoor.
Met de rijwegennavigator werkt dit foutloos.
Maar wanneer ik de Rittenautomatiek inschakel dan wordt de rit naar een bepaald spoor van het station wel uitgevoerd door de eerste trein, maar de tweede trein die zou moten aanschuiven na de eerste doet dit niet.
In de meldingen komt het volgende: "Regel 255 Rijweg ID 243 833>735: Positieopslag van voertuigen/treinen op het doel niet geactiveerd".
Maar de MiFAZ is wel degelijk geactiveerd. Het icoontje is groen en het maxiamaal aantal treinen ingesteld op 2.
In de handleiding vind ik nergens dat er nog een andere activatie nodig is.

Weet iemand hier raad mee?

PS: het betreft hier geen schaduwstationsturing.

mvrgr

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: MiFAZ in Rittenautomatiek
« Antwort #1 am: 16. Oktober 2022, 09:20:58 »
Is inmiddels opgelost dank zij Duitstalig forum.
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR