Autor Thema: Problemen met blok overgang in Tourautomatic.  (Gelesen 2071 mal)

Offline Thetor

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 5
  • Ort: 3755 Ort bei GoogleMaps suchen nl
Problemen met blok overgang in Tourautomatic.
« am: 22. Mai 2013, 13:09:25 »
Hoi

Ik heb een probleem met tourautomatic.

Ik heb een test rondje bestaande uit 3 blokken (A, B en C)
Elk blok heeft 3 of meerdere terugmeld contacten.
Voor elk blok heb ik in de routes editor een route aangemaakt waarbij het een na laatste
blok het afrem blok is en waarbij er ook gekeken wordt of het volgende blok vrij is etc.
In de tour automatic bek ik de 3 blokken (routes) ingevoerd en heb telkens het volgende blok
als follow on tour aangewezen.

Het probleem is dat wanneer de trein vannuit blok A vertrekt hij probleemloos van blok B
naar C gaat maar daarna als hij van C naar A moet gaan remt hij af (soms wel en soms niet
komt hij tot stilstand) voordat hij weer door gaat naar blok A.
De overgang van A naar B gaat wel weer goed en daarna van B naar C remt hij weer af etc.

Dat de trein afremt gaat dus om en om.
A -> B goed
B -> C afremmen
C -> A goed
A -> B afremmen
B -> C goed
C -> A afremmen
A -> B goed
etc.

Als ik de trein laat rijden via een tour (CTRL - rechtermuisknop) rijd hij wel het rondje
constant rond met de zelfde snelheid en remt dus nergens af bij een blok overgang.
Ook als ik een 2e stationspoor toevoeg (bv A2) dan blijf hij ook gewoon doorrijden ook al
moeten er wissels geschakeld worden om op het andere spoor te komen.

Ik gebruik Windigipet Pro X.3 met een CS1r met feedback contacts via S88 modules op een P3 550 MHZ met 256mb ram.
Eerst dacht ik dat de computer te zwak zou zijn ondanks dat hij aan de systeem eisen voldoet maar ook met een zwaardere computer (Intel core i7 cpu 870 2.93 ghz met 4gb ram) blijft het probleem bestaan.

Ik had al ergens iets gelezen dat je in de tour automatic editor in plaats van routes tours
moet gebruiken maar ik heb nog geen manier gevonden om tours toe te voegen in de editor.

Wie kan mij vertellen waar om de trein iedere keer afremt en hoe dit op te lossen is.

b.v.d.
Jaap
« Letzte Änderung: 22. Mai 2013, 13:14:55 von Thetor »
  • Win-Digipet-Version:
    2015PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS1R, C-rails

jlt

  • Gast
Re: Problemen met blok overgang in Tourautomatic.
« Antwort #1 am: 22. Mai 2013, 13:49:47 »
Beste Jaap,

In eerste plaats, van harte welkom.

Ten tweede heb ik even moeite met de benaming van de WDP Pro X versie.
Daarom even mijn vraag, gebruik je de Engelse versie.?

Mvg

Jan Stienstra

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Problemen met blok overgang in Tourautomatic.
« Antwort #2 am: 22. Mai 2013, 14:26:29 »
Hallo Jaap,

je moet in de routes de check contact (of hoe dat het in het Engels) een contact naar vooraan plaatsen. Dan kan dat beter lopen. Alleen de nieuwe versie 2012 heeft dit probleem niet meer.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Thetor

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 5
  • Ort: 3755 Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Problemen met blok overgang in Tourautomatic.
« Antwort #3 am: 22. Mai 2013, 23:13:13 »
Hallo
Beide bedankt voor de reactie.

Ten tweede heb ik even moeite met de benaming van de WDP Pro X versie.
Daarom even mijn vraag, gebruik je de Engelse versie.?
Het is inderdaad een Engelse versie van een aantal jaren geleden, ik heb er alleen door omstandigheden tot nu toe niet echt veel mee gedaan.


je moet in de routes de check contact (of hoe dat het in het Engels) een contact naar vooraan plaatsen. Dan kan dat beter lopen. Alleen de nieuwe versie 2012 heeft dit probleem niet meer.
Het check contact een feedback contact naar voor halen heb ik geprobeerd en dit heeft helaas niet geholpen.

Ik zat er inmiddels ook al aan te denken om versie 2012 te kopen maar dan moet ik eerst helaas ook de desbetrefende computer vervangen aangezien die niet sterk genoeg is.
  • Win-Digipet-Version:
    2015PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS1R, C-rails