Autor Thema: 2e hsi88 gebruiken!  (Gelesen 2587 mal)

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
2e hsi88 gebruiken!
« am: 12. Januar 2015, 18:32:01 »
Hallo mede wdp gebruikers! Ik heb n klein vraagje betreffende het gebruik van een 2e hsi 88. Zoals jullie weten is de hsi begrenst tot 31 modules van 16 terugmelders? Ik had daar niet genoeg an en heb dus een tweede in gebruik genomen. Mijn vraag is nu, hoe gaan de terugmelders en terugmeldnummers nu verder? Moet ik weer bij module 1 beginnen met terugmeldnr 1 of moet ik door nummeren?

Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: 2e hsi88 gebruiken!
« Antwort #1 am: 12. Januar 2015, 18:57:48 »
Hallo Frank,

als eerste controleren dat beiden HSi's een eigen gerätenummer hebben, als het goed is heeft je eerste HSI nummer 1, de 2e zou dan nummer 2 moeten hebben. dan zou ik ook controleren of ze beiden dezelfde firmware hebben. (gebruik hiervoor de tool dicistation hsi88.exe).

klik hier voor firmware update info : http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/nl/anleitungen/hsi88usb_command-codes_nl.pdf

dan beiden HSI modules invoeren in de systeem instellingen van WDP, ook gerätenummer invoeren.
Opletten, wijzigen naderhand van dit nummer kan tot problemen leiden. !!( in mijn voorbeeld heb ik systeem  2 en 3 gebruikt)

dan opnieuw opstarten van wdp zodat ze ook erin zitten...
dan in blok terugmelders alles gaan invullen.

Je moet gewoon doornummeren, dus je kies de HSI 1 modules 1 tot en met 2  en alle juiste strangen. en dan als laatste ingeven welke nummers dit zijn in wdp. dus module 1. Zie printscreen

dan de 2e hsi modules 3 tot 4 of zo .. en ook weer aangeven welke modules dit zijn in wdp.
wdp helpt je hierbij door aan te geven welke nummers dat zijn. Rood betekent dat je ze al eens hebt toegekend. even opletten of je 8 poort of 16 poorts modules hebt, men rekent met 8 poorts. dus 2 modules zijn 16 poorten. Ondanks dat jouw 16 poorts bezetmelder 1 module is.

even rustig kijken en het moet lukken ... let even op übernehmen is je ingevulde waardes overnemen, en niet nieuwe module. je doet dus nieuwe module, invullen, übernehmen en dan weer nieuwe module. anders veegt ie de daarvoor ingevulde module weer uit met wat je invult voor drukken op übernehmen.

zie mijn printscreen ...  2 hsi-88 modules ingevuld met beiden twee modules, en de daarbij overeenkomende nummers in wdp.

grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 12. Januar 2015, 19:05:07 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: 2e hsi88 gebruiken!
« Antwort #2 am: 13. Januar 2015, 09:27:29 »
Beste eric. Totzover is je uitleg duidelijk? Maar hoe zit het nu met de bezetmelders?  Moet ik hier ook doornummeren? Ik bedoel dus als ik eindig met bijv nr 400 in de eerste hsi moet ik dan met nr 401 beginnen bij de tweede hsi?
Alvast bedankt en mvg Frank

Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: 2e hsi88 gebruiken!
« Antwort #3 am: 14. Januar 2015, 04:35:13 »
Hoi Frank,

Ik ben misschien niet duidelijk geweest door mijn print screen. deze volgorde hierop schept verwarring blijkbaar.

je sluit de beiden HSI's gewoon aan zoals gezegd met id 1 en 2
dan sluit je de melders aan zoals je wilt op de HSI's ... dus de drie strangen.

deze meld je dan aan binnen wdp zoals je het hebt gedaan.
dus strang 1 , module 1 en 2 bv

dus het kan best zijn dat je beiden HSI's hetzelfde aansluit en dus ook zo in wdp zet.
dit geeft een bepaalde nummering voor wdp. want hij moet natuurlijk weten welk nummer van de bezetmelder bij welk nummer van wdp hoort. dit is dit "startmoduul wdp" wat je dan moet gebruiken en doornummeren !!!

dus zoals je vraagt , gewoon doornummeren ..  dus als op de eerste hsi één 16 poorts melder zit zijn dat in wdp de nummers 1 tot en met 16 ( startmoduul wdp)
zit er op de 2e hsi ook één 16 poorts melder vul je alles hetzelfde in , enkel de startmoduul wdp nummer je dan door, dus kies je vanaf nummer 17

Bij 2 melders op hsi 1 , wordt het dan 1-32 kiezen als startmoduul en de 2e hsi begint dan bij 33 ...

dus ja, gewoon doornummeren bij de optie startmoduul wdp.. dit is de referentie naar de melder.



Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: 2e hsi88 gebruiken!
« Antwort #4 am: 14. Januar 2015, 09:06:29 »
Eric! Achteraf gezien had je t wel uitgelegd alleen had ik t verkeerd begrepen! nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: 2e hsi88 gebruiken!
« Antwort #5 am: 14. Januar 2015, 18:33:41 »
Hallo frank,

soms is iets laten zien makkelijker als 1000 woorden :-)

Maar we komen er zo ook wel,

Ik vind het overigens top dat je met 2 HSI werkt, dat zijn heel veeeeel terugmelders :-)


Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10