Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

'Bereik' niet actief

(1/3) > >>

Antoon kG:
Beste modelspoorders,

Ik heb een aantal ritten, bij 1 van die ritten krijg ik de volgende melding: Ritten automatiek: Naam van de rit.FAM - Alle automatiek bereiken gedeactiveerd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Groeten

J.L.T. Stienstra:
Beste Antoon,

Het enige wat ik daarbij kunnen bedenken is, dat die gedeactiveerde FS niet meer past in het spoorplan, die je misschien hebt gewijzigd.

Als je je spoorplan tussentijds hebt gewijzigd, en je gebruikt de "oude eerste" FS, dan gaat dit niet werken.

Bovendien kun je het zien in Waarschuwing Button die aangeeft waar de gedetailleerde fout zich bevind en vervolgens klik je op die foutieve FS, dan zie je vanzelf waar de kinkel ligt in die betreffende FS.

Als je dat hebt ontdekt, dan kun eenvoudig met FS camera repareren.

M.v.g.

Jan Stienstra

Antoon kG:
Beste Jan,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Onder "!" kan ik geen melding vinden die slaat op de desbetreffende FAM. Ik had mijn backup willen meezenden maar het bestand (4,8 mb) is groter dan de toegestane 2,700 mb. Ik heb van een ouder baanplan een backup gemaakt met alleen het baanplan en het rijdend materieel. Hierna de zaken opnieuw en meer geordend opgezet. Bij de eerste aangemaakte FAM heb ik dit probleem. Bij de andere twee niet.
Wellicht moet ik gewoon het oude baanplan fatsoeneren. Groeten Antoon.

J.L.T. Stienstra:
Beste Antoon,

Dan vermoed ik dat je in de FAM-editor een ontbrekende FS in zit, die bijv. voor het vervolgen van een rijweg ontbreekt.

Of, een FS die daar niet thuishoort.

Je kunt het volgende doen door het FAM-editor te openen en elke regel aanklikken en kijken of dat op de logische wijze de FAM is ingericht op jou baanplan.

Dat is 5 min werk.

M.v.g.

Jan Stienstra

Antoon kG:
Beste Jan,

Wederom dank voor je reactie.

De FS'en sluiten goed op elkaar aan. Het lijkt erop dat het "!" teken toch niet alles aftest. Ik heb ergens express een fout gerealiseerd (FS loopt niet door) maar deze wordt niet in het scherm afgebeeld. Deze fout wordt anders wel op het scherm gezet. Groeten Antoon.

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln