Autor Thema: "Datenpflege" perikkelen  (Gelesen 2668 mal)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
"Datenpflege" perikkelen
« am: 25. Januar 2009, 03:29:40 »
Hallo allen,

Gister ben ik vrolijk bezig geweest met het instaleren van Pro-X op een pc welke werkt onder windows XP-spII. voor eerst had ik, wat ik reeds had gedaan in de DEMO-versie, gezekert d.m.v. "Datenpflege" op mijn netwerk-server. Daarna heb ik de demoversie verwijderd van de pc.
Na de instalatie haalde ik daar weer met "Datenpflege" maar dan onder Pro-X 3b mijn data weer terug.
dit werkte overigens goed.
Nu, heb ik op mijn laptop (Vista) de buroversie van van Pro-X geinstalleerd, en nu kan ik van af mijn laptop wel de Datenpflege openen en saven en restoren naar elke positie op mijn lokale harde schijf, maar op het moment dat ik mijn netwerk aanspreek stort Pro-X in met de melding dat deze niet meer werkt???

Iemand die dit euvel bekent voorkomt, een oplossing hiervoor weet.

Elke mogelijke situatie zoals wel of niet als administrator en wel of niet compatible met XP, heb ik al ijverig uit geprobeert.... :-[ zonder het beoogde resultaat..

Ook mijn netwerk en de server werken 100% en zijn gewoon benaderbaar

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #1 am: 25. Januar 2009, 13:34:06 »
Hallo Jan,

Voor ik de volledige versie had geinstalleert, had ik de Datenpflege en de buroblad-versie gedownload en geinstalleerd van af de WDP-site, (op beide machine's),en op de XP ook de demoversie.

Zaterdag, na inderdaad een gezellige vrijdagavond, heb ik eerst van mijn baan-data een backup gemaakt dmv  Datenpflege, zodat ik niet alles overnieuw zou moeten doen wat ik tot dan toe had gemaakt in de buro versie.
ik kon het toen ook gewoon via het netwerk (vanaf beide pc's) op de server plaatsen en terug halen.

Na eerst de eerder geinstalleerde Buro en demo-versie te hebben verwijderd  Heb ik alles van af de CD geinstalleerd. De komplete versie op de XP PC en als buro versie ook op mijn VISTA laptop.

Na installatie van WDP Pro X en de update naar b3 werkt de "datenpflege" nog steeds goed.
echter op de XP PC kan ik dit gewoon doen naar elke positie binnen mijn netwerk dus ook naar de server, maar vanaf de VISTA pc alleen nog maar naar willekeurige lokatie op de interne harddisk.

Op het moment dat ik binnen de funktie "datenpflege" mijn netwerk aanklik als bewaarlocatie crashed datapflege na enkele seconden.
Buiten Datenpflege om, werkt mijn netwerk helemaal zoals het zou moeten, en kan ik een iedere locatie gewoon benaderen en beschrijven.

wat ik nu (als tussen oplossing) heb gedaan is de backupfolder Buiten WDP om van af de server gekopieerd naar de harddisk en vandaaruit gewoon met datenpflege weer gerestored (dit werkt natuurlijk ook wel, maar....)

Ik heb het vandaag wederom compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, (zelfs het register) maar het euvel blijft bestaan..

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #2 am: 25. Januar 2009, 13:41:05 »
Hallo Thomass,

hast du Dirks Antwort auf deine deutsche Anfrage verstanden? Vielleicht liegt es wirklich daran, wie du in der Datenpflege auf das Netzlaufwerk zugreifst. Kannst du mal einen Screenshot einstellen? Vielleicht hat Windows hier ein Problem und nicht WDP.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #3 am: 25. Januar 2009, 18:13:05 »
Halo Stefan, Hallo Jan, und auch alle andere Foren Mitglied

Dirks Antwort hat ich Aug. gut verstanden, das Problem ist das die datenpflegen vorher gut hattet funktioniert auf die selbste  Rechner (gleiche konfiguration) .

Und nach Entfernung und wieder Installation von der WDP cd  ist das Problem entstanden .

Datenpflege funktioniert nur auf meiner lokale Festplatten , Jetzt kopier (ohne WDP) ich den ganzes backup Ordner auf den Server wo WDP von der andere Rechner seine Daten hin schriebt, auf meine laptop. Und mit Datenpflege ersetzen ich das dan wieder.

 Dirk hat es was Licht in Dunkelheit gebracht, vielleicht must ich die festpatte auf den server mit einer Name ansprechen und nicht direkt

Heute Abend hat ich dort et was zeit fur.

Mit grüßen
Thomass         
 

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 25. Januar 2009, 18:36:10 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #4 am: 25. Januar 2009, 20:15:53 »
Hallo Allen,

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden, tot  dit phenomeen belangrijk gaat worden.
eerst even meer tijd in mijn baan, de aansturing met WDP en het begrijpen waarom ik het nu anders moet doen dan in de vorige gebruikte software.

Für mich meiner Lösung ….

Ik heb bij tab : „Datei >>  Systemeinstellungen >> Programmeinstellungen >> Datensicherung“ Anderes verzeignis aan geklikt i.p.v.  Project-verzeignis

Daarnaast heb ik ook een nieuwe directorie aan gemaakt waar WDP (buro-versie) zijn data heen schrijft. .
Daar nog een klein scriptje er bij wat er voor een autobackup (van en naar de server) zorgt bij eventuele veranderingen en/of afsluiten van het systeem zorgt . 

Nu dan via een omweg,.....   maar het funktioneert ::)
   
Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #5 am: 26. Januar 2009, 13:01:53 »
Ook een goede middag Jan,

aan sommige dingen moet je gewoon minder tijd besteden, een (acceptable) alternatief is snel gevonden.

Daarnaast ben ik overgestapt naar WDP om prettiger te gaan kunnen "spelen" met mijn treintjes :D
bijkomende zaken zoals het probleem met "datenpflege" op een specifieke manier, is dan ook ondergeschikt aan waar WDP voor staat.

Wat Vista betreft,  het is net als die schoen van vorige keer  ;) Op zich een goed geschreven stukje software, maar op een compleet andere manier dan de meeste van ons gewend zijn. Het een en ande wil dan ook wel eens niet zo gaan als wij eigelijk hadden gewild....

Overigens sta ik er versteld van wat WDP allemaal aankan, en vraag mij zelf dan ook af wat mij al die jaren heeft tegen gehouden en niet eerder de software-overstap had gemaakt.


Met een zeer vriendelijke groet

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: "Datenpflege" perikkelen
« Antwort #6 am: 26. Januar 2009, 14:12:03 »
Thomas en alle andere,

Dit stukje tekst zouden meer mensen in Nederland moeten lezen,

Zitat
Overigens sta ik er versteld van wat WDP allemaal aankan, en vraag mij zelf dan ook af wat mij al die jaren heeft tegen gehouden en niet eerder de software-overstap had gemaakt.

Dit stukje tekst zouden meer mensen in Nederland moeten lezen.  ;D :) :P
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |